معاونت بین الملل سازمان بسیج :

راه اندازی دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب

راه اندازی دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر بعد بین المللی در معاونت بین الملل سازمان بسیج
کد خبر: ۹۱۹۵۳۴۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج ؛معاونت بین الملل سازمان بسیج دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر بعد بین المللی را راه اندازی نمود.

دکتر محمدعلی مؤمنی ها، معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب گفت: پیرو فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، معاونت بین الملل بسیج برای تحقق اهداف و محور های بیانیه مخصوصا اهداف بین المللی آن، اقدام به راه اندازی دبیرخانه نموده است.

 

وی اظهار داشت: به علت اهمیت ابعاد بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب و عدم توجه کافی به آن وظیفه و رسالت این معاونت آن است که به تبیین علمی مباحث راهبردی و بین المللی ذیل بیانیه گام دوم انقلاب بپردازد و فرصتی برای بهره مندی از نخبگان ایجاد کند. در این راستا به وجود آمدن یک دبیرخانه دائمی با مکانیسمی برای عموم نخبگان به صورت یک مجموعه مؤثر بسیار ضروری بود تا کار تبیین علمی بیانیه پیگیری و عملیاتی گردد.

 

وی محورها و خطوط کلی مطرح شده مرتبط با سیاست خارجی و روابط بین الملل در بیانیه گام دوم انقلاب را عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن که هرسه، شاخصه هایی از اصل عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین المللی اند، پدیده های نوظهور در جهان امروز همانند تحرک جدید نهضت های بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه آمریکا و صهیونیسم، شکست سیاست های آمریکا در منطقه غرب آسیا، گسترش نفوذ قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران و ... دانسته اند.

 

ایشان در آخر خاطرنشان کردند که بیانیه گام دوم که کاربرد بین المللی نیز دارد در نهایت زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار