امام جمعه زنجان گفت: زنجانی‌ها بار دیگر نشان دادند که در صف اول حمایت از منویات مقام معظم رهبری و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۶۱
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان به سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد و گفت: دوران عمر با برکت این امام همام در نهایت به عصر غیبت امام زمان (عج) منتج شد.

وی در ادامه به حضور بصیرت‌مندانه مردم زنجان در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان اینکه زنجانی‌ها بار دیگر نشان دادند که در صف اول حمایت از منویات مقام معظم رهبری و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند، افزود: همه ما به عینه دیدیم که بعد از حضور بابصیرت مردم زنجان در راهپیمایی حمایت از نظام و اعلام انزجار از اغتشاش‌گران، سایر شهر‌های ایران نیز در این حرکت عظیم شرکت کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه زنجانی‌ها با حرکت بهنگام در مقابل فتنه‌ها باعث خنثی شدن توطئه‌ها شدند، گفت: مردم زنجان همواره در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها در صحنه هستند و با تبعیت از فرامین ولایت‌فقیه در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

خاتمی در ادامه با اشاره به هشتم آذر سالروز شهادت شهید علم، مجید شهریاری، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را یک ضرورت در جامعه امروز خواند و تصریح کرد: شهدا در طول چهار دهه گذشته در مقاطع مختلف از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و فارغ از جان‌فشانی شهدا در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، در عرصه علم و فناوری نیز این جان‌فشانی‌ها تداوم داشته است.

وی همچنین با اشاره روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، گفت: مردم ایران در خصوص مردم مظلوم فلسطین موضعی کاملاً روشن و شفاف است و آن حمایت از این مردم است؛ چرا که مسئله فلسطین، مسئله یک منطقه جغرافیایی و یا یک کشور نیست، بلکه مسئله بزرگ جهان اسلام است.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه در حال حاضر در هفته گرامیداشت بسیج قرار داریم، اظهار کرد: بسیج در طول چهل سال گذشته همواره حضوری موثر و موفق در عرصه‌های مختلف داشته و امروز نیز این حضور ادامه دارد و مردم ایران این حضور به‌موقع را در حوادثی، چون سیل و زلزله به عینه دیدند.

خاتمی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال، اظهار کرد: موضع بنده همواره در خصوص کاندیدا‌ها و نامزد‌های انتخاباتی، روشن و واضح بوده است و بنده هیچ‌گاه نظری بر روی کاندیدای خاصی نداشته‌ام.
ارسال نظرات