یک بانوی کارآفرین سرخه ای گفت: کاشت زعفران را با یک وام ۱۵ میلیون تومانی آغاز کردم
کد خبر: ۹۱۹۱۷۵۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
همایون ابراهیم نژاد بانوی 58 ساله‌ای که با وجود در گیر بودن با بیماری هایی چون فشار خون و مشکل قلبی با اراده ای محکم و با پشتکار فراوان قدم به میدان کار و تلاش گذاشته است و از این طریق کسب رزق می کند. و از را کشت زعفران درآمدی برای فرزندانش نیز در روستای بیابانک از توابع شهرستان سرخه ایجاد کرده است.

همایون ابراهیم نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: در خانواده‌ای متدین در یکی از روستاهای تربت‌حیدریه از توابع استان خراسان جنوبی متولدشده ام. پدرم کشاورزی زحمت‌کش بود و از این طریق و پرورش چند رأس گوسفند مخارج زندگی‌مان را فراهم می‌کرد. با توجه به رونق کشت زعفران در تربت‌حیدریه پدرم نیز تصمیم به کاشت زعفران کرد و خوشبختانه در این کار موفق شد و همین امر موجب ایجاد تحول در زندگی خانواده ما شد و در زندگی من پس از ازدواج نیز اثر خوبی داشت و از این طریق امرار معاش می‌کردیم.

این بانو با بیان اینکه به دلایلی از همسرش جدا شده است افزود: چند سالی است در روستای بیابانک به همراه فرزندانم سکونت دارم و تصمیم گرفتم عزمم را جزم کنم و در این روستا به کشت محصول زعفران بپردازم، کاری که در این روستا برای نخستین بار می‌خواست انجام شود. با توجه به اینکه این محصول در این روستا برای نخستین بار کشت می‌شد برای ما ریسکش بالا بود؛ اما با توکل بر خداوند متعال و کمک و یاری مددکاران کمیته امداد شهرستان سرخه این کار را شروع کردم.
این بانوی پرتلاش با اشاره به اینکه سرمایه اولیه برای کشت زعفران وامی 15 میلیون تومانی بود که از کمیته امداد سرخه گرفتم گفت: اکنون مدت سه سال است که خوشبختانه علیرغم همه سختی‌ها اما با تلاش و پشتکار توانستم در کشت زعفران در روستای بیابانک موفق شوم و از این راه درآمد خوبی کسب کنم و نه‌تنها این امر موجب تحول در زندگی خودم شده است؛ بلکه زندگی فرزندانم را نیز متحول کرده است. خدا را شکر می‌کنم که با دسترنج خود بدون اینکه دستم را پیش احدی دراز کنم؛ توانسته‌ام کار کنم و با تکیه‌بر توان خود به امرار معاش بپردازم.

وی از مشکلاتی که بر سر راهش در آغاز این راه بوده است نیز برایمان می‌گوید: بنده چون اصالتاً اهل استان سمنان نیستم؛ همین امر مشکلاتی برایم ایجاد کرد برای مثال برای گرفتن وام با مشکل ضامن مواجه شدم و ازآنجاکه غریب بودم و آشنایی در روستای بیابانک و این استان نداشتم برای اجاره کردن زمین مشکل داشتم و با سختی بسیار موفق به اجاره زمین برای کشت محصول زعفران شدم.

ابراهیم نژاد تصریح کرد: مردم روستای بیابانک وقتی متوجه شدند یک زن می‌خواند کشاورزی کند و آن‌هم کشت زعفران خیلی متعجب بودند؛ اما من همیشه سخت‌کوش بوده‌ام و هرگز از هیچ سختی و مشکلی ناامید نشده‌ام و در این کار نیز با پشتکار و تلاش و توکل بر خدا تاکنون موفق بوده‌ام.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که پیش رویم قرار گرفته است بسته‌بندی محصول زعفران است که باوجوداینکه طرح اولیه را نیز داده‌ام؛ اما به دلیل هزینه‌های بسیار بالای بسته‌بندی فعلاً دست نگه‌داشته‌ام. طرحی که برای بسته‌بندی زعفران ارائه کرده‌ام آب‌انبار بیابانک است؛ اما هزینه این کار بالاست و از توان من نیز خارج است.
او که از صحبت‌هایش می‌شود علاقه زیادی به کاری که انجام می‌دهد را متوجه شد می‌گوید: بنده صاحب پنج فرزند دختر و یک پسر هستم و خوشحالم از اینکه توانسته با کاشت زعفران درآمدی برای فرزندانم نیز ایجاد کنم؛ فرزندانم در زمان کاشت، برداشت و آبیاری کمکم می‌کنند و به‌نوعی خانواده هفت نفره ما همگی درگیر این کار شده‌ایم و از این بابت خیلی خوشحالم.
این بانوی پرتلاش در توصیه‌ای خطاب به همه آن‌ها که می‌گویند کار نیست و کاسه چه کنم چه کنم بر دست گرفته‌اند و منتظر معجزه‌ای هستند و یا آن‌ها که فکر می‌کنند ره صدساله را می‌شود یک‌شبه طی کرد؛ اضافه کرد: باید آستین همت را بالا زد و درخواست مرد و یا زن باشی هیچ فرقی نمی‌کند و باید کار و تلاش کرد.
این بانوی کارآفرین نیز امروز بدون اینکه چشمش به دست کسی باشد با همت والای خود برای خود و فرزندانش کاری را فراهم کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها