خبرهای داغ:
امام جمعه همدان به حمله تعدادی از آشوبگران به کنسولگری ایران در نجف اشاره کرد و گفت: این مسئله نشان می‌دهد دشمن به دنبال شعله‌ور کردن آتش فتنه‌ها در کشورهای اسلامی منطقه است.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۱۷
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

دشمن به دنبال شعله‌ور کردن آتش فتنه‌ها در کشورهای اسلامی منطقه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از مظاهر تقوا توجه به مفاهیم قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه قرآن در سوره لقمان به عنوان کتاب حکیم معرفی شده است و تدابیر آن برای بشر حکیمانه است و باطل و خللی در آن راه ندارد، گفت: لازمه بهره‌مندی از این هدایت و پیدا کردن مسیر دو شرط مهم دارد، اول باز بودن چشم در عالم و خدابینی نه خودبینی یعنی داشتن تقوا و دوم توجه به اهل بیت(ع) به عنوان مفسران حقیقی قران است چرا که قرآن بدون علی ابن ابیطالب(ع) عدالت را نمی‌پذیرد آن را بر نیزه می‌کند و با خدعه در مقابل مفاهیم قرآن می‌ایستد قطعا فهم باطن قرآن نیازمند اهل بیت(ع) است.

امام جمعه همدان گفت: قرآن بدون اهل بیت(ع) و ولایت می‌شود کشور اسلامی سعودی که هزاران مسلمان و کودک و زن  را در یمن به خاک و خون می‌کشد و ابزار دست استکبار می‌شود بنابراین اگر کسی قرآن را با نور باطن تلاوت و در آن تفکر کند حتما به راه اهل بیت(ع) هدایت می‌شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته همدان به حمله تعدادی از آشوبگران به کنسولگری ایران در نجف اشاره کرد و افزود: این مسئله نشان می‌دهد دشمن به دنبال شعله‌ور کردن آتش فتنه‌ها در کشورهای اسلامی منطقه است لذا باید نیروهای اطلاعاتی و امنیتی توجه بیشتری در این مورد داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور اظهار داشت: در همین جریان دیده شد برخی عوامل آشوبگر مسلح بودند بنابراین نیروهای امنیتی در این رابطه باید علی‌رغم همه زحمات، پیشگیرانه‌تر عمل کنند و از نفوذ سلاح به داخل کشور ممانعت شود.

شعبانی تجمع عظیم مردم تهران و دیگر نقاط کشور در خنثی‌سازی توطئه دشمنان را بسیار مهم دانست و گفت: در بحث سهمیه‌بندی بنزین قرار بود یارانه‌های مردم واریز شود در این مورد مشکلات و ناهماهنگی‌هایی است بنابراین دولتمردان به وعده‌های که در این زمینه به مردم داده‌اند عمل کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اظهارنظرهای متفاوت برخی مسئولان موجب نگرانی مردم می‌شود، بیان کرد: باید دقت شود شکاف طبقاتی در بین مردم بیشتر نشود و یارنه‌ها به سمت اقشار کم درآمد هدایت شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان کشور مسئولیت تصمیمات بزرگ را بپذیرند، گفت: انتخابات مجلس در پیش است و مردم باید توجه داشته باشند که بسیار از مسائل امروز محصول انتخابات ماست، چقدر جای خالی نمایندگانی همچون مدرس در مجلس امروز احساس می‌شود. مدرس کسی بود که صدای مظلومان بود، دغدغه مردم را داشت بنابراین انتظار است نمایندگان اکثرا مدرس گونه عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات