نماینده سابق مردم تهران در مجلس در گفتگو با «بسیج»:
کوثری گفت: بسیج در اجرایی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و فرامین رهبرمعظم انقلاب اسلامی پیشتاز است و می توان گفت که بسیج یکی از ستون های محکم انقلاب اسلامی محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۹۴۴۳۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیج باعث یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی شده است، گفت: بسیج یکی از ستون های مستحکم انقلاب اسلامی محسوب می شود و با توجه به اینکه هویتش مردمی است، در نقاط مختلف کشورمان شاهد حضور نیروهای بسیج مردمی هستیم و همین موضوع باعث یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی شده است چرا که هر توطئه ای که بر علیه ملت ایران طراحی می کنند، در مرحله اجرا با شکست مواجه می شوند و بسیج یکی از گروه هایی است که در تقابل با اهداف دشمن است.

وی با اشاره به نقش اساسی و مهم سازمان بسیج مستضعفین در پیشبرد اهداف و ماموریت های گام دوم انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران و تبیین بیانات مقام معظم رهبری به عنوان بهره مندی از ظرفیتهای جوانان و نسل نو در امور اجرایی و تئوری سازی برنامه ها گفت: بسیج اساس حرکت نسل جوان و نیروی کارآمد در گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود بر همین اساس با توجه به جایگاه سازمان بسیج مستضعفین و بهره مندی از قدرت و نیروی جوانی باید در همه عرصه ها میدان دار باشد و به شناسایی جوانان و نخبگانی که شایستگی و مهارت لازم را دارند بپردازد.

کوثری تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف و ماموریت های سازمان بسیج مستضعفین در تحقق اهداف و مأموریت‌های گام دوم انقلاب اسلامی سازماندهی نیروهای جوان ماهر و شایسته است تا با هدایت آنها برای تشکیل تعاونی کار و تولید و فعالیت های اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی استفاده و از این ظرفیت ها در بخش های روستایی تولید انرژی و صنعت گردشگری و... بهره برداری کند.

کوثری با بیان نقش بسیج از ابتدای انقلاب تا کنون اظهار کرد: بسیج نقش پر رنگی در تمام عرصه‌ها از دیرباز تا کنون داشته است، مانند دوران دفاع مقدس. در حقیقت دفاع مقدس با حضور نیروهای مردمی اداره شد، کشور بیمه شد، دشمن ناکام و مرعوب شد و اقدامات بزرگی در این صحنه رقم زده شد که تمامش را بخاطر داریم.

وی در ادامه نقش بسیج در این چهل سال افزود: می‌توان گفت بسیج در تمام عرصه‌ها از جمله حوزه‌های امنیتی، فرهنگی، اجتماعی خدمت رسانی و...حضور پر رنگی داشته است  و خدمات ارزشمندی برجای گذاشته است. در حقیقت، امروز بسیج در همه عرصه‌ها با حضور 22 قشر متخصص به کمک دستگاه‌های حاکمیتی رفته است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش بسیج در جهان اسلام خاطر نشان کرد: از دیگر مزیت‌های بزرگ بسیج میتوان گفت که بسیج مستضعفین ما هم در کشور جمهوری اسلامی ،امروز ده ها میلیون نفر را سازمان دهی کرده است و به کار گرفته است و هم در جهان اسلام گشسترش یافته است. مانند بسیج مردمی عراق حشد الشعبی، بسیج مدنی سوریه، بسیج مردمی لبنان، یمن و فلسطین.

کوثری ادامه داد و گفت: گسترش بسیج به عنوان هسته‌های مقاومت حزب الله در جهان اسلام در حال شکل گیری در جهان مستضعفین خارج از جهان اسلام نیز می‌باشد. در واقع یکی از ره آورد ها و دستاوردهای بزرگ بسیج در سطح بین الملل در این چهل سال، گسترش تفکر بسیج و عملیاتی کردن تفکر بسیج در جهان اسلام و جهان مستضعفین می‌باشد.

وی در  ادامه سخنانش افزود: به یاری خداوند ادامه تداوم انقلاب اسلامی با حضور پر انرژی و پر تلاش بسیجیان و با سازماندهی توسط بسیج صورت می‌گیرد و این امر قطعا موجب امید، نشاط، پیروزی و دستاوردهای بزرگی خواهد شد و باید گفت که اساس رهنمودهای امام خامنه‌ای در اجرا و پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب، حضور نقش آفرین مردم است.

فرمانده دوران دفاع مقدس به بیان نقش بسیج در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار کرد: در هفت عرصه‌ ای که امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند، نقش مردم کامل کننده و تعالی بخش اقدامات دستگاه‌های حاکمیتی است. اگر مردم وارد عمل شوند و دولت و دستگاه‌های حاکمیتی را حمایت کنند، بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی خواهد شد.

کوثری در ادامه افزود: لذا بسیج تنها نهاد و البته قدرتمندترین نهادی است که قادر است مردم را پای اجرای سیاست‌های بیانیه گام دوم انقلاب، اهداف، طرح‌، برنامه‌ها و اقدامات بیانیه گام دوم انقلاب آورد. بنابراین اگر بسیج این جماعت مردمی، اقشار متخصصین و آحاد جامعه را با سازماندهی به عرصه‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب وارد کند ، این اتفاق به سرعت انجام می‌شود.

کوثری در پایان خاطر نشان کرد: نقش بسیج به عنوان یک سازمان مردمی، یک حزب بزرگ مردمی و یک جریان کاملا با عقبه اجتماعی و سرمایه‎های اجتماعی آماده برای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد.

 

ارسال نظرات