با موضوع رویکرد جدید بسبج دانشجویی در حل مشکلات کشور:
در این بیانیه آمده است: از دستگاه‌های امنیتی و قضایی مجدانه درخواست می‌نماییم تا عوامل شکل گیری آشوب ها، سوء مدیریت‌ها و همچنین عوامل به شهادت رساندن عزیزان مدافع وطن را سریعا شناسایی و به اشد مجازات برساند و درامر نظارت بر بازار به دولت کمک رسانی نماید و پیگیر حقوق عمومی مردم باشد.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۰۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،" امین رضا همتی" دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با موضوع رویکرد جدید بسبج دانشجویی بر مسئله محوری و حل مشکلات کشور و سامانه نظام مسائل کشور [ http://www.candoportal.com]سخنرانی کرد.

متن بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد به شرح ذیل است.
بسم الله الرحمن الرحیم
ادفع بالتی هی احسن السیئه (آیه ۹ سوره مومنون (بدی را به بهترین راه و روش دفع کن. (با بهترین روش جلوی اشتباهات را بگیرید.)
بسیج دانشجویی به منزله یکی از عالی‌ترین ظرفیت‌های آرمان ساز نظام اسلامی، تداعی گر تکاپوی امیدوارانه، سلوک مومنانه و تلاش مجاهدانه در راه اعتلای هدف‌های والای انقلاب است. بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.
دربیان مقام معظم رهبری، بسیج و از جمله بسیج دانشجویی، درمقام "صاحب خانه انقلاب" و یکی از ارزنده ترین، یادگار‌های امام راحل (ره) است؛ لذا دانشجوی انقلابی نمی‌تواند نسبت به مسائل کشور، بی تفاوت یا بدون موضع و نظر باشد. در حقیقت بسیج دانشجویی از فلسفه‌ای برآمده و بالیده از روحیه خدمت، جهاد و شهادت بهره‌مند است که همواره آحاد ملت را به نقش آفرینی همگانی و موثر از دریچه‌ی مطالبه گری و اقدام میدانی فرا می‌خواند.
رویکرد بسیج دانشجویی بر مسئله محوری و حل مشکلات کشور بر مبنای علم و تجربه است. اکنون بسیج دانشجویی با تشکیل گروه‌های متعدد دانش بنیان و مسئله محور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، حقوقی، جهادی، صنعت، آموزش و پرورش، نظام بانکی، نظام سلامت، آب و کشاورزی در صدد است تا مسائل مختلف استان و کشور را مورد بررسی و مطالبه قرار دهد.
برای تحقق کشوری پیشرفته و آباد نیاز است تا مسائل و مشکلات کشور ریشه یابی و برای آن برنامه ریزی شود. به همین منظور در بسیج دانشجویی، سامانه‌ای طراحی گردیده است به نام سامانه کندو (www.candoportal.com) تا شما مردم عزیز، مشکلات و مسائل را ثبت نموده و نیز درجریان سایر مسائل قرار گیرید. در این ساختار، گروه‌های مسئله محور بسیج، این مشکلات را بررسی نموده و از مسئولین، برطرفسازی آن‌ها را مطالبه می‌کنند.
نظام جمهوری اسلامی ایران، برپایه مردم سالاری دینی شکل گرفته و باید بر این منش اداره شود. این نظام مردمانی دارد که همیشه و در همه حال، با جان و مال و ناموس خود پای این نظام، انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده اند. لکن امروز این مردم از نحوه اداره کشور و برخی تصمیمات دستگاه‌های اجرایی به ویژه دولت گله‌مند هستند در پی افزایش ناگهانی و جهشی قیمت بنزین، مردم با مطالبات قانونی و بدون هرگونه خشونت خواستند صدای خود را به گوش مسئولین برسانند؛ اما اشرار و افراد خائن با آتش زدن، تخریب اموال عمومی و دستگاه‌های دولتی، تخریب اداره‌ها و معطل کردن کشور باعث فراموشی صدای مردمی شد که، ولی نعمتان نظام اسلامی اند. آشوبی که باعث شد خانواده‌هایی داغ دار و خون‌هایی مقدس برپرچم این کشور ریخته شود.
از آنجا که بسیج از دل مردم برآمده و برای مردم است، خود را موظف می‌دانیم تا صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم وچند نکته‌ای را به دولتمردان و مسئولان گوشزد نماییم.
۱- ازآنجایی که تحقق عدالت یکی ازاصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هست، لذا هرگونه تحول و طرح، اقتصادی و اجتماعی باید به نحوی باشد که به شکاف طبقاتی موجود در جامعه دامن نزند و بر مردم مستضعف فشار وارد نکند.
۲- اکنون علاوه بر گرانی خود بنزین، مردم نگران این می‌باشند که دیگراقلام نیز گران شود، پس لازم است تا دستگاه‌های نظارتی وظایف خود را دقیق‌تر و محکم‌تر از قبل انجام دهند، تا گرانی مجدداً به سفره‌های مردم بازنگردد.
۳- همچنین دولت باید یارانه‌های معیشتی را به صورت صحیح و کامل (بین تمام افرادی که مشمول دریافت یارانه می‌شوند) پرداخت نماید.
۴- این روز‌ها که مجلس در راس امور نیست، ما از نمایندگان در خواست می‌کنیم تا در زمان باقی مانده از دوره خود، مجلس را به جایگاه اصلی خود بازگردانند و نظرات کارشناسانه خود را در مورد این طرح بیان کنند و در صورت وجود اشکالی در این طرح سریعاً به تصحیح آن بپردازند. دراین زمینه بسیج دانشجویی نیز آمادگی کامل خود در ارائه طرح کارشناسی جهت واقعی سازی قیمت بنزین به مجلس شورای اسلامی را اعلام می‌دارد.
۵- همچنین از دستگاه‌های امنیتی و قضایی مجدانه درخواست می‌نماییم تا عوامل شکل گیری آشوب ها، سوء مدیریت‌ها و همچنین عوامل به شهادت رساندن عزیزان مدافع وطن را سریعا شناسایی و به اشد مجازات برساند و درامر نظارت بر بازار به دولت کمک رسانی نماید و پیگیر حقوق عمومی مردم باشد.
۶- در پایان بسیج دانشجویی از همه مردم عزیز و ولایت مدار استان یزد تشکر می‌کند که با حضور پرنگ خود در راهپیمایی روز دوشنبه بار دیگر نشان دادند که پای نظام، انقلاب و رهبری ایستاده اند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شورای تبیین مواضع
بسیج دانشجویی استان یزد
ارسال نظرات