خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال برای اولین بار انعقاد قرارداد ۶۱ پروژه عمرانی را با بسیج سازندگی مرکز در یک ماه قبل با مبلغ بیش از 3میلیارد تومان انجام دادیم که یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان سهم بسیج سازندگی است و مابقی توسط دستگاه های اجرایی و کمک های خیرین محقق می شود که در هفته بسیج آغاز پروژه های عمرانی را خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۹۳۴۸۱
|
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهندس مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در مراسم اختتامیه استانی اردوهای جهادی اظهار داشت: تاسیس سازمان بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان رهبر بر پایه هدایت گروه های جهادی شکل گرفت و از همان سال فعالیت گروه های جهادی شروع شده و هر ساله بر تعداد، نوع و عرصه فعالیت آنان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۵ گروه جهادی شناسنامه دار در استان داریم عنوان داشت: بر اساس تاکید رهبر انقلاب بر روحیه جهادی و تاثیرگذاری جوانان در ادامه مسیر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ما لبیک جهادگران به فرمایش رهبری را داریم و از ابتدای سال با افزایش و توسعه کمی گروه های جهادی روبه رو شدیم.

هنری اضافه کرد: گروه های محله محور از اواخر سال گذشته  در پایگاه های بسیج طراحی شده است که این گروه های جهادی خدماتی در محلات خودشان به مردم ارائه می دهند و تا کنون ۹۲۳ گروه جهادی محله محور در سطح استان ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ با توجه به وقوع سیل در استان خودمان و در استانهای خوزستان و لرستان گروه های جهادی به صورت خودجوش حضور پیدا کردند و خدماتی به مردم حادثه دیده ارائه داشتند و گروه های جهادی با اعزام به عتبات عالیات برای امور زیرساختی در کاظمین و برنامه های مختلف درعرصه های عمرانی، فرهنگی، اشتغال، سلامت و کشاورزی را برعهده داشتند.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون 4هزار و 750نفر در اردوهای جهادی در قالب ۳۲۸گروه جهادی در سراسر استان فعالیت کردند افزود: ۲۰ گروه میهمان بالغ بر 1200نفر بودند و مابقی گروه ها بومی بودند و ۱۴۰ گروه در اردوی یک روزه و مابقی گروه ها از 3 تا 10روز در مناطق مختلف فعالیت کردند.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال تا کنون در اجرای پروژه های عمرانی  در بخش های مختلف هزینه اعتباری در گروه های جهادی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بوده که  یک میلیارد و 500میلیون  تومان از طریق کمک های خیرین جذب شده است

 هنری با تاکید براینکه جهادگران در جذب کمک های خیرین نقش برجسته ای دارند گفت: بر این اساس مجمع خیرین جهادی و محرومیت زدایی استان راه اندازی شده است و در یک ماه اخیر بالغ بر 300میلیون تومان کمک های خیرین  را توانستیم جذب کنیم و با فعال شدن این مجمع، حمایت از اعزام گروه های جهادی و توسعه فعالیت های جهادی را داریم.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه کار جهادگران مبتنی بر منطقه هدف است  از کمک های مالی، تجهیزات و تخصص خیرین بهره می گیریم و با این مجمع از مردم برای مردم در خدمت رسانی استفاده می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان ضمن تشکر از همه دستگاههای اجرایی و نهادهای حاکمیتی اظهار داشت: چون همه فعالیت های بسیج سازندگی با هماهنگی و پشتوانه دستگاه های مربوطه اجرا می شود ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی به ریاست استاندار، ستادهای شهرستانی ، کمیته امداد و بنیاد برکت در تامین اعتباری پروژه ها کمک داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما در رویکردمان در ادامه کار گروه های جهادی تقویت، توسعه و ایجاد گروههای جهادی اقتصادمقاومتی، اشتغال زایی و کارآفرینی را دنبال می کنیم و از ظرفیت جهادگران در کارآفرینی و تامین بازار کمک  می گیریم.

هنری با اشاره به موضوع عمرانی و محرومیت زدایی عنوان کرد: امسال برای اولین بار انعقاد قرارداد ۶۱ پروژه عمرانی را با بسیج سازندگی مرکز در یک ماه  قبل با مبلغ بیش از 3میلیارد تومان انجام دادیم که یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان سهم بسیج سازندگی است و مابقی توسط دستگاه های اجرایی و کمک های خیرین محقق می شود که در هفته بسیج آغاز پروژه های عمرانی را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: طرح ۴۰هزار پروژه سازمان بسیج نیز که سال گذشته با هدف تجمیع  ظرفیت های سپاه و دستگاه های دیگر برای کمک به اجرای پروژه های عمرانی و کمک به گروه های جهادی آغاز شد از 750 پروژه که در استان آغاز کردیم تا کنون  ۶۰۰ پروژه به اتمام رسیده و مابقی تا ‌پایان سال تکمیل می شوند.

هنری با بیان اینکه در ۱۰سال اخیر بیش از ۳هزار و ۷۰۰پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با کمک جهادگران در زمنینه احداث تکمیل و مرمت انجام شده است گفت:  2هزار و 100 پروژه احداثی و مابقی تکمیلی و مرمت بوده و بیش از 60درصد پروژه ها مرتبط با آب و کشاورزی بوده است. با توجه به اینکه بسیج از جنس مردم است؛ مشکلات مردم را با اولویت های مردمی احصا می کنیم و با هماهنگی با دستگاه های اجرایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ بعد از ابلاغ سیاست های کلی اقتصادمقاومتی از سوی رهبری  در بحث اشتغال ورود پیدا کردیم افزود: در سال اول تدوین مبانی اقتصادمقاومتی و سپس ورود به عرصه های اقتصادمقاومتی و کمک به ایجاد کارگاه های کمک اشتغال روستایی را در دستور کار قرار دادیم و بیش از ۳هزار و ۲۰۰نفر به طور مستقیم  و بیش از 9هزار نفر غیرمستقیم و در مجموع ۱۳هزار نفر مشغول بکار شدند.

 مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به خدمات در حوزه بازار گفت:  در سال ۹۸ فروشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی راه اندازی شد و دوخت لباس بسیجیان را با هماهنگی آماد کل در اختیار کارگاه های روستاها قرار دادیم و در فاز اول دوخت 1300 دست لباس را شروع کردند که در 4 فاز ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بازار با هماهنگی با بنیاد تعاون بسیج به دنبال این هستیم بازارهای خارج استان برای تولیدات  استانی فراهم کنیم و در زمینه معیشتی نیز با هدف کمک به خودکفایی خانواده های روستایی طرح اشتغال معیشت محور را آغاز کردیم  که در مرحله اول در 10ماه گذشته 150هزار قطعه جوجه مرغ بومی را در بین روستاییان با 30درصد زیر قیمت بازار عرضه کردیم که با استقبال خوب مردمی رو به رو شدیم.

گفتنی است، صبح امروز مجمع استانی جهادگران با حضور شوراهای جهادی شهرستان ها تشکیل شد  و اعضای هیات رئیسه مجمع مشخص شدند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها