با حضور مسؤولین شهرستان، مراسم بزرگداشت چهل سالگی بسیج در گلزار شهدای شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۲۰۳۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، باحضور مسؤولین شهرستان، مراسم بزرگداشت چهل سالگی بسیج در گلزار شهدای شاهرود برگزار شد.
سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم در این مراسم که در حسینیه شهدا برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه هر کجا نظام و انقلاب و حتی مستضعفین و مظلومان عالم نیاز به کمک داشته باشند بسیج افتخار همراهی دارد افزود: جشن چهل سالگی بسیج با شعار «بسیج چهل سال جهاد، بسیج شهادت» برگزار شده است.
وی با بیان اینکه امروز در محضر شهدا هستیم که ایثار و شهادت و از جان‌گذشتگی و خدمتگذاری از شاخص های آنان است گفت: مصداق های بسیج هم در این چهل سال ویژگی های شهداست چرا که شهدای انقلاب در مکتب بسیج و بسیجی آموزش دیدند.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه دو مصادق مهم رهبری انقلاب برای شهدا و بسیج بصیرت و اطاعت پذیری است افزود: در طول این چهل سال، بصیرت و اطاعت پذیری سبب شد که فتنه هایی که هر ده سال اتفاق افتاد خنثی شود و در وصیت نامه شهدا نیز این دو عنصر بیان شده است.
وی با تاکید بر اینکه رمز هدایت، اطاعت پذیری است گفت: اگر مشکلی در جامعه بوجود می آید مشکل اطاعت پذیری ماست و باید به عنوان سرباز ولایت اطاعت پذیری داشته باشیم تا هدایت شویم و به وصیت شهدا عمل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه از بهمن ۹۷ چله های خوبی را برگزار کردیم افزود: چله انقلاب، چله نمازجمعه و چله بسیج که چله کمال است و بسیج به برکت سختی های که در دوران دفاع مقدس و قبل و بعدش دید به کمالات رسیده است.
وی با بیان اینکه چله آثار و برکات اثرگذاری دارد گفت: بسیج در چله خود به میوه رسیده و ثمرش را در داخل کشور و در منطقه می بینم و در آینده ملت های دنیا از میوه آن خواهند چشید.
وی با اشاره به داستان های اخیر در کشور افزود: آنچه توانست فتنه را به سرعت خاموش کند، حضور بسیجیان و روحیه بسیجی مردم بود.
حسین فضلی از کارشناسان سیاسی و فرماندهان سپاه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه ملتی به بزرگی ملت ایران در برابر استکبار ایستاده است گفت: این ایستادگی به برکت شهداست.
وی با بیان اینکه وصیت نامه شهدا مسیر راه ماست افزود: در دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت سبب شد یک وجب خاک ما دست بیگانگان نیفتد و امروز شاهدیم پرچم شهدا در نزدیک مرز اسرائیل کوبیده شده است.
فضلی با اشاره به با اتکا به راه شهدا به فرموده رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو گذشته است اظهار کرد: در صنایع دفاعی با باور به ما می توانیم امروز در اوج اقتدار هستیم و این نشان از آن است که اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم موفق هستیم و آنجا که حرکت نکردیم موفق نبودیم.
در پایان این مراسم قبور شهدای شاهرود با حضور مسؤولین شهرستانی با اجرای مارش نظامی غباروبی و عطرافشانی و گلباران شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها