مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه انصارالمهدی (عج)گفت: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون در بیانیه گام دوم، نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی و معنوی و جاری کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۹۳۹۶۱
|
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

حجت الاسلام سید رضا مصطفوی در گفتگو با خبرنگاربسیج با بیان اینکه وقتی صحبت از بسیج وبسیجیان می شود خود بخود ذهن به رشادت ها وشهامت های بسیجیان خصوصا در دوران دفاع مقدس سوق می یابد،اظهارداشت:در دوران دفاع مقدس،طلاب و روحانیون بسیجی در کنار رزمندگان لباس رزم به تن کرده، دوشادوش رزمندگان اسلام به تبلیغ عملی جهاد پرداختند، علم و عمل را در هم آمیختند و تا پای جان از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند؛ با ایثار و فداکاری، حماسه‌های جاوید آفریدند که تقدیم هزاران شهید و جانباز در این راه تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

وی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی و راه چهل ساله طی شده، بیان داشت:هدف اصلی انقلاب اسلامی ایجاد تمدن اسلامی است که مقام معظم رهبری برای تحقق آن به جوانان انقلابی تکیه کرده‌ است.

این مسئول با یادآوری اینکه یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون در بیانیه گام دوم، نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی و معنوی و جاری کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه است،افزود:برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه، بایستی گفتمان قرآنی و دینی، گفتمان غالب در فضای فرهنگی جامعه باشد و با نگاهی کلی به فرمایشات رهبر انقلاب، لازم است محافل قرآنی به صورت مستمر برگزار شود.

حجت الاسلام مصطفوی، حاکم شدن فرهنگ قرآنی بر روابط زندگی را دومین شرط تحقق سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ قرآنی بر روابط و زندگی حاکم شود و این همان گفتمان قرآنی و دینی است که اگر گفتمان غالب باشد، جامعه در تمامی ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به رشد می رسد.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه استان با بیان این که طلاب و روحانیون به عنوان پرچم داران تبلیغ دین، نقش مؤثری در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده دارند، افزود: نقش تبیینی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی روحانیت، مسیر تحقق این بیانیه مهم را هموارتر خواهد کرد.

ارسال نظرات