نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر / اجرای بیش از 40 برنامه در هفته بسیج در اشکذر

همزمان با هفته بسیج و در آستانه چهلمین سالگرد بسیج،نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت اشکذر با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۲۵۶۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، در این نشست ابتدا سرهنگ امامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با گرامیداشت هفته بسیج عنوان کرد هفته بسیج یادآور دلاورمردیها، از خودگذشتگی ها، ایثار و فداکاری ها بسیجیانی است که گوش به فرمان خمینی کبیر (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستعضفین داده و امر ولی فقیه زمان خود را لبیک گفته اند.
وی، در ادامه به عرصه های مختلفی که بسیج در ان حضور دارد اشاره و گفتند: اولین عرصه حضور بسیج، در دفاع مقدس بود که عینیت واقعی «بسیج لشکر مخلص خداست» را دراین عرصه تبیین نمودند. پس از دفاع مقدس، بسیج وارد عرصه سازندگی و خدمت به مردم و مستضعفان نمود که به آبادانی کشور و نیز ریشه کن کردن فلج اطفال و .. می توان اشاره کرد.
ایشان حضور بسیج در تمامی اقشار جامعه از جمله کارکنان و کارمندان، بسیج مداحان، بسیج کارگری، بسیج دانش اموزی، بسیج فرهنگیان، بسیج ادارات و دیگر اقشار ... را برگرفته از منویات رهبری دانست که در طول سالیان مختلف در بیانات و دیدارهایی که با بسیجیان داشته اند بطور مکرر بر آن تاکید کرده اند.
وی، یکی از مهمترین عرصه های حضور بسیج ، را عرصه سازندگی بیان و اظهار داشت که این ناحیه مقاومت نیز درحد توان خود به این عرصه وارد شده و هرچند به لحاظ رعایت کرامت و شخصیت وابروی افراد نمی توان برخی کارهای انجام شده را بیان کرد اما ساخت هشت باب منزل بهزیستی، عمرانی شهرستان، لایروبی استخر، ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی در وام دادن به صنایع کوچک شهرستان و حمایت از تولیدات داخلی مانند نان خشک قوام اباد و کافی اباد و برگزاری اردوهای جهادی و ... را از جمله فعالیت های بسیج اشکذر در این عرصه بیان کرد.
عرصه تربیتی نسل جوان و نوجوان، را عرصه دیگر بسیج دانست که در کنار سایر عرصه ها نیز نباید از ان غافل شد که به اجرای طرح شهید بهنام محمدی در بسیج دانش اموزی، طرح های تربیتی اردوهای جهادی، برنامه مسجدمحوری را از جمله این برنامه ها دانست.
سرهنگ امامی با بیان اینکه بسیج اشکذر در عرصه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا که به فرموده رهبر انقلاب کمتر ازشهادت نیست نیز شهرستان اشکذر یکی از موفق ترین رده ها بوده است به برگزاری یادواره شهداء و نیز آبروی محله با محوریت شهیدانی چون حاتمی، دوشا، مددی مقدم، دیودیده، میرباقری و ... پرداخت که به جزئیات زندگی این شهدا و معرفی انها به مردم اشاره کرد.
عرصه امنیت، دیگر عرصه بسیج است که با فعال کردن گشت های محله محور و با هماهنگی با نیروی انتظامی سبب کاهش شدید سرقت به نسبت سایر شهرستان ها شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت یکی از موفق ترین و مهمترین عرصه های بسیج را در حوزه خواهران و بسیج جامعه زنان دانست که پیشرفت و دستاوردهای بسیاری مهمی را در سطح جامعه رقم زده اند.
شرکت در مراسمات مذهبی و ملی مانند 13 ابان، دهه فجر، هفته دفاع مقدس، محرم و صفرو ... را از دیگر عرصه های بسیج دانست.

در ادامه سرهنگ امامی ضمن اینکه عرصه های فعالیت بسیج منحصر به هفته بسیج و موارد فوق نیست عنوان کردکه بسیج و بسیجی، چشمانش به چشم ولی فقیه دوخته و گوش به فرمان امر رهبری می باشد تا در همه عرصه ها بتواند در راستای نقش آفرینی و خدمت به محرومین و مستضعفین که صاحبان واقعی «بسیج مستضعفین» هستند سعی و تلاش خود را به کار ببندد.
در پایان با ذکر اینکه در هفته بسیج بالغ بر بیش از چهل برنامه شاخص توسط ناحیه مقاومت برگزار می گردد از مهمترین آنها را به رزمایش اقتدار إلی بیت المقدس، حضور در نماز جمعه، دیدار با امام جمعه شهرستان، برگزاری جشنواره پایگاه های اسوه مسجدمحور، مراسم کلنگ زنی مسکن مددجویان بهزیستی، همایش شکوه اقتدار، انجام ویزیت رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، مراسم غبارروبی گلزار شهدا، تور بالن گردی اشاره کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات