به گزارش پایگاه خبرگزاری بسیج از کرمان و همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی مدارس با عنوان” مدرسه ایمن – جامعه تاب آور” در دبیرستان پسرانه دکتر حسابی زرند برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۴۹۷۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
مانور زلزله و ایمنی مدارس در زرند برگزار شد

همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی مدارس با عنوان” مدرسه ایمن – جامعه تاب آور” در دبیرستان پسرانه دکتر حسابی زرند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبرگزاری بسیج از کرمان و همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی مدارس با عنوان” مدرسه ایمن – جامعه تاب آور” در دبیرستان پسرانه دکتر حسابی زرند برگزار شد.

این مانور با مشارکت دانش آموزان، اولیای مدارس، ساکنان محله‌های مجاور مدارس، دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، درمانی، امدادی، انتظامی و بسیج شهرستان و با هماهنگی معاونت امور عمرانی و اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان تحت نظارت فرمانداری و ستاد مدیریت بحران شهرستان زرند، برگزار شد.

علی صادق زاده فرماندار در جمع دانش آموزان شرکت کننده در این مانور، با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان تاثیرگذارترین مولفه توسعه پیشرو و آینده ساز جوامع بشری میباشند، آمادگی لازم و آموزش صحیح دانش آموزان را جهت کمک به مدیریت بحران بسیار مهم و تاثیرگذارعنوان کرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به پیوستن زرند به عنوان اولین شهر به جوامع ایمن کشور و الگوگیری دیگر شهرستان‌های پیشتاز در بحث ایمن سازی از زرند، بر لزوم افزایش آگاهی عمومی جهت مواجهه با هرگونه بلای طبیعی در راستای کاهش اتفاق‌های ناگوار و تکان دهنده در موقع بحران تاکید کرد.

این مانور با هدف آمادگی دانش‌آموزان برای مواجه شدن ایمن در برابر زلزله، پناهگیری صحیح در کلاس درس، آزمایشگاه، کتابخانه، فضای راهرو‌ها و حیاط مدرسه را تمرین کردند.

آن‌ها با رعایت اصول استاندارد و ایمنی در خروج اضطراری از کلاس‌ها، اصول کار تیمی و هماهنگی در ارایه خدمات امدادی، حفظ آرامش، کمک‌های اولیه و نکات کلیدی در افزایش ضریب ایمنی در مدرسه و خانه را فرا گرفتند.

                                                                                                                          خبرنگار:حمید رضا قنبر زهی
ارسال نظرات