فراخوان بسیجیان مسجدجامع شهرکرد برگزارشد؛

مساجد پایگاه انقلابند

همزمان با آخرین روز از هفته مبارک بسیج فراخوان توجیهی بسیجیان پایگاه شهدای مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۴۷۳۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرکرد با تبریک هفته مبارک بسیج گفت:مساجد پایگاه انقلاب و بهترین مکان برای ترویج فضائل اخلاقی و فرهنگی است.

سرهنگ پاسدار موسی انصاری به نقش محوری مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد محل جذب، سازماندهی و آموزش جوانان برای پاسداری از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم شد.

وی به حضور پر شور آحاد مردم در مساجد اشاره کرد و ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و لزوم حضور مردم در کمک به تأمین امنیت در شهرها و روستاهای سراسر کشور ، خیل مردم با حضور در مساجد ضمن انجام برنامه های معنوی از جمله: اقامه نماز جماعت، تلاوت قرآن، بهره مندی از سخنرانی و ادعیه با راه اندازی پست، نگهبانی و گشت در تأمین امنیت محله خود نقش مهمی داشتند.

سرهنگ انصاری افزود: با آغاز جنگ تحمیلی مساجد به عنوان پایگاه انقلاب در جذب ، آموزش ، سازماندهی و اعزام بسیجیان به جبهه های نبرد حق علیه باطل فعالیت خود را آغاز و بسیاری از شهدا از مساجد  عازم مناطق عملیاتی شدند.

وی به نقش امامان جماعت در مساجد اشاره کرد و گفت: علما و طلاب با محوریت مسجد برای ترویج مکتب فکری امام خمینی (ره)، دستاوردهای انقلاب اسلامی، پاسخگویی به شبهات و سئوالات، بصیرت افزایی ، افزایش معنویت در جامعه، دشمن شناسی و افشای چهره پلید دشمنان اسلام بویژه استکبار جهانی و جذب جوانان به مساجد نقش بسیار مهمی دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرکرد به توصیه های امروز مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی به بسیجیان اشاره کرد و گفت: نخستین توصیه معظم له به بسیجیان آماده‌ برای دفاع از انقلاب اسلامی بود و فرمودند "بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده‌ به ‌کار باشد و در همه محله‌های کشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد".

وی ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا در دیدار بسیجیان با معظم له،  فرمودند "در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید و سعی کنید در همه محله‌ها حضور داشته باشید".

سرهنگ انصاری به توصیه سوم مقام معظم رهبری به بسیجیان اشاره کرد افزود: حضرت آقا فرمودند"در جنگ نرم عکس‌العملی رفتار نکنید البته باید پاسخ دشمن را داد اما همیشه مانند شطرنج‌بازی ماهر یک قدم از دشمن جلو باشید و کنشی عمل کنید".

وی گفت: امام خامنه ای مدظله العالی به بسیجیان سفارش کردند" ارتباطات خود را با مساجد تقویت کنید چرا که بسیج متولد مساجد است".

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرکرد افزود: فرمانده معظم کل قوا به عزیزان بسیجی توصیه فرمودند"با مجموعه‌های همسو با اهداف بسیج در دانشگاهها و خارج از آن، هم‌افزایی و همکاری کنید" و نیز تأکید فرمودند " بسیج در عین گستردگی چابک باشد و اسیر پابندهای رایج اداری نشود".

اقامه نماز جماعت مغرب و  عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، خیر مقدم گویی فرمانده پایگاه مقاومت شهدای مسجد جامع شهرکرد، تجلیل از بسیجیان نمونه و فعالین در امر برگزاری نمازهای جماعت و برنامه‌های پایگاه و مسجد از دیگر برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.

 همچنین دراین مراسم با حضور امام جماعت و جمعی از مسئولان از کارگران پرتلاش شهرداری که در امر نظافت محیط بیرونی مسجد جامع شهرکرد همکاری دارند تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار