مدرس حوزه علمیه در یادواره شهدای میبد:
مدرس حوزه علمیه گفت: شهید و شهادت عالی‌ترین مقام انسان در پیشگاه خدای متعال یک الگو ارزشمند برای افراد بشرو جوامع انسانی است.
کد خبر: ۹۱۹۵۳۱۸
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجه الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری طالقانی در مراسم یادواره شهدای بفروئیه میبد برگزار شده به مناسبت هفته بسیج با اشاره به آفرینش انسان افزود: خدواند متعال امتیاز افراد بشر به داشتن ثروت، مقام و موقعیت اجتماعی و... ندانسته ونمی داند بلکه در قرآن کریم عوامل برتری انسان‌ها معرفی کرده و بر این اساس باید دید شهیدان دارای کدام یک از اوصاف و ویژگی‌های بیان شده در قرآن کریم هستند.
وی ادامه داد: همه باید بدانیم دارای کدام یک از این ویژگی‌ها هستیم و باید تلاش کنیم در زمره افرادی قرار بگیریم که خصوصیات یاد شده در قرآن را دارند.
مدرس حوزه علمیه ایمان عامل بازدارنده از ارتکاب جرائم، تخلف‌ها و گناهان در نهان و آشکار یکی از این ویژگی‌ها است که باید به آن پایبند بود.
وی علم و آگاهی و جهاد در راه خدا را از دیگر ویژگی و شاخص‌های امتیاز انسان‌ها برشمرد و افزود: انسان‌های تلاشگر که در میدان‌های نبرد که در جهت دفاع از تمامیت وطن و در دفاع از دین مردانه حضور پیدا کرده و می‌گویند یا «مرگ» یا «پیروزی» بر انسان‌های بی تحرک و بی احساس نسبت به سرنوشت دین و جامعه برتری دارند.
صابری با توجه به توصیه‌های شهدا رمز موفقیت و ادامه راه شهدا در این موقعیت کنونی وحساس که کشور مورد هدف توطئه‌های جهانی است، را شناخت جایگاه رهبری و تبعیت از، ولی فقیه عنوان کرد.
وی همچنین با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیجیان در دوران مقدس و بعد از آن در عرصه سازندگی، کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان و بازسازی مناطق بحران زده به خوبی نقش آفرین هستند.
مدرس حوزه علمیه همچنین اقدامات اغتشاشگران و آشوبگران و عوامل استکبار جهانی و فرصت طلبان که از وقایع اخیر سوء استفاده کرده و به ویرانی اماکن عمومی دست زدند را محکوم کرد.
وی تصریح کرد: این غائله با تدبیر مقام معظم رهبری که خود را هزینه کردند خاتمه داده شد.
بفروئیه ۱۵ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، غلامحسن مقنی مسن‌ترین شهید دفاع مقدس اهل بفروئیه میبد و محمدحسین ذوالفقاری کوچکترین شهید دفاع مقدس از شهدای محله شهیدیه این شهرستان است.
شهرستان میبد ۵۰۰ شهید دوران دفاع مقدس دارد.
میبد سه بخش بفروئیه، ندوشن و مرکزی دارد.
مرکز شهرستان ۱۰۴ هزارنفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات