خبرهای داغ:
ابراهیمی گفت: با توجه به هفته بسیج، 78 برنامه از سوی بسیج دانش آموزی تبیین شده که دوره طرح ولایت، پیوند مسجد، مدرسه، خانواده در طرح بهنام محمدی، راهیان نور می باشد
کد خبر: ۹۱۹۱۷۰۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، گردهمایی فرماندهان سپاه دانش آموزی صبح امروز با حضور هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، رضا ابراهیمی مسوول بسیج دانش آموزی استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

رضا ابراهیمی در این مراسم بیان کرد: فرماندهان سپاه دانش آموزی در طرح یاوران ولایت که در تابستان سالجاری برگزار شد، شرکت کرده و در مهارت های فردی دارای رتبه های برتر می باشند.

وی گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی، دیدار مستقیم دانش آموزان با استاندار و مدیر آموزش و پرورش استان و ارائه نظرات، و آسیب هایی است که در مدارس وجود دارد.

مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین اظهار کرد: راهبرد بسیج دانش آموزی، دانش آموز محوری با رویکرد انقلابی است و شعار امسال، مدرسه انقلابی، دانش آموز انقلابی است.

ابراهیمی عنوان کرد: فعالیت این دانش آموزان در عرصه های علمی، فرهنگی و آموزشی است و اهداف ما تقویت بعد انقلابی، روحیه جهادی، روحیه سلحشوری، معنویت و ترویج فرهنگ ایثار، توسعه فرهنگ بسیجی، ترویج اندیشه های امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، آمادگی دفاع از انقلاب در تمام مراحل و تحقق دانش آموز بسیجی در تراز انقلاب است.

وی با اشاره به برنامه بسیج دانش آموزی در هفته بسیج افزود: با توجه به این هفته، 78 برنامه از سوی بسیج دانش آموزی تبیین شده که دوره طرح ولایت، پیوند مسجد، مدرسه، خانواده در طرح بهنام محمدی، راهیان نور، یادواره ها، برگزاری مجمع علوی و فاطمی می باشد.

مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین تصریح کرد: مطالبه دانش آموزان، میدان دادن همه جانبه مدیران مدرسه به دانش آموزان در مدارس برای کار انقلابی، جدی گرفتن سند بنیادین آموزش و پرورش و عملیاتی نمودن گام دوم انقلاب، دعوت از مدیران واحدهای تولیدی داخلی به مدارس برای ایجاد انگیزه و نیز بازدید از واحدهای تولیدی فعال، خواسته های ما از مدیریت استان است.

ابراهیمی اضافه کرد: متاسفانه با توجه به پیگیری های مکرر مبنی بر حضور مدیرکل برنامه و بودجه استان، وی هیچ گونه تعاملی با ما نداشته همچنین در برخی مدارس ما اتاقی برای فعالیت بسیج در مدارس وجود ندارد و این دو مورد نیاز به پیگیری جدی از سوی مدیریت استان دارد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های زودبازده، اردوهای راهیان نور دانش آموزی است و سالانه بیش از یک میلیون دانش آموز از سراسر کشور به این اردوها اعزام می شوند. در بحث راهیان نور در استان قزوین، که بیش از سی هزار نفر هرساله در مدارس مشغول به تحصیل شده و درخواست بازدید از مناطق عملیاتی را دارند اما بن دلیل کمبود اعتبارات، سالانه کمتر از چهارهزار نفر دانش آموز را از مدارس استان به مناطق عملیاتی اعزام می کنیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها