خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان بیان کرد:

آموزش و مشاوره‌ حقوقی رایگان در قالب طرح «هر مسجد یک حقوقدان»

سرهنگ تمیمی گفت: آموزش و مشاوره‌های حقوقی رایگان در قالب طرح «هر مسجد یک حقوقدان» از سوی سازمان بسیج حقوقدانان استان صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۱۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

سرهنگ عبدالامیر تمیمی، مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در اهواز، با اشاره به جامعه هدف سازمان بسیج حقوقدانان اظهار داشت: آموزش همگانی حقوق و مشاوره‌های حقوقی اهم فعالیت‌های سازمان است، در بحث آموزش همگانی حقوق، طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با هماهنگی دادگستری استان در حال اجرا می‌باشد، در این طرح در هر مسجد یک نفر را معرفی می‌کنیم تا آموزش و مشاوره حقوقی انجام بدهد.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان خوزستان با بیان اینکه مباحث مالی، خانواده، جرایم خشن و مواد مخدر در طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به عنوان اولویت‌های کاری معرفی شدند، خاطرنشان کرد: در طرح، مشاوره‌های حقوقی گنجاندیم تا مراجعه کنندگان از مشاوره‌های حقوقی بهره‌مند شوند.

سرهنگ تمیمی به تشکیل انجمن‌های علمی تخصصی حقوقدانان اشاره کرد و گفت: در این تشکل‌ها برای هر کدام از اقشار حقوقدان، یک انجمن را مشخص کردیم تا برای جامعه حقوقدان نقش آفرینی بکنیم و به آسیب‌های درونی و بیرونی سازمان رسیدگی و در جهت کاهش شان گام برداریم.

وی ادامه داد: در این انجمن‌های تخصصی از حقوقدانان خواستیم تا حتی درباره لوایح بین المللی از قبیل FATF و برجام که علیه نظام اسلامی است به بحث، تفسیر و پاسخگویی بپردازند که آیا بر حق است یا خیر؟.

سرهنگ تمیمی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فارغ التحصیلان و جوانان به عنوان حقوقدان تراز انقلاب و تربیت مدیران انقلابی با حضور اساتید مجرب اشاره کرد و گفت: در این دوره‌های سه روزه افراد برتر به مرکز معرفی شدند که در آنجا دوره‌های تکمیلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ بسیج حقوقدان از سراسر استان عضو سازمان هستند، بیان داشت: در مصلای نماز جمعه دو غرفه مشاوره برای خواهران و برادران هر جمعه دایر است تا مراجعه کنندگان از مشاوره‌های رایگان بهره‌مند شوند ضمن اینکه برخی کانون‌ها و دفاتر سازمان ساعت‌های خاصی را برای مشاوره حقوقی رایگان اختصاص می‌دهند.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان استان خوزستان گفت: در حال رایزنی با مخابرات استان هستیم تا شماره‌ای به ما جهت پاسخگویی به سؤالات حقوقی عموم مردم اختصاص یابد.

سرهنگ تمیمی بیان داشت: بسیاری از خواسته‌های مردمی را به مقامات مسؤول منعکس می‌کنیم؛ از سوی دیگر راهکار‌های حقوقی به مراجعه کنندگان ارائه می‌نمائیم که در این باره هیأت اندیشه ورز کمک شایانی می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها