مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بالغ بر 8000 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به تعاونگران و سایر فعالیت های اقتصادی پرداخت شده است
کد خبر: ۹۱۹۵۰۶۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون بالغ بر 8000 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به تعاونگران و سایر فعالیت های اقتصادی پرداخت شده است

حجت اله مهدیان رییس هیات مدیره و  مدیر عامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست تخصصی اتاق تعاون ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور حتم تا پایان سال جاری میزان تسهیلات اعطایی به 13000 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر نقش مهم بانک توسعه تعاون در حمایت از طرحها و پروژه های ملی در این رابطه گفت: در طی 3 تا 4 سال اخیر بانک توسعه تعاون نقش مهمی را در حمایت از طرح‌های بزرگی نظیر:اشتغال پایدارروستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، تبصره 18، خرید تضمینی گندم، ازدواج جوانان و پشتیبانی از مددجویان کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی بر عهده داشته است.

مهدیان افزود: بانک توسعه تعاون در طی ده سال گذشته همواره توجه خاصی به مدیریت صحیح منابع و مصارف داشته است و با اتکاء به منابع داخلی خود در پشتیبانی از فعالیت فعالین اقتصادی و تعاونی پیشرو بوده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تجهیز منابع بانک به زیرساخت‌های نوین فناوری و بانکداری دیجیتال در ادامه گفت: عملکرد این بانک در دو حوزه ریالی و ارزی قابل توجه بوده است و بر این اساس هم اکنون مطالبات و انتظارات ارزی تعاونگران و سایر فعالین اقتصادی قابل تامین است.

وی همچنین نشست اخیر مقام معظم رهبری با تولید کنندگان را مهم خواند و در این خصوص خاطر نشان کرد: منویات مقام عظمای ولایت در حمایت از بخش تعاون به مثابه تجدید حیات دوباره اقتصاد تعاون بود و بطور یقین مأموریت‌ها و وظایف قانونی مدیران عالی و دستگاه‌های متولی بخش تعاون را مضاعف نموده است.

مهدیان در این ارتباط همچنین افزود: هم افزایی و همدلی روز افزون میان اجزای گوناگون اقتصاد تعاون ضرورت اجتناب‌ناپذیر تحقق منویات رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب اسلامی ایران است.

شایان ذکر است عبداللهی رییس اتاق تعاون در ادامه با اشاره به اقدامات اساسی اتاق تعاون در این رابطه گفت: پیگیری قوانین مرتبط با بخش تعاون، اجرا و عملیاتی نمودن سند توسعه بخش تعاون، موضوع واگذاری‌ها و همچنین چگونگی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب از اولویت‌های مهم اتاق تعاون در سالجاری است.

وی حمایت مقام معظم رهبری از اقتصاد تعاون را یک فرصت تاریخی تلقی کرد و در این خصوص افزود: منویات رهبر معظم انقلاب، فرصت تاریخی مهمی است که بطور حتم زمینه‌ساز توسعه و ترویج کمی و کیفی فعالیت‌ها در بخش تعاون است. بر این اساس باید با یک برنامه‌ریزی منسجم و تعیین اولویت‌ها از ظرفیت‌های موجود در اقتصاد تعاون استفاده نمود.

گفتنی است در ابتدای جلسه عظیمی دبیر اتاق تعاون و عضو هیات رییسه این اتاق، ضرورت تشکیل کنسرسیوم بخش تعاون و امکان ایجاد شبکه‌سازی در این خصوص را مورد تاکید قرار داد و در ادامه افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد تعاون را مهم قلمداد نمود.

در این نشست تخصصی دکتر آقا محمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، خلیل‌زاده نایب رییس اتاق تعاون، مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری، روسای اتاق تعاون سراسر کشور و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات