مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در پیش خطبه‌های نمازجمعه تهران به تشریح عملکرد و، برنامه‌ها و اهداف سازمان متبوع خود پرداخت.
کد خبر: ۹۱۹۵۲۰۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

مبارزه با فساد و عدالت محوری خط ثابت حرکت سازمان بسیج حقوق دانان است/ آموزش بیش از یک میلیون نفر در طرح هر مسجد یک حقوق دانانبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در سخنرانی پیش خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران ضمن تبریک هفته بسیج گفت: سازمان بسیج حقوق دانان مجموعه‌ای پویا، فراگیر و متشکل از حقوق دانان ارزشی، مستعد و پایبند به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و داوطلب در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تقنینی به صورت تخصصی است که برای تحقق اهداف و اندیشه‌های سیاست‌های امامین انقلاب به ویژه اولویت‌های حقوقی وقضایی مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.

وی افزود: این سازمان بالغ بر ۴۵ هزار عضو از قوه قضاییه، قوه مقننه، کانون‌های وکلا، دانشکده‌های حقوق، وزارت دادگستری در سطح ملی و ۳۱ رده استانی و ۲۲۰ کانون و دفتر در سطح شهرستانها با ساختار سازماندهی سازنده، پیش برنده و پیش رونده با تشکیل شبکه تخصصی نخبگان حقوقی و قضایی در قالب انجمن‌های تخصصی به عنوان گروهای جهادی ماموریت‌های بزرگی مثل کادرسازی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی، شبکه تحلیل گران حقوقی، فعالیت‌های پژوهشگران نخبه حقوقی و قضایی در عرصه قوانین و لوایح ، اقتصاد مقاومتی، خدمت در آموزش و مشاوره رایگان حقوقی در طرح هر مسجد یک حقوق دان، گروه‌های جهادی خیر و اجتماعی حقوق دانانمطالبه گران حقوق عامه و مبارزه با فساد را مدنظر قرار داده است.

بهرامیان بیان کرد: این شبکه عظیم، چابک و علمی با برگزاری صدها کارگاه آموزشی موضوعی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، احصا نظام مسائل حقوقی و قضایی و ارائه راهکارهای لازم را در دستور کار قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: باور ما می‌توانیم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، آینده‌ای پر از امید مسیر پیش رو را گواهی می‌دهد.

وی ادامه داد: مسیر تمدن نوین اسلامی با اقتضائات و آینده ایران اسلامی در نزد حقوق دانان به عنوان نقشه راهی ترسیم شده است.

بهرامیان گفت: مبارزه با فساد و عدالت محوری خط ثابت فعالیت دهه پنجم انقلاب این قشر مغفول مانده از نگاه‌های عمومی در بسیج است.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان بیان کرد: شهریور امسال با شعار محوری جهاد حقوقی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد در اجلاسیه مشهد مقدس با سرشبکه‌های ملی و استانی انجمن‌های تخصصی نخبگان حقوقی و قضایی با ابزار علم و دانش همانند گردانهای رزم علمی، توانمند سازی و هم افزایی حقوقی قضات، وکلا، کارمندان حقوقی، سردفتران، دانشیاران حقوقی، نمایندگان حقوقی و قضایی برای اجرای فرامین در گردانهای علمی و جهادی خود در عرصه ترویج فرهنگ قانون مداری به منظور احیای حقوق عامه ایفای نقش نظام مسائل تولید و اشتغال ، آسیب شناسی قوانین، مبارزه با فساد و کارآمدسازی نظام و افزایش اعتماد عمومی مردم را در بر داشته است.

وی بیان کرد: امروزه یکی از ابرچالش‌های قوه قضاییه حجم فزاینده پرونده‌هاست که بر اطاله دادرسی کاهش رضایتمندی آن اثرگذار است البته رویکرد انقلابی و جهادی ریاست محترم قوه قضاییه بارقه‌های امید زیادی را به این دستگاه خدوم ایجاد کرده است.

بهرامیان ادامه داد: با تائیدات الهی و تاکید ریاست دستگاه قضا طرح هر مسجد یک حقوق دان به مدت دو سال است به طور جدی در سراسر کشور با اولیوت مسائل حقوقی در مناطق محروم در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر از خدمات آموزش و مشاوره رایگان این سازمان در موضوعاتی مثل قراردادهای پیش فروش، کاهش طلاق و کسب و کار، کاهش خشونت و اعتیاد و سایر موضوعات بومی و محلی بهره مند شده‌اند.

وی بیان کرد: هدفگذاری ۱۲۰۰ مسجد در سال ۹۸ و بیش از هزار کارگاه آموزشی در طرح هر مسجد یک حقوق دان در کاهش ورودی پرونده‌ها اثر گذار بوده است.

بهرامیان تصریح کرد: سیصد شبکه نخبگانی خدمت رسان، سه هزار نفر حقوق دانان انقلابی را در گام اول سازماندهی کرده است که تا سال ۱۳۹۹، ۱۵ هزار نفر برای خدمت جهادی حقوق دانان در عرصه های مختلف در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب قرار خواهند گرفت.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان ادامه داد: این شبکه ماموریت‌های مهمی چون مبارزه با فساد، پیشگیری از وقوع جرم و ارائه خدمات وکالتی به محرومین و نیازمندان تبیین حقوق بشر اسلامی در عرصه داخلی و خارجی را با برنامه‌هایی مثل مقابله با استعمار نوین حقوقی، آسیب شناسی موضوعاتی مثل سند ۲۰۳۰، fatf، cft وغیره را اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی چون تشکیل قرارگاه معاضدت و رفع موانع حقوقی، قضایی و تقنینی تولید و اشتغال، قرارگاه مطالبه گری احیای حقوق عامه و مبارزه با فساد و ده‌ها برنامه دیگر ۱۰ سالگی تولد سازمان بسیج حقوق دانان نشان از عزم ملی این مجموعه خدوم نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات