خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
فرمانده سپاه ناحیه کازرون:
سرهنگ افشاریان، بسیج را یک مکتب دانست که هرجایی که بخواهد در نظام و انقلاب خدشه‌ای ایجاد بشود، تفکر بسیجی، عمل بسیجی و روحیه‌ی بسیجی باید بشود.
کد خبر: ۹۱۹۳۰۷۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ دوم  پاسدارشهرام افشاریان  فرمانده سپاه کازرون در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج ضمن تبریک هفته بسیج و چهل سالگی شجره طیبه بسیج گفت: بسیج یک مکتب است که هرجایی که بخواهد در نظام و انقلاب خدشه ای ایجاد بشود، تفکر بسیجی، عمل بسیجی و روحیه ی بسیجی بایستی ساری و جاری بشود و آن مشکلات را مرتفع کند که به فرموده مقام معظم رهبری بسیج کلید طلایی نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما در هر عرصه ای به مشکل میخوریم بسیجی می آید و گره را باز می‌کند. در عرصه های علمی، فرهنگی، نظامی، سازندگی و همه عرصه ها این بسیجی است که پای کار است و این افتخاریست که نصیب بسیج شده است.

افشاریان معتقد است که تفکر و روحیه ی بسیجی باید در همه مدیران وجود داشته باشد. تفکر بسیجی یعنی، خدمت بدون منت، خدمت بدون مزد،کار بسیجی صرفا یک کار عقیدتی است یک کار دلی است.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه کازرون، ‌اگر تفکر یک تفکر مادی شد، برای هر مسئولی و یا هر مدیری قطعا پایانش همین مصیبت هاست.

فرمانده سپاه کازرون شعار امسال هفته ی بسیج را چهل سال خدمت، جهاد و شهادت دانست و گفت: این سه واژه بسیج را عملا تعریف می‌کند.

وی ابتدا به مقوله واژه ی خدمت در بسیج پرداخت و اظهار داشت : بسیج ایجاد شده است برای خدمتگذاری فلذا مقام معظم رهبری فرمودند بسیجی یعنی علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود. رهبر انقلاب سال ها پیش بسیج را در شخصیت امام علی (ع) جلوه دادند.

افشاریان با بیان اینکه به واسطه ی وجود در جنگ اقتصادی بسیج امروز بیشتر از دیروز به فکر خدمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: درقالب های مختلف که مهمترین آن بسیج سازندگی است در عرصه های اردوهای جهادی، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه، خدمت رسانی در عرصه های عمرانی و فرهنگی و پزشکی و علمی خدمت رسانی بسیج برای مردم وجود دارد.

فرمانده سپاه کازرون به واژه ی جهاد اشاره کرد و افزود: هر عملی بدون تفکر و عمل جهادی، نمی‌توان گفت عمل بسیجی است. عمل عادی، عمل بسیجی وار نیست.آن مسئول اداره ای که دل در گرو خدمت به مردم دارد و وقت اداری و وقت غیر اداری نمی‌شناسد،تلاش می‌کند به هرشکل ممکن گره ای از مشکلات مردم مرتفع کند، آنجا می‌توان به آن فرد گفت بسیجی است.

سرهنگ افشاریان واژه ی شهادت به عنوان یکی دیگر از واژه های شعار امسال بسیج را به عنوان آخرین ماموریت یک بسیجی دانست و اظهار داشت: آن کسانی که می‌گفتند باب شهادت بسته شد و دیگر شهادت طلبی وجود ندارد.مشی خداوند اینگونه بود که جبهه ای تحت عنوان جبهه ی مقاومت ایجاد شد و افرادی تحت عنوان مدافعان حرم به وجود آمدند، همه جوان و عمدتا دهه هفتادی بودند و رفتند و خیلی ویژه تر از رزمندگان دفاع مقدس به عنوان یک بسیجی قد علم کردند و مقتدر در مقابل خبیث ترین نوع دشمنان حداقل دوران معاصر ما ایستادند.

فرمانده سپاه کازرون در ادامه به تشریح برنامه های هفته ی بسیج پرداخت و گفت: دیدار با روحانیت و امام جمعه کازرون اولین برنامه از هفته ی بسیج بود.

نشست های بصیرتی،برنامه های تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان بسیجی،جشنواره های فرهنگی _هنری،برنامه های همایش فرزندان خمینی،مسابقات و جام های ورزشی، پیاده روی بزرگ خانوادگی،40 کمک هزینه‌ی سفر زیارتی مشهد مقدس،یادواره های شهدا،محافل قرآنی و دعای ندبه و کمیل و اجتماع بزرگ بسیجیان و ده ها برنامه علمی و فرهنگی و جهادی دیگر،برنامه هایی است که در هفته ی بسیج در کازرون برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها