خبرهای داغ:
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام احمد ولی زاده گفت: بنا به فرموده حضرت آقا کلید طلایی همه موفقیت‌های کشور تفکر و روحیه بسیجی است و برای نیل به پیروزی، باید علَم را بلند کنند و آستین‌ها را بالا بزنند.
کد خبر: ۹۱۹۴۲۵۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

حجت الاسلام احمد ولی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با گرامیداشت هفته بسیج و تکریم نام و خاطره شهدا اظهار داشت: بسیج سازمانی بی نظیر و بی بدیل در میان ارگان‌های نظامی، امنیتی سیاسی و فرهنگی است و بلکه در جهان هم نمونه‌ای ندارد.

وی افزود: به تازگی برخی کشور‌ها به دنبال الگو گرفتن از بسیج هستند چنانچه در سوریه و لبنان و عراق و... تشکل‌های مردمی همانند بسیج را با نام‌های مختلف شکل داده اند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم تاکید کرد: اصلی‌ترین سازمان و مجموعه‌ای که می‌تواند آرمان‌ها و اصول و فرامین اسلام اوامر امامین انقلاب را تعقیب و پیاه سازی و ترویج کند، سازمان بسیج است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز کرد: مفاد نورانی و دقیق این بیانیه برگرفته از آیات و روایت است که در ۷ بخش فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، افتصادی، دفاعی و ... شکل گرفته و رهبر عزیز انقلاب در سخنرانی‌های خویش به فراز‌هایی از آن اشاره می‌کنند.

ولی زاده با تاکید بر ضرورت تفسیر و تبیین و تحلیل و تحقیق جزییات بیانیه گفت: جامعه ما انقلابی و دینی است و انقلاب چهل سالگی خود را پشت سر گذاشته است و سازمان‌های فکری فرهنگی، حوزه ها، دانشگاه ها، مجمموعه‌های جوان دانشجویی، مجموعه‌های نظامی امنیتی، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، همه باید برنامه‌های خود را متناسب با این بیانیه تنظیم نمایند.

وی با اشاره به طرح تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی توسط حضرت امام (ره) و بسیج ده‌ها میلیونی از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: در جامعه بیش از ۸۰ میلیونی ما همه کسانی که مشتاق ارزش‌ها و آرمان‌های الهی و انقلابی اند، بسیجی هستند و می‌بینیم که ۲۲ قشر از دانشجویان و دانشگاهیان، طلاب و روحانیون، دانش آموزی، فرهنگیان، اساتید حوزه علمیه، بخش صنعت، کشاورزان، حققوقدانان، اصناف و اقشار مختلف، شاخه‌ها و رگه‌ها یی از شجره طیبه بسیج هستند که تمامی جامعه را تحت پوشش قرار داده اند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم افزود: سازمان بسیج به مثابه واگن و سپاه موتور محرکه بسیج است و افرادی که در این قطار هستند، آحاد ملتی با تفکر بسیجی هستند، مگر اقلیتی که عددی به حساب نمی‌آیند.

وی تاکید کرد: بسیج و سپاه نقش بی بدیلی در پیاده کردن اوامر امامین انقلاب و بخصوص در اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب با بهره گیری چهل سال تجربه دارند.

ولی زاده افزود: ضرورت دارد نقشه راه بیانیه در مجامع علمی پژوهشی و تحقیقی مورد بررسی قرار گیرد، اگر ۴۰ سال رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را جمع کنند، هیچ خطایی در الفاظ و گفتار نمی‌بینیم و همه مکمل یکدیگرند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم تصریح کرد: بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب، برگرفته از سخنرانی‌های قبل از انقلاب مقام معظم رهبری با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن می‌باشد و دائرة المعارفی برای پیشرفت امت اسلام محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه در اجرای بیانیه نقش دارند و سپاه در این زمینه نقش اصلی را دارد، گفت: تحقیق، تبیین و ترویج بیانات و در عرصه میدانی، تحقق و اجرای آن، نکاتی است که در مورد بیانیه گام دوم به آن توجه شود.

ولی زاده گفت: سپاه و بسیج باید نقشه راه را پیاده کنند، بنا به فرمود: ه حضرت آقا کلید طلایی همه موفقیت‌های کشور تفکر و روحیه بسیجی است، باید علَم را بلند کنند و آستین‌ها را بالا بزنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها