خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ستاد اربعین حسینی قزوین با برپایی موکب های متعدد و پذیرایی و اسکان میلیونها نفر در نجف و کربلا روسفید شدند و حماسه ای بزرگ خلق کردند.
کد خبر: ۹۱۹۱۷۶۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم تقدیر از فعالان اربعین حسینی چهارشنبه شب با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و جمعی از موکب داران، هیئت های مذهبی و رسانه های گروهی استان در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

آیت الله عابدینی در این مراسم اظهارداشت: اربعین یک مشارکت همگانی توام با عشق و ارادت به معصومین بود که توانست حماسه ای بی نظیر خلق کند.

وی بیان کرد: اربعین با کمک انسانهای مومن و مخلص و عاشق سالار شهیدان موجب آبادی شد و بدون شک عملی که توام با اخلاص باشد ماندگار می شود.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: خدا می گوید اگر اخلاص و تقوا و ایمان ندارید وارد کارها نشوید زیرا اگر نیت خالصانه نباشد به سرانجام نمی رسد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: امشب آمده ایم تا کسانی که در برگزاری مراسم اربعین رو سفید بودند تجلیل کنیم و امیدواریم اعمال همه موکب داران و دست اندرکاران اربعین مورد قبول حداوند قرار گیرد.

وی گفت: امام حسین(ع) دنبال جمع کردن سیاهی لشکر نبود به همین دلیل در شب آخر اصحاب را جمع کرده و با آنها شرط می کند تا هر کس شرایط را دارد به کربلا عزیمت کند وما هم باید شکرگزار باشیم که توفیق خدمت گذاری به امام حسین(ع) را پیدا کرده ایم.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: به برکت وجود انسانهای مخلص و مومن و ترکیبی از پیر و جوان، مرد و زن، ستاد اربعین استان قزوین توانست با یک هماهنگی و تعامل مثال زدنی در بسیاری از عرصه ها در یک جایگاه ملی قرار گیرد و خدمات ارزشمندی به زئران اربعین ارائه کند.

وی گفت: برپایی دسته عزاداری در سطح بین المللی، پوشش تلویزیونی مراسم اربعین توسط صدا و سیمای قزوین، اطعام سه میلیون نفر و اسکان نیم میلیون نفر یک حرکت بی نظیر و مثال زدنی بود که بیانگر تعامل و هماهنگی همه نیروهای دلسوز استان بود.

عابدینی افزود: در بخش خدمات پزشکی و اتوبوسرانی هم خدماتی در سطح ملی توسط استان قزوین داده شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهارداشت: این موفقیت نشان می دهد استان قزوین از ظرفیت خوبی در حوزه مدیران برجسته و توانمند، حوزه علمیه، جوانان، رسانه ها برخوردار است که می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ستاد اربعین استان لازم است ضمن بررسی آسیب و نواقص امسال خود را برای برگزاری اربعین سال آینده بخوبی مهیا کند و با تشکیل جلسات فصلی در طول سال همواره آمادگی خود را برای آینده حفظ کند تا در سال آینده این مراسم باشکوهتر از امسال برگزار شود.

در ادامه از موکب داران، هیئت های مذهبی و دست اندرکاران پذیرایی از زائران اربعین و رسانه های فعال در این عرصه تجلیل شد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها