خبرهای داغ:
گزارش از نمایشگاه بسیج/

بسیج به جوانان اعتماد کرد/ حفظ روحیه جهادی در راس برنامه های بسیج است

مسئول غرفه ایثار و شهادت در نمایشگاه بسیج گفت: مهمترین دستاورد بسیج ایجاد روحیه جهادی بین مردم است یعنی مردم به فکر خودشان و دیگران و کل جامعه باشند و وقتی روحیه جهادی و شهادت طلبی در جامعه باشد بن بست ندارد و هیچ وقت مشکلات جامعه بدون راه حل نمی ماند بلکه حتما راه حلی پیدا می کنند و به بهترین شکل از آن استفاده می کنند و این روحیه جهادی باید حفظ شود .
کد خبر: ۹۱۹۴۴۹۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج با عنوان " خدمت، جهاد و شهادت " در هفته بسیج در حسینیه جماران بیرجند برپا شده است.

سیده زینب رضوی از حوزه کوثر مسئول یکی از غرفه های نمایشگاه دستاوردهای  بسیج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: بهبود وضعیت اقتصادی پروژه ما است و هدف اصلی غرفه ما تبیین نقش زن در اقتصاد است.

وی عنوان کرد: تمام کارهایی که زن در خانه انجام می دهد را به تصویر کشیدیم از مدیریت زمان و تمیز کردن خانه که فقر را از بین می برد . نظافت در خانه روزی را وسعت می دهد و با دوخت و دوز تولید کننده است و پرسودترین کار خانم ها تربیت فرزند صالح است.

این بانوی بسیجی افزود: از آنجا که رهبری فرمودند " انچه در متن جامعه اشتغال ایجاد می کند و طبقات پایین را بهره مند می سازد صنایع کوچک و متوسط است" ما سعی کردیم چالش مشاغل کوچک و خانگی ر تقویت کنیم.

مهمترین دستاورد بسیج ایجاد روحیه جهادی بین مردم است

وی ادامه داد: پخت و پز سالم در خانه و تفکیک زباله و طراحی و ابتکارات را زنان در خانه بر عهده می گیرند و می توانند در خرید کالاهای داخلی در اقتصاد مفید باشند و از نظر وضعیت اشتغال، زنان استان بیشترین آمار اشتغال را در کشور برعهده دارند.

رضوی خاطرنشان کرد: هشدار و بیراهه در غرفه را شاهد هستید  و خانم هایی که دچار مدگرایی، تجمل گرایی و مصرف بی رویه وسایل آرایشی می شوند یا اعتیاد به فضای مجازی پیدا می کنند در نتیجه خانواده های ایرانی کوچک می شوند و هزینه های هنگفتی صرف موارد بی فایده مانند عمل های زیبایی و سفرهای خارجی برخی افراد شود.

وی متذکر شد: نهایتا " سوق دادن زنان به تجمل و ارایش های بیهوده و تبدیل شدن به وسیله مصرف سم بزرگی است که زن را از آرمانها و اهداف تکاملی خودش غافل می کند و زمینه ساز می شود که خانم های ایرانی  پله پله تا سقوط پیش بروند و در نهایت راه که سبقت آزاد است به بن بست ختم می شود".

بانوی بسیجی گفت: با فرهنگ سازی می شود کارهایی انجام داد و وقتی که نمایشگاهی دایر می شود باید اشباع شود تا حضور بیشتری از خانم ها را شاهد باشیم و باید در جمع افراد جامعه امر به معروف و نهی از منکرمان را بیشتر کنیم و بهتر بیان کنیم تا کمک کنیم شرایط جامعه را به سمت و سوی مطلوب پیش ببریم.

مهمترین دستاورد بسیج ایجاد روحیه جهادی بین مردم است

وی با تاکید بر اینکه اصل فرهنگ سازی بسیج خود بسیجیان هستند افزود: هنوز بسیجیان انسانهای ساده زیست، کار درست، با اخلاص و با فرهنگ هستند و ترویج حجاب چادر بهتر فرهنگ سازی در مساجد و پایگاه ها صورت گرفته است و پایگاه های امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت مردمی بسیار تاثیرگذار است.

جهانی مسئول غرفه حوزه پیامبر اعظم نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: اسم غرفه ایثار و شهادت است که سیر تاریخی آن از شهر مدینه از سال 60 هجری شروع می شود و تا شهر شام و در دفاع مقدس و عظمت حرمین اهل بیت امام حسین و حضرت عباس به شکل ماکت و عکس و حرکت رزمندگان و اعزام به جبهه و تجهیزات نظامی از دوران جنگ است.

وی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت هنوز از صدر اسلام تا کنون ادامه دارد و بروز و ظهورش در جبهه مقاومت سوریه است و غرفه مدافعان حرم و نمایشگاه کتاب را در ادامه داریم.

مهمترین دستاورد بسیج ایجاد روحیه جهادی بین مردم است

مسئول غرفه ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: روحیه شهادت طلبی که در اثر خدمت رسانی به مردم منجر می شود از صدر اسلام بوده و با تشکیل بسیج دوباره تقویت شده و این نهضت همچنان ادامه دارد .

وی اظهار داشت: مهمترین دستاورد بسیج ایجاد روحیه جهادی بین مردم است یعنی مردم به فکر خودشان و دیگران و کل جامعه باشند و وقتی روحیه جهادی و شهادت طلبی در جامعه باشد بن بست ندارد و هیچ وقت مشکلات جامعه بدون راه حل نمی ماند بلکه حتما راه حلی پیدا می کنند و به بهترین شکل از آن استفاده می کنند و این روحیه جهادی باید حفظ شود .

مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: به مناسبت 40 سالگی بسیج نمایشگاه " خدمت جهاد شهادت" در حسینیه جماران راه اندازی شده و بسیجیان 40غرفه را طراحی کردند شروع نمایشگاه با مدیریت جوان و جوانگرایی در بسیج و دفاع مقدس است که شیوه درست مدیریت است.

وی افزود: تمدن اسلامی و مراحل رسیدن به آن، شکل گیری انقلاب، دولت و جامعه اسلامی غرفه ی دیگری است و غرفه ای نقش دانش آموزان در جنگ است و غرفه شهید و شهادت از صدر اسلام و جریان عاشورا و وضعیت امروز بارگاه امامام ما در کربلا و دفاع مقدس نیز صحنه هایی را به تصویر می کشد.

مهمترین دستاورد بسیج ایجاد روحیه جهادی بین مردم است

صادق احمدی گفت: غرفه بعدی استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی است و سبک زندگی خواهران در 5 غرفه دخترانه، همسرانه، مادرانه، زندگی به سبک جهادی و نقش زن در اقتصاد و در سیاست طراحی شده است.

وی ادامه داد: خدمت رسانی از جمله خدمات پزشکی و سلامت ارائه می کنند و کتاب های کمک آموزشی رزمندگان است و خدمات بسیج در ترابری و شرکت حمل و نقل جوان سیر و علمی پژوهشی و فضای مجازی غرفه های دیگری است.

فرمانده ناحیه سپاه بیرجند گفت: جذب نیروی انسانی و دستاوردهای بسیج در حوزه دفاعی امنیتی در ادامه نمایشگاه و رونق تولید و نمایی از کارگاه های اقتصادمقاومتی در محوطه بیرون نمایشگاه 10 غرفه فروش محصولات اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی و خانگی که بسیجیان تولید کردند به فروش می رسانند.

مهمترین دستاورد بسیج ایجاد روحیه جهادی بین مردم است

وی عنوان کرد: این نمایشگاه تا پایان هفته بسیج چهارشنبه 6 آذر همه روزه از نماز مغرب و عشا تا ساعت 9 شب باز است.

صادق احمدی گفت: مهمترین دستاورد بسیج در این 40 سال این است که بسیج به جوانان اعتماد کرد و همانطور که رهبری مطالبه دارند در گام دوم که جوانان باید میدان دار باشند و رسالت خود را به دوش بکشند و بسیجیان تبعیت محض از فرامین ولایت را سرلوحه کارشان قرار دهند و در کنار اخلاص و معرفت و بصیرت تبعیت از ولایت است که خروجی خوب درخشان و عزت برای ما داشته است و بسیج خود را مدیون این می داند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها