مدیرکل هواشناسی استان گیلان:

کاهش محسوس دمای هوا در گیلان/ مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در این استان در ساعات آینده گفت: مردم با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.
کد خبر: ۹۱۹۲۱۸۲
|
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده، اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت مجدد توده هوای سرد و بارشی از امشب و فعالیت تناوبی آن تا یکشنبه در منطقه است.

 

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده، ابراز داشت: در ساعات آینده دمای هوا در اکثر مناطق استان به طور محسوس کاهش پیدا می کند و بارش برف، باران و وزش باد در اکثر مناطق بسیار شدید است.

 

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارش در ارتفاعات به صورت برف است خاطرنشان کرد: در ساعات آینده در بعضی از نقاط استان و به‌ویژه در نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی سرعت وزش باد بسیار شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود بیان کرد: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

 

دادرس با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد اظهار کرد: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

 

دادرس بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار