فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد در گفتگو با «بسیج» خبر داد:
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد از آغاز به‌کار مرکز دوم آموزش سپاه امام رضا(ع) در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۶۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ به مناسبت هفته بسیج گزارشی از اقدامات این نهاد در سال گذشته ارائه داد.

وی در ابتدا یکی از اقداماتی که از ابتدای سال پیگیری شده و نتایج مثبتی داشته را راه‌اندازی گشت‌های محله محور دانست و گفت: با این طرح برخی مناطق آسیب‌های اجتماعی در شهرستان کاهش داده و حتی سرقت را در نقاطی به صفر رسیده که در مجموع ۵۶۰۰ گشت محله محور و ۸۰۰ گشت سواره جهت پشتیبانی انجام شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد با اشاره به وظایف مختلف سپاه بیان کرد: ۱۱ گردان در شهرستان گناباد سازماندهی شده‌اند که شامل دو گردان امنیتی، سه گردان دفاعی، دو گردان امدادی و ۴ گردان در حوزه خواهران هستند که هر کدام از این گردان‌ها حدود ۲۳۰ نفر هستند.

ابراهیم‌زاده یکی دیگر از فعالیت‌های ناحیه مقاومت سپاه گناباد را ارائه خدمات رایگان به محروم اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۰ میلیون تومان دارو رایگان به محرومان داده شده و اعزام پزشک به ۲۰ روستای محروم در شهرستان گناباد و ۶ روستا در رشتخوار و خواف داشته‌ایم.

ابراهیم‌زاده اظهار داشت: ۲۳ گروه جهادی محلات نیز در روستا‌های محروم خدماتی مانند بهسازی مدارس، ساخت مسجد، خانه عالم و سدسازی را در دستور کار داشته‌اند و با پیگیری‌های صورت گرفته جهت محرومیت‌زدایی امسال ۵ قنات شهرستان لایروبی و ۱۵ باب منزل مسکونی نیز با همکاری بنیاد برکت احداث می‌شود.

وی طرح راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مسجد محور را یکی دیگر از اقدامات اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تاکنون در ۴۰ مسجد صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده که سپاه نقش تسهیل‌گری را در آن‌ها داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد در ادامه افزود: وجود پادگان در هر شهرستانی اقتصاد آن شهر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و ما در ناحیه مقاومت برای این که بتوانیم کمک پایداری به مردم داشته باشیم بحث پادگان را در دستور کار قرار دائم و به جد پیگیری‌های آن انجام شد.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: در چند نوبت از پادگان خاتم الانبیا بازدیدی صورت گرفت و تمامی نواقص اعلامی آن رفع شده و امروز به صورت رسمی این پادگان به مرکز آموزش دوم سپاه امام رضا (ع) تغییر یافته و از ۱۹ آذر ماه سرباز در آن مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله ۱۵۰ سرباز در پادگان مستقر خواهند شد و اگر مشکلاتی مانند گازکشی و بلوار ورودی پادگان را بتوانیم رفع کنیم این تعداد سرباز به ۳۰۰ نفر افزایش خواهند یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها