خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: رهبر انقلاب تعبیر کردند که تمدن نوین اسلامی و حرکت در این مسیر وظیفه هر مسلمانی است و اندیشه سازی و توسعه این تفکر که هنر بسیج است باید گسترش یابد.
کد خبر: ۹۱۹۴۲۴۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه، از مجموعه سپاه و بسیج به عنوان فرزندان خود  تعبیر نمودند و فرمودند "من از شما راضی هستم اما قانع نیستم" اظهار داشت: هر چه سپاه دارد از برکت بسیج است و بسیج هم تحت مدیریت سپاه قطعاً در این 40 سال همانند شجره طیبه ای است که امروز شاخ و برگ آن اقصی نقاط جهان را درنوردیده و عظمت سپاه و کارکرد آن توانسته این باروری و بستر را فراهم کند.

اصل هدف امام(ره) از شکل گیری بسیج حفظ نظام اسلامی بود

 وی با بیان اینکه بسیج در بحبوحه حوادث و هیجانات سال 58 آغاز شد افزود: بعد از شکل گیری نظام حوادثی در استانهای مختلف رخ داد که اصل هدف امام(ره) از شکل گیری بسیج حفظ نظام اسلامی بود که ایشان با طراحی خود زمینه شکل گیری و انسجام نیروهای مؤمن به اسلام و انقلاب را فراهم کردند.

نوفرستی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حقیقت بسیج و سپاه بارور شد خاطرنشان کرد: بسیج در کنار سپاه توانست تحت فرمان فرماندهان سپاه این مراحل را به زیبایی طی کند که اوج عظمت بسیج را می توان بعد از دوران دفاع مقدس ملاحظه کنیم و آمار شهدای بسیجی در کشور بیانگر این عظمت است.

 وی با اشاره به تعبیر رهبری که اوج کمال سپاه و بسیج را در عرصه شهادت دانستند عنوان داشت: این شکوه اقتدار در دوران دفاع مقدس خود را به زیبایی نشان داد و هنوز این عرصه در نقطه اوج، در زیبا ترین  شکل خود را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان افزود: امروز در عرصه دفاع از حرم همچون دفاع مقدس افراد مسن تر در کنار جوانان خالصانه در جبهه مقاومت نقش ایفا می کنند که این اوج عظمت بسیج و سپاه است البته با همان اندیشه، تفکر، اعتقاد به اسلام، انقلاب و ولایت که از موارد برجسته در سپاه و بسیج است.

 وی با تأکید بر اینکه معنویت و ارتباط با خدواند سبحان از نکات برجسته بسیج است اظهار داشت: نکته بعدی عظمت بسیج در این است که مسائل معنوی بسیج و آنچه ما امروز در جامعه اسلامی به آن افتخار می کنیم نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه آثار و برکات معنوی آن نمایان است.

عزت و عظمت بسیج در جنبه معنویت است

نوفرستی بنا به فرمایش رهبری که" بسیج همچون باران رحمت است که در بوستان متنبه ببارد" گفت: عزت و عظمت در جنبه معنویت است و مهمترین عرصه ای است که سپاه و بسیج را توانسته در این سالها حفظ کند. امروز افتخار داریم بعد از گذشت 40 سال پیوسته روح معنوی، ایثار، ارتباط با خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام مسائلی است که هویت بسیج را در این سالها حفظ کرده است.

وی یکی از نکات برجسته را گستره بسیج دانست و افزود: امام در سال 67 فرمودند "باید هسته های مقاومت در اقصی نقاط جهان شکل بگیرد، این شدنی است و بسیج اختصاص به ایران ندارد تا زمینه های ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود" وقتی 30 سال قبل معمار انقلاب و بنیانگذار بسیج این گونه فرمودند امروز تفکر بسیج خود را در سطح جهان نشان داده و همگان آن را به عنوان جبهه مقاومت می شناسند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با اشاره به اینکه رهبری فرمودند " یکی از عرصه های مهم، نگاه به گستره جفرافیای مقاومت در منطقه است" متذکر شد: ما نباید دور خود را حصار بکشیم و فقط بگوییم در ایران باید این جریان و فرهنگ گسترش یابد.

معنویت، اعتقادات و ریشه بلند بسیج در حال گسترش است

وی با بیان اینکه امروز بسیج در عراق، لبنان، نیجریه، یمن و آسیای میانه خصوصا در غرب آسیا جایگاه خود را پیدا کرده است اظهار داشت: خوشبختانه زمینه صدور انقلاب در سطح جهان فراهم شده است و به همین دلیل آمریکا، صهیونیست و ایادی آنها در داخل روزی شعار نه غزه، نه لبنان سر می دادند اما این تفکر با معنویت، اعتقادات و ریشه بلند بسیج در حال گسترش است چون اسلام دین حق و پاسخگو است.

مردم دوستی و مردم پذیری حقیقتی در بدنه بسیج است

نوفرستی خاطرنشان کرد: چون بسیج یک نهاد رهبری است و رهبری از فرماندهان می خواهند مردمی باشید یعنی برای بسیجی فخرفروشی، دنیا طلبی و اشرافی گری معنا ندارد و خلاف مردمی گری است. مردم دوستی و مردم پذیری حقیقتی در بدنه بسیج است که به آن هویت داده و فرماندهان موظفند خود جلوتر باشند.

وی با بیان اینکه دستور دیگری که رهبری به سپاه و بسیج دادند خدمت رسانی است ادامه داد: بسیج در این سالها با ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم به ویژه محرومین با مردم همراه بوده است و نیز بسیج در اقتصاد مقاومتی باری از دوش مردم برداشته و توانسته در این جهت پیشتاز باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان افزود: ارائه خدمات مختلف در مناطق محروم با برپایی بیمارستان صحرایی، اعزام گروه های جهادی، اهدای جهیزیه به محرومین به خصوص در مناطق مرزی با کمک نیروی زمینی سپاه در جهت تامین امنیت منطقه، قدم های بزرگی توسط بسیج برداشته شده است.

تامین امنیت در مناطق مرزی به وسیله خود مردم و بسیجیان انجام می شود

 وی عنوان داشت: تامین امنیت در مناطق مرزی به وسیله خود مردم و بسیجیان انجام می شود هر چند خود مجموعه سپاه کار انجام می دهد اما با کمک مردم است. امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه را بسیج برعهده دارد و بسیجیان اولین گروهی هستند که به کمک مردم آسیب دیده می شتابند و آخرین گروه هستند که از منطقه خارج می شوند.

   قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تعبیر کردند که تمدن نوین اسلامی و حرکت در این مسیر وظیفه هر مسلمانی است و اندیشه سازی و توسعه این تفکر که هنر بسیج است باید گسترش یابد بیان داشت: ایمان ، تمکن و امنیت را در سایه حکومت اسلامی طی کردیم و در گام دوم باید  دولت سازی و تمدن اسلامی طی شود که رسالت بسیج و آحاد مومنین است.

وی اظهار داشت: بسیج امروز در مقایسه با اوایل انقلاب حداقل 100 برابر در دیدگاه مردم، زیرساخت ها، علوم و ابزاری پیشرفت داشته است.

جریان اربعین  از مصادیق قوه است

نوفرستی با اشاره به آیه شریفه " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ " تاکید کرد: باید از نظر علمی و توانمندی خودمان امروز تمام ابزار لازم و آمادگی لازم داشته باشیم و مسائل معنوی و اعتقادی اساس حرکت ما است و رهبری در توصیه هایشان توکل، توسل، معنویت، دعا، انس با قرآن و اهل بیت و جریان اربعین را از مصادیق قوه بیان می کنند.

 وی ادامه داد: رهبری می فرمایند " امروز یک جریانی به عنوان معجزه شکل گرفته که هنر بسیج بوده که توانسته در کنار نیروهای مسلح فرصتی را برای جهان اسلام فراهم کند که در سطح منطقه در سطح جهان انسجامی ایجاد شده که برخاسته از ایمان، تعهد و ارزش های دینی است".

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها