معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در شهرکرد،:

شبکه پرافتخار و مقتدر بسیج مقابل دشمن سینه سپر کرده است

سردارحسین محبی گفت: بسیج یک شبکه پرافتخار و مقتدر است که مقابل دشمن سینه سپر کرده و پیروزمندانه از میدان بیرون آمده است.
کد خبر: ۹۱۹۱۸۷۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرارسیدن هفته مبارک بسیج، آئین مهمانی لاله ها با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای شهرکرد برگزار شد.

سردار حسین محبی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والای مقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت کشور، فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را تبریک گفت.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: 40 سال پیش در چنین روزی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نگاهی ژرف و آینده بین، شجره طیبه بسیج را غرس کردند و در این 40 سال شاهد جان فشانی و رشادت های بسیجیان بودیم که خون خود را نثار پیشرفت آرمان های والای انقلاب و اهداف مقدس آن کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیج عبارت است از یک حرکت خودجوش مردمی که ناشی از احساس مسئولیت در برابر پدیده ها و رخدادها و مسایل مختلف اجتماعی است.

دکتر محبی خاطرنشان کرد: هرکس مقابل مسایل اجتماعی بدون چشمداشت و توجه به تشویق و توبیخ دیگران برای نظام، کشور و دینش اقدام کند، بسیجی است.

وی، تصریح کرد: واژه بسیج بسیار گسترده تر از آن چیزی است که ما در قالب ساختار بیان کنیم؛ چون حضرت امام(ره) آرمان های بلند انقلاب را ترسیم کردند و آینده پرفراز و نشیب آن را پیش بینی نموده بودند، این شجره طیبه را بنیان نهادند و امروز برای بیان کارکردهای بسیج، ساعت ها باید وقت گذاشت.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اشاره به برخی از کارکردهای بسیج گفت: بسیج در عرصه های دفاعی، سازندگی، اقتصادی، محرومیت زدایی، بهداشت و درمان و مقابله با آسیب های اجتماعی، نقش مهمی ایفا کرده است.

سردار محبی به حوادث روزهای اخیر کشور اشاره کرد و افزود: امروز دشمن بدخواه و کینه توز ما برای چندمین بار چهره زشت و کریه خود را به نمایش گذاشت و  دراین رونمایی مشخص شد که دشمن به هیچ آداب، آئین و معاهده ای پایبند نیست.

وی، ادامه داد: دشمن نشان داد که دشمن دین و اسلام و قرآن و ملت ایران و حتی دشمن بشریت است و این را برای چندمین بار نشان داده است.

این کارشناس مسایل فرهنگی، تخریب بیت المال و اموال مردم، آتش زدن قرآن و ... را از جمله اقدمات جنایتکارانی دانست، که هیچ اهل کتابی در دنیا حاضر نیست این کارها را در حق دیگران انجام دهد.

وی تصریح کرد: در مقابل این دشمن باید مقاومت کرد و بسیج یک شبکه پرافتخار و مقتدر است که مقابل دشمن سینه سپر کرده و پیروزمندانه از میدان بیرون آمده است.

سردار محبی خاطرنشان کرد: بسیج ارزش ها خود را از مکتب اسلام گرفته و در چارچوب بایدها و نبایدهای دینی و تحت امر ولایت الهی حرکت می کند و راه این بسیج هم منطبق بر شرع و قانون و ارزش های دینی و الهی است.

وی، مقدس بودن بسیج را به دلیل اتصال آن به عالم قدسی دانست و گفت: این بسیج، بسیج هدفدار است که برای حل مشکلات حرکت می کند ولی آن را کافی نمی داند.

این کارشناس مسایل فرهنگی، انقلاب اسلامی را حرکت پرباری برای زمینه سازی حکومت جهانی مهدوی دانست و افزود: بسیج برای تمام  ملت ایران و تمام ملت های دنیا یک آرمان دارد و برای آن آرمان حرکت می کند.

سردار محبی، اظهار کرد: امروز ما شاهد هستیم که بسیجیان جان برکف فداکار در همه عرصه های انقلاب اسلامی و حوزه های مرتبط با آن در داخل و خارج به دنبال تحقق آن آرمان ها هستند و به لطف الهی آن آرمان ها تحقق خواهند یافت.

وی، تصریح کرد: دشمن بدخواه بداند بسیج ، مسیر ترسیم شده از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را با سرفرازی دنبال خواهد کرد و ما برای رسیدن به آن آرمان ها ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اشاره به ویژگی های غیرقابل اعتماد بودن، غارتگری، ستمگری و بدعهدی دشمنان، اظهار کرد: ما دشمن را خوب شناخته ایم؛ ولی در تعجب هستیم که دشمن چرا مردم ما را خوب نشناخته است، که در 40 سال گذشته نتوانسته با انواع تحریم و تهدید، ذره ای خلل در اراده این ملت ایجاد کند.

سردار محبی، با اشاره به اینکه این بار هم طومار طراحی های چندساله دشمن درهم پیچیده شد، تأکید کرد: علی رغم نارضایتی مردم از افزایش قیمت سوخت، ملت ما از مطالبه خود گذشتند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و جمعیت های ده ها هزار نفری، صدها هزار نفری و میلیونی برای اعلام حمایت از نظام و انقلاب و ولایت به میدان آمدند.

وی، چرایی ادامه توطئه های دشمن را حساب بازکردن آنها روی عقبه های نفوذی دانست و گفت: دشمن بداند عمر عقبه های نفوذی آن نیز دوام نخواهد آورد.

وی، در پایان با تبریک مجدد فرارسیدن هفته بسیج ابراز امیدواری کرد، که بسیجیان در چله ی دوم انقلاب اسلامی خطوط ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب را پی بگیرند.

شایان ذکر است: قرائت قرآن، اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی توسط گروه رزم نواز ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم(علیه السلام)، مداحی و گلباران و قرائت فاتحه از برنامه های آئین مهمانی لاله ها به مناسبت چهلمین سال تشکیل سازمان بسیج مستعضعفین در گلزار شهدای شهرکرد بود.

گفتنی است: امروز گلزار شهدای شهرستان های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری با حضور اقشار مختلف بسیجی و خانواده های معظم شهدا و مردم و مسئولین غبارروبی و گلباران شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار