اصلانی گفت: برنامه های مختلفی درطول سال توسط بسیج زنان در سطح کشور برگزار می شود اما موضوع عفاف و حجاب یکی از سرفصل های کاری سازمان بسیج زنان کشور است.
کد خبر: ۹۱۹۳۱۱۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج،  دشمنان انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته با نشانه رفتن موضوع عفاف و حجاب در جامعه ما، تلاش دارند که باعث کم رنگ شدن این فرهنگ برای نسل جوان امروزی شوند. برگزاری مسابقات بین المللی و حضور زنان با حجاب در این مسابقات نیز، یکی دیگر از موضوعاتی است ک بارها توسط رسانه های دشمن به آن پرداخته شده است و رسانه های بیگانه فارسی زبان برون مرزی با تحلیل ها و گزارش هایی، مدام این موضوع را به مخاطبان خود القا نموده اند که چرا زنان ایرانی با حجاب در محافل ورزشی بین المللی حاضر شوند؟ همه این ها در حالی است که انقلاب اسلامی ایران بر پایه حفظ ارزش ها و کرامت زنان تاکید ویژه ای داشته است و مسئله حجاب، موضوعی اسلامی است. سازمان بسیج زنان کشور، یکی از اقشار سازمان بسیج مستضعفین محسوب می شود که در حوزه زنان، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه فعالت می کنند.  برگزاری تجمع بزرگ حجاب و عفاف در 400 شهر با شعار «حجاب حافظ حریم خانواده» از جمله برنامه های سازمان بسیج زنان کشور در جهت ترویج فرهنگ حجاب در جامعه است که به گفته مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج زنان کشور، هدف از برگزاری این تجمعات، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است چرا که این موضوع یکی از اهداف اولیه این سازمان محسوب می شود.به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین، گفتگوی تفصیلی با مسئول سازمان بسیج زنان کشور انجام داده ایم که آن را با هم می خوانیم:

 ترویج فرهنگ «عفاف» و «حجاب» یکی از سرفصل های سازمان بسیج زنان است/ حضور زنان در 38 رشته ورزشی/ برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح کشور جهت تقویت بنیان خانواده

برنامه های سازمان بسیج زنان در هفته بسیج امسال چیست؟

در طول هفته بسیج، برنامه های گسترده ای در سطح پایگاه بسیج، حوزه بسیج، استان و سطح کشور توسط بسیج زنان برگزار خواهد شد. امسال کنگره 32 هزار شهید بسیجی در تهران و سراسر کشور برگزار می شود که 7هزار نفر از این شهدای بسیجی شامل شهدای زن است و به استانهای سراسر کشور ابلاغ نموده ایم که به صورت ویژه در زمینه دیدار با خانواده شهدای زن و معرفی آنان به جامعه از طریق چاپ کتاب و کلیپ اقدام نمایند. برگزاری مسابقات کتابخوانی به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج، برگزاری نشست های تبیینی در سطح نخبگان بسیجی، دیدار با ائمه جمعه شهرستان ها، برگزاری نشست های تبیین موقعیت زن در نظام مقدس جمهوی اسلامی و... نیز در سطح پایگاه های بسیج و حوزه های مقاومت بسیج سراسر کشور در هفته بسیج اجرا می شود.

برنامه ای که در سطح ملی داریم، شامل همایش 4 هزار نفری زنان فعال بسیج است که در تاریخ 3 آذر امسال در تالار وزارت کشور با حضور مسئولان لشکری و کشوری و جمع کثیری از بسیجیان خواهر سراسر کشور برگزار شد که در این همایش، ضمن بیان فرهنگ و تفکر بسیجی درموضوع زن و خانواده، از 40 بانوی زن و بسیجی نمونه و همچنین مادران سه شهید تجلیل به عمل آمد. حدود یک صد نفر از خانم های طلبه خارجی که در ایران حضور دارند نیزدر این مراسم شرکت داشتند تا بیش از گذشته با جایگاه زن در انقلاب اسلامی آشناتر شوند.

 

در طول هفته بسیج، مراسم افتتاحیه هم دارید؟

بله، در طول هفته بسیج شاهد افتتاح 600 مهد قرآنی جدید در سراسر کشور خواهیم بود و تلاش داریم که تعداد این مهدهای قرآنی را تا پایان سال به یک هزار عدد برسانیم و در حال حاضر 4هزار مربی در این مهدهای قرآنی حضور دارند. در مجموع برنامه های زیادی توسط خواهران بسیجی در طول هفته بسیج در سراسر کشور اجرا می شود و تلاشمان این است که بتوانیم این شجره طیبه را که امام خمینی(ره) آن را بسیج نام نهادند را به بهترین شکل ممکن در خدمت رسانی به مردم، به کار بگیریم.

 ترویج فرهنگ «عفاف» و «حجاب» یکی از سرفصل های سازمان بسیج زنان است/ حضور زنان در 38 رشته ورزشی/ برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح کشور جهت تقویت بنیان خانواده

عمده ترین برنامه های سازمان بسیج زنان در طول سال با چه محوری است؟

برنامه های مختلفی درطول سال توسط بسیج زنان در سطح کشور برگزار می شود اما موضوع عفاف و حجاب یکی از سرفصل های کاری سازمان بسیج زنان کشور است که  در این موضوع بالغ بر 500 دقیقه نماهنگ،موشن گرافیک، انیمیشن و کلیپ کوتاه جهت انتشار در فضای مجازی و خبرگزاری ها تولید نموده ایم. همایش، تجمعات و راهپیمایی های زیادی توسط بسیج زنان در حمایت از حجاب و عفاف در طول سال و هفته عفاف و حجاب برگزار می شود که بالغ بر سه میلیون نفر در این راهپیمایی ها حضور داشته اند و مهمترین مطالبه شان، سلامت روانی جامعه از طریق تقویت فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بوده است. ما دوره های مختلف کادرسازی و تربیت کارشناس مشاوره اسلامی را در سراسر کشور برگزارنمودیم و امیدواریم که تا سه سال اینده، هر پایگاه مقاومت یک مشاوره اسلامی داشته باشد که برای تحقق بخشی به این موضوع، خیلی از زمینه هایش را هم فراهم کردیم. تا به امر 7 هزار خواهر بسیجی در سطح کشور دوره های تربیت و توانمندسازی را گذرانده اند و امیدواریم که از این ظرفیت بتوانیم در جهت ترویج فرهنگ ناب بسیج در سطح جامعه، بهره ببریم.

 

در زمینه ورزش هم اقداماتی انجام داده اید؟

بله، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش گسترده ای می کنند تا بگویند که زنان ایرانی نباید در محافل ورزشی بین المللی با حجاب حاضر شوند و این در حالی است که زنان محجبه ایرانی توانسته اند با همراه داشتن حجاب، مقام های بین المللی زیادی را کسب نمایند که شایسته تقدیر است. امروز بیش از 35 هزار مربی ورزشی در جامعه زنان داریم و بیش از 16 هزار داور زن در رشته های مختلف فعالیت می کنند و اکنون می بینیم که 38 رشته ورزشی وجود دارد که زنان ایرانی در آن فعالیت می کنند و بسیج جامعه زنان تلاش کرده است که با ایجاد سوله های ورزشی اختصاصی برای بانوان، از ورزش این عزیزان حمایت کند.

ترویج فرهنگ «عفاف» و «حجاب» یکی از سرفصل های سازمان بسیج زنان است/ حضور زنان در 38 رشته ورزشی/ برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح کشور جهت تقویت بنیان خانواده  

 یعنی تربیت کارشناس در میان خواهران بسیجی جزو اولویت های سازمان بسیج زنان کشور است؟

بله. رویکرد امسال ما، کادرسازی، توانمندسازی و تربیت کارشناسان در رشته های مختلف در میان خواهران بسیجی بوده است که در این زمینه، نشست های خوبی در سطح کشور برگزار شده است. امسال در ایام پیاده روی اربعین حسینی شاهد اعزام 110 مبلغ و کارشناس خواهر بسیجی به کربلای معلی بودیم. علاوه بر این، یکی از برنامه های ویژه سازمان بسیج زنان کشور در طول سال، اعزام 4 هزار گروه جهادی خواهر به روستاها و شهرهای محروم کشورمان در جهت مشاوره خدمات بهداشتی مادر و کودکف برگزاری کلاس های آموزشی، برگزاری دوره های تعلیم و تربیت و تحکیم خانواده، بهداشت مادر و کودک، پرستاری، ارائه خدمات پزشکی و درمانی و... بوده است.

برای مقابله با شبکه های ماهواره ای که مدام حجاب را مورد هدف قرار گرفته اند، چه کاری باید انجام داد؟

در حال حاضر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان زیادی وجود دارد که کرامت زنان را نشانه رفته اند و تلاش دارند که با تشویق دختران جوان به  بی حجابی، باعث کم رنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی در کشورمان شوند. ضروری است که مسئولان فرهنگی کشورمان برای حفظ هویت و کرامت زنان در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامیف برنامه ریزی مستحکمی داشته باشند. سازمان بسیج زنان در این خصوص تلاش داشته است که با برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی برای زنان و خانواده ها، آنان را با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی آشناتر نماید. ما در این خصوص تلاش داریم که با برگزاری کارگاه های خانواده، تلاش کنیم که خانواده ها برای تربیت فرزند صالح آموزشات لازم را ببینند. در مجموع، ما باید امروز آگاه باشیم، چرا که دشمن از طریق ماهواره، اینترنت، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و... وارد خانه های ما شده است و باید هوشیار باشیم. اجرای سبک زندگی اسلامی و ایرانی یکی از روش هایی است که باعث مستحکم تر شدن بنیان خانواده ها می شود و باید در این خصوص برنامه ریزی های زیادی انجام دهیم.

 ترویج فرهنگ «عفاف» و «حجاب» یکی از سرفصل های سازمان بسیج زنان است/ حضور زنان در 38 رشته ورزشی/ برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح کشور جهت تقویت بنیان خانواده

در این راستا، سازمان بسیج زنان چقدر تلاش داشته است تا با بالا بردن سواد فضای مجازی در میان خواهران بسیجی، آنان را نسبت به اهداف دشمن آگاه نماید؟

توجه به فضای مجازی و ارائه آموزش های لازم در این خصوص، یکی از برنامه های محوری سازمان بسیج جامعه زنان کشور است. در این خصوص تلاش کرده ایم که کارگاه های آموزشی مختلفی را در سطح کشور برای زنان برگزار نماییم و آنان را نسبت به خاطرات و آسیب های فضای مجازی و همچین روش های صحیح استفاده آن آشناتر نماییم. دشمن از طریق فضای مجازی، تلاش دارد که خانواده ها را نشانه برود و باعث از بین رفتن بنیان خانواده شود چرا می داند جامعه ای که عاری از خانواده سالم و مفید باشد، آن جامعه هرگز نمی تواند به سوی پیشرفت و ترقی حرکت کند. پس می توان گفت که آگاهی بخشی بانوان در این راستا و برگزاری نشست های مختلف در پایگاه ها برای توانمندسازی بانوان از محورهای مهم برنامه های بسیج جامعه زنان برای تحکیم بنیان خانواده ها و تربیت فرزندان است.

اگر در پایان حرفی برای گفتن دارید، بفرمایید.

بسیج یکی از تفکرات ناب انقلاب اسلامی است که به دلیل توانایی بالا، هیچ مرزی را قائل نیست و امروز شاهد رشد و گسترش این فرهنگ در سایر کشورهای اسلامی هستیم و به همین دلیل است که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند که باعث خشک شدن ریشه بسیج در ایران اسلامی شوند، چرا که می دانند این فرهنگ از کشورمان در حال گسترش در سایر کشورهاست. ما شاهد 40 سال توفیق و عزت، جهاد، شهادت وخدمت بسیج در عرصه های مختلف برای کشورمان هستیم و باید قدردان این نعمت الهی و یادگاری به جا مانده از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باشیم که با شکل گیری این گروه مردمی، انقلاب اسلامی را از وجود خطرات دشمنان انقلاب اسلامی مصون داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات