خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

ثبات انقلاب به تفکر بسیجی بستگی دارد/ گسترش بسیج در شاخه های مختلف دشمن را مایوس می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تداوم تفکر بسیجی با همه نامهربانی ها مایه امیدی است که ثبات انقلاب به تفکر بسیجی بستگی دارد گفت: از مهمترین شاخصه های بسیج دانش بنیان بودن است که منحصر به یک رشته نیست.
کد خبر: ۹۱۹۲۹۴۱
|
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در  جشنواره جهادگران علم و فناوری سپاه استان اظهار داشت: باقی موجودات غیر از انسان هم در حرکت از مبدا تا مقصد محدودیت دارند و هم همه آنچه که لوازم آنهاست به طور طبیعی و دقیق عمل می کند.

وی عنوان داشت: تشکیلات ستارگان، افلاک و منظومه شمسی، زمین و چهار فصل دقیق عمل می کنند و گیاهان و نباتات هر کدام  در آنچه  که باید در مقصد تولید کنند دقیق عمل می کنند و  آب، زمین، املاح، نور و حرارت در ترکیباتی که از اینها است هر بوته ای یک نوع تولیدی دارد.

عبادی افزود: اینها به طور طبیعی است و همه آنچه در مقصد باید تولید کنند بی کم و زیاد انجام می شود و بسیار دقیق است در عالم حیوانات نیز همینطور است یک مورچه چگونه زندگی می کند  و زنبور عسل  در مدت کوتاه عمرش بهترین عملیات فیزیکی در ساخت کندو، پرورش بچه هایش، دفاع از کندو در مقابل دشمن  و رعایت محیط زیست دارد.

وی بیان داشت: انسان که متولد می شود هیچ نمی داند در حالیکه تمام این تشکیلات، جمادات و نبادات برای انسان آفریده شده است که معلوم است اما اگر از انواع آفریده ها سر درنیاورد فایده ای ندارد. بشر موجودی نامتناهی است برخلاف باقی موجودات که محدود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: انسان باید از همه موجودات که برایش خلق شده بهره برداری کند و تنها از طریق کسب علم می شود بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه در حدیث داریم علم واجب و فریضه است افزود: این دستور صرفا تقریبی نیست بلکه حاکی از اصل تکوینی است و اگر همه موجودات برای انسان خلق شدند باید بتواند از طریق کسب علم بهره برداری کند.

عبادی واجب شمردن کسب علم را مبحثی ارشادی خواند و گفت: چنانچه به ابزار علم مجهز شویم تمام آنچه آفریده شده برای ما قابل بهره برداری است.

وی بیان داشت: خداوند معلم اول انسانهاست و پیامبران را برای معلمی مبعوث نموده است اما بشر مشکلاتی دارد در مسائل اجتماعی و شخصی است. بشر بر اساس مطامع نفسانی  به جای اینکه راه پیامبران را در پیش بگیرد و با ابزار علم راه های ظلمانی را نورانی کند مسائل دنیایی، پست و مقام و جاه طلبی بشر را زمین گیر کرده  است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در بعثت محمد رسول الله زیرساخت ها برای رشد علمی بشر در آن شرایط فراهم شد خاطرنشان کرد: بعدها علم در محدودیت هایی قرار گرفت و با اینکه آن دوران ها را به طور نسبی دوران رشد علمی می دانیم.

وی اظهار داشت: سردمداران ظلم و جور در قرون اخیر مسلمین را ضعیف نگه داشتند حتی آنها که از دانش مسلمانان مجهز شدند رسما برای عقب نگه داری جامعه مسلمین دست اندرکار شدند.  از ۲۰۰سال قبل آسیب های زیادی متحمل شدیم چه جاهایی که مستقیم جلوی رشد مسلمانان را گرفتند و جاهایی مسلمانان را بر اثر  جنگ ها، فشارها و فساد ها زمین‌گیر کردند.

جامعه ای که دانش نداشته باشد باید برده باشد

عبادی با بیان اینکه بدون دانش حتی نمی شود زنده بود تصریح کرد: جامعه ای که دانش نداشته باشد باید برده باشد و اگر بخواهد مستقل شود نابودش می کنند. در دورانهای قبل از انقلاب در کشور از باز و بسته کردن یک پیچ غیر از مونتاژها جلوگیری می کردند اما انقلاب همچون معجزه ای حاصل شد و برخلاف خواست شرق و غرب به وقوع پیوست.

 وی ادامه داد: خیلی از کشورها چنین خواسته ای دارند و قصد مقاومت در برابر سران ظلم و جور می کنند اما مشاهده می کنید بر سر آنها چه درمی آورند اما اینکه مردم ما با دست خالی چگونه در برابر قدرت شرق و غرب ایستادند و برخلاف میل آنها با تمام گزینه هایی که مستکبران عالم در اختیار دارند مقاومت کردند؛ هنوز ناشناخته است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در درون معجزه انقلاب با توجه به گزینه های روی میز دشمنان از هر دری وارد شده اند و متاسفانه در داخل عده ای، عناصری و اندیشه هایی فرودگاه خواسته های آنهاست و بدتر از بیرونی ها عمل می کنند و از آنها آسیب های فراوان دیدیم وگرنه ما باید خیلی بیش از این می بودیم.

بسیج از خود انقلاب کمتر نیست

 وی با بیان اینکه 40 سال با تلخی و شیرینی گذراندیم و در آستانه 40سال بعدی باید علاج کنیم افزود: در درون انقلاب برخلاف حرکت های جانبی و دگر اندیش ها، حرکت ناب انقلابی اسلامی در زوایای مختلف بوجود آمد که از خود انقلاب کمتر نیست و آن تفکر بسیجی است که بخشی از آن رشد علمی تا  انواع و اقسام خدمات و ارزشهایی است که دارد.

عبادی تصریح کرد: یکی زاویه بسیج خدمات علمی است که متاسفانه با ندانم کاری ها زحمات جوانان بسیجی و دانشمندان که با تفکر بسیجی تحصیل کرده اند در رشته های مختلف از قبیل احمدی روشن ها توسط دشمن ضایع می شود.

از مهمترین شاخصه های بسیج دانش بنیان بودن است

وی با تاکید بر اینکه تداوم تفکر بسیجی با همه نامهربانی ها مایه امیدی است که ثبات انقلاب به تفکر بسیجی بستگی دارد خاطرنشان کرد: از مهمترین شاخصه های بسیج دانش بنیان بودن است که منحصر به یک رشته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ابتکارات بسیج در انواع و اقسام علومی که متکی به زندگی جانی ما است و چه در علومی که اهداف اصلی، مقصد نهایی و مربوط به اندیشه های ایمانی، اخلاقی و مایه حیات ما است باید گسترش یابد.

بسیج باید در مقابل بسیاری از افکار انحرافی در هر بخشی گسترش یابد

 وی با بیان اینکه بسیج باید در مقابل بسیاری از افکار انحرافی در هر بخشی گسترش یابد تاکید کرد: ما از طریق کمیت، اعداد و ارقام غیر از کیفیت به تفکر بسیجی نیاز داریم. اگر اندیشه بسیجی گسترش پیدا کند حمله و هجوم فیزیکی و فرهنگی و غیره از بین می رود.

عبادی بیان داشت: آنچه موجب طمع بیگانگان در جامعه ما است دگر اندیشانی هستند که به آنها چراغ سبز نشان می دهند  و فکر زمین گیر کردن ما می کنند.

وی اظهار داشت: هر اندیشه بسیجی در هر رشته  یا در علوم خاص اگر بخواهد باقی بماند باید گسترش پیدا کند وگرنه چنانچه حد نصاب جمعیت نداشته باشیم هم از داخل ضربه می زنند و هم از خارج هجوم می آورند و زمانی دشمن مایوس می شود که در جهت گستره بسیج تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به نخبگان بسیجی گفت: آنچه شما متصدی هستید از مهمترین شاخه های بسیجی است به امید روزی که ما به خاطر طمع دشمن و آسیب هایی که از درون می بینیم از محدودیت ها خارج شویم که برجامی بسازند که دانش ما را محدود، امتیازات ما را تخلیه کنند و با ما کوچکترین همکاری نکنند و ما را به بازی بگیرند.

وی تصریح کرد: نیاز داریم در گام دوم انقلاب دولتی و قوای سه گانه ای جوان و دارای اندیشه ناب برای جامعه اسلامی برگزینیم که موجب ایجاد تمدن اسلامی شود. آزمون و خطا کافی است باید در مسائل سرنوشت کشور عاقلانه عمل کنیم و زیرساخت هایی را طراحی کنیم که برای ۴۰ سال دوم انقلاب آینده درخشانی رقم بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار