خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج کارگری خوزستان مطرح کرد:
مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: «ایرانیار» طرح بسیج کارگری برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۲۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹

سرگرد سید ابراهیم احمدی فر، مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در اهواز، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری بسیج کارگری در طول سال شیفت ایثار است؛ در این شیفت کارگران بسیجی که در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی حضور دارند ساعاتی را بدون حقوق کار می‌کنند و دستمزدهایشان را به گروه‌های جهادی حاضر در مناطق محروم اهدا می‌نمایند.

مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان ادامه داد: ممکن است این کارگران برای کمک به کارخانه، ساعات بیشتری را برای کار و بدون در نظر گرفتن دستمزد بگذرانند تا عواید به کارخانه یا واحد تولیدی که دچار مشکل است، بازگردد ضمن اینکه کارگران بسیجی در قالب گروه‌های جهادی (عمرانی، فنی، امداد و نجات و ...) در زمان مورد نیاز اعزام می‌شوند.

سرگرد احمدی فر با اشاره به اجرای طرح اخوت کارگری از سوی بسیج استان خاطرنشان کرد: این طرح برای کاهش و زدودن کدورت‌ها میان کارگر و کارفرما است که بسیج با حضور در کارخانجات و واحد‌های تولیدی تلاش می‌کند کارگران، خواسته هایشان را بصورت مستقیم با کارفرما و مدیرعامل مطرح کنند و از سوی دیگر نیز کارفرما و مدیر خواسته هایشان را بیان کنند.

وی با بیان اینکه طرح اخوت کارگری در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: بسیاری از اتفاقات که به اداره کار، شکایت و اغتشاشات کف خیایان منجر می‌شود در قالب طرح اخوت برطرف می‌گردد.

مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان ادامه داد: «ایرانیار» طرح دیگر بسیج کارگری برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است که در آن تلاش می‌شود ذائقه مردم از خرید کالای خارجی به سوی کالای ایرانی تغییر بکند، از سوی دیگر با توانمندی‌های مهندسان و واحد‌های تولیدی داخلی آشنا بشوند.

سرگرد احمدی فر با بیان اینکه طرح «ایرانیار» در سه محور دنبال می‌شود، اضافه کرد: در وهله اول این امکان را فراهم می‌کنیم دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف بصورت مستقیم از واحد‌های تولیدی موفق کارخانه‌ها بازدید داشته باشند تا بدانند بسیاری از باور‌های نداشته را داریم.

وی تصریح کرد: محور دوم طرح «ایرانیار» آن است که کارفرما و تولید کننده موفق در مدارس حضور پیدا کنند تا تولیدات خود و ارز آوری‌های به دست آمده، اهمیت خرید کالای ایرانی و نقش آن در کاهش بیکاری، طلاق، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی را تشریح بکند.

مسؤول سازمان بسیج کارگری استان خوزستان مسابقات فرهنگی و نمایشگاه‌های حمایت از کالای ایرانی را محور سوم طرح «ایرانیار» معرفی کرد و افزود: با واسطه گری‌ها و رایزنی‌های بسیج کارگری با مسؤولان استانی و کشوری توانستیم بسیاری از واحد‌های نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها