خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی،فناوری و پژوهشی در گفتگو با بسیج:
دبیر علمی همایش «نقش نخبگان در تسریع پیشرفت جامعه» با بیان اینکه نخبگان در کشور در حاشیه هستند گفت: تفکر مدیریتی نخبگان بسیجی باید در جامعه حاکم شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۷۰۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

 

 شهرام رضاپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به مشارکت دانشگاهیان در این همایش گفت:مقالات متعددی از سوی پژوهشگران و دانشگاهیان به این همایش ارسال شده و از بین آنها ۱۰مقاله که با رویکردهای آتی کشور مناسب بودند انتخاب شده و در این همایش ارائه می شوند.
وی مشارکت دانشگاه های استان آذربایجان شرقی را در این همایش خوب و مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: از تمامی دانشگاه های استان مقاله ارسال شده و این گام بزرگی در جهت پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده برای این همایش است.
رضاپور با اشاره به محورهای همایش ادامه داد: در راستای تبیین و نهادینه کردن بیانیه گام دوم انقلاب سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان آذربایجان‌شرقی این همایش را در 6 محورانرژی، بازاریابی و تجاری‌سازی، سلامت و محیط زیست، علم و فناوری، علوم انسانی - اسلامی، مدیریت و شایسته سالاری برگزار می‌ کند.

دبیر علمی همایش « نقش نخبگان در تسریع پیشرفت جامعه» تحلیل و ارزیابی مشکلات اقتصادی کشور، ارائه راهکارهای علمی برای اقتصاد بیمارگونه کشور را از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام نمود و با طرح این سوال که چرا باید سیستم اقتصادی کشور ما برگرفته از اقتصاد کشورهای دیگر باشد خاطرنشان کرد: سیستم اقتصاد کشور ما بر اساس تفکر نخبگان و نحوه مدیریت آنها نیست بلکه تفکر دلالیسم بر اقتصاد کشور سایه انداخته است.

وی با انتقاد از اینکه در جامعه، نخبگان در حاشیه قرار دارند تصریح کرد: در کشور ما در تمام حوزه ها نخبگان بسیارزیادی وجود دارد آمارهای ارائه شده بر اساس مدل نخبگان است ولی متاسفانه نخبگان هیچ وقت تریبونی برای اظهار نظر ندارند، متاسفانه نخبگان در حاشیه بوده و در بسیاری از موارد فراموش شده اند.

ترمیم اقتصاد بیمارکشور و تغییر رویکرد پایدار بر اساس نظریه نخبگان از جمله موضوعاتی است که ما درصدد هستیم آن را به صورت جدی از طریق این همایش در جامعه مطرح کنیم،با برگزاری این همایش درصدد هستیم به مردم بگوییم حل مشکلات کشور امکان پذیر است و ما قادریم مشکلات را حل کنیم شاید این موضوع زمان بر باشد ولی حتما و به راحتی امکان پذیر بوده و این در سایه تغییر رویکرد های مدیریتی به سمت نخبگان است.

 دکتر رضاپور به عنوان یکی از سخنرانان این همایش با موضوع «اقتصاد مدرن و جامعه پایدار» به ارائه مقاله می پردازد. همچنین در این همایش از برخی طرح های نخبگان رونمایی می شود.

ارسال نظرات