امام جمعه بخش مرکزی یزد:

کلید حل مشکلات امروز کشور تولید ملی و اعتماد به داخل است/ ضرورت ورود بسیج به عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نمازجمعه دهنو گفت: کلید حل مشکلات امروز کشور تولید ملی و اعتماد به داخل است و این کلید در اختیار صف شکنان تولید است که باید از این عزیزان حمایت شود.
کد خبر: ۹۱۹۳۰۱۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد:آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه بخش مرکزی یزد که در روستای دهنو برگزار شد با اشاره به سالروز تشکیل بسیج توسط امام راحل گفت: بسیج در حقیقت یک فرهنگ انقلابی و گفتمان خاص برای دفاع از ارزش‌ها در هر عرصه‌ای است که امروز در کشور ها‌ی دیگر هم رشد پیدا کرده است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه به بیان شاخصه‌های بسیجی بودن پرداخت و اظهار داشت: خدامحوری و تدین اولی‌ترین مشخصه یک بسیجی است چرا که یک بسیجی کارهایش را تنها برای رضای خدا انجام میدهد.
مدرسی افزود: دانایی و عمل به آن دومین خصلت یک بسیجی است که انچه را برای جامعه مورد نیازاست یاد گرفته و دانش خود را در جامعه به کار می‌گیرد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد بصیریت دینی، سیاسی، اجتماعی و بینش همه جانبه، دشمن شناسی، موقعیت شناسی، ولایت مداری و گوش به فرمان، ولی بودن، مقاومت، استواری و صلابت در میدان‌های رقابت با دشمن را ازدیگر ویژگی‌های بسیجیان برشمرد.
وی بر ضروت حفظ و پاسداشت فرهنگ بسیجی توسط مردم تاکید کرد و در تشریح مسئولیت‌های بسیج در جامعه ابراز داشت: یکی از مسئولیت‌های مهم امروز بسیج توسعه اقتصاد مقاومتی و رواج رونق تولید است چرا که به فرمود: ه مقام معظم رهبری امروزه در عرصه‌های امنیتی، سیاسی ودفاعی و. دشمن را به عقب رانده ایم، اما درعرصه‌های اقتصادی و فرهنگی آسیب پذیر هستیم و دشمن به این دو حوزه چشم طمع دوخته است.
مدرسی فشار‌های اقتصادی دشمن را ناشی از خیال انان در لطمه پذیری اقتصادی کشور دانست و اذعان داشت: بسیج مسئولیت دارد هم در عرصه اقتصادی و هم در عرصه فرهنگی بدرخشد.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد نفود دز لایه‌های تصمیم گیرنده و سازندگان تصمیم در نظام را از دیگر راهکار‌های دشمن برشمرد و ابراز داشت: اگر روحیه بسجی حاکم باشد دشمنان هرگزنمی توانند تصمیات خود را در جامعه عملی کنند.
وی اضافه کرد: مقابله با جریان فتنه و فتنه انگیزان از دیگر مسئولیت‌های بسیج است که البته در این حوزه همواره بسیجیان ما به درستی عمل کردند و این سرمایه عظیم ملی امروزه برای ما فوق العاده ارزشمند بوده و مورد غبطه دیگر ملت هاست.
کلید حل مشکلات امروز کشور تولید ملی و اعتماد به داخل است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش به دیدار رهبر انقلاب با فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: کلید حل مشکلات امروز کشور تولید ملی و اعتماد به داخل است و این کلید در اختیار صف شکنان تولید است که باید از این عزیزان حمایت شود هرچند یکی از اقدامات خوب دستگاه قضائی این بود که از تعطیلی کارخانه‌های در شرف تعطیلی تا انجا که قانون اجازه داده جلو گیری کرده است.
وی با تاکید بر پرهیز دولت و ملت از نگاه به خارج اذعان داشت: بار‌ها رهبرمعظم انقلاب در این خصوص تذکر دادند، اما متاسفانه هنور این باور در برخی آقایان وجود ندارد که کشور می‌تواند با ظرفیت‌های داخلی در جنگ اقتصادی پیروز شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به حوادث اخیر و اغتشاشات سوء استفاده کنندگان از اعتراضات مردم در خصوص افزایش نرخ بنزین گفت: متاسفانه این حوادث باعث شادی دشمن در برخی عرصه‌ها شد البته اعتراض حق مردم بوده وباید بتوانند دیدگاه‌های خود را آزادنه ابراز کنند و اعتراضات در مسیر قانونی صورت بگیرد و دست اندرکاران نیز باید پاسخگو باشند.
مدرسی ادامه داد: در هر کشوری عده‌ای همیشه در لابه لای هر جمعیتی هستند که دوست دارند به جای رساندن صدای مردم به مسئولان اشوب و بلوا برپا کنند و با توجه به مشکلاتی که برای مردم در این آشوب‌ها به وجود آمد نظیر سوزاندن جهیزیه، اتومبیل، سرمایه باید دستگاه قضائی به شدت با اغتشاشگران برخورد کند.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم جامعه نسبت به گرانی بنزین گلایه‌مند هستند اظهار داشت: از مردم که صفوف خود را از اشوبگران جدا کردند و از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی هم که در حفظ اموال مردم تلاش کردند و اجازه ندادند خسارت کلی به اموال بیت المال برسد تشکر می‌کنم.
مدرسی در بخش پایانی سخنانش با انتقاد از عملکرد دولت در گرانی بنزین ابراز داشت: دولت باید در کنار افزایش قیمت بنزین یک پیوست اجتماعی و امنیتی اضافه می‌کرد و با مردم صادقانه مشکلات کشور را اعم از کسری بودجه، قاجاق بنزین و مصرف بالا را مطرح می‌کرد و به مردم اطلاع رسانی صورت می‌گرفت و قطعا مردم هم این موضوع را می‌پذیرفتند ضمن اینکه دولت باید این افزایش قیمت را تدریجی در طول این سال اضافه می‌کرد نه اینکه به یکباره این اقدام را انجام دهد.
وی حذف کارت سوخت بدون پشتوانه کارشناسی در ابتدای دولت یازدهم را لجاجت با دولت قبل عنوان کرد و اظهار داشت: این اقدام باعث افزایش مصرف سوخت و قاچاق بنزین شد و باید دولتمردان به ویژه وزیر نفت در این زمینه پاسخگو باشد.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان میزان یارانه معیشتی را خلاف منویات رهبری در خصوص فرزند آوری دانست و ابراز داشت: اینکه به یک نفر مبلغ ۵۵ هزار تومان و به یک خانواده ۸ نفره به ازای هر نفر مبلغ ۲۵ هزار تومان بدهند تقویت فرهنگ مجردی است و باید دراین زمینه تجدید نظر صورت گیرد.
مدرسی در پایان از دولت خواست با توجه به مشخص شدن نقش پیام رسان‌های خارجی در آموزش و خط دهی اغتشاشگران در تقویت و حمایت از پیام رسان‌های داخلی تلاش کند.
لازم بذکر است جمعی ازکارکنان و بسیجیان ناحیه ثارالله یزد به مناسبت هفته بسیج وچهل سالگی بسیج درنماز جمعه این بخش شرکت نمودند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار