خبرهای داغ:
سرهنگ طاهرخانی گفت: بیش از 527 برنامه رسمی با محوریت چهل سالگی بسیج مستضعفین اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۸۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری با حضور سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با محوریت گرامیداشت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین در سالن جلسات روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ طاهرخانی در این نشست بیان کرد: مفتخریم که چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین را با تمسک به اهل بیت(ع)، گرامی می داریم و مسلما اعتلای بسیج و دستیابی به آرمان های مدنظر را مرهون جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهدای این عرصه هستیم.

تبیین برنامه های هفته بسیج

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج و برنامه های این هفته گفت: هفته بسیج از فردا با عطرافشانی و بیعت با شهدا به پاس قدردانی از جانفشانی و مجاهدت های آنان آغاز می شود و ویژه برنامه هایی در این زمینه از سوی اقشار سپاه در نواحی استان برنامه ریزی شده که در این هفته برگزار می شود.

معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: شعار امسال هفته بسیج، بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت است که با محوریت این شعار روزشمار هفته بسیج آغاز می شود.

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به اهداف بسیج و جایگاه آن در کشور و ارائه خدمات از سوی بسیج اظهار کرد: بعد از صدور فرمان تشکیل بسیج از سوی امام راحل، همه آحاد مردم ظرفیت ورود به بسیج را داشته اند و بسیج هرگز گرایش سیاسی و جناحی نداشته بلکه هر که ولایی و دغدغه مند انقلاب باشد می تواند عضوی از اعضای اقشار مختلف بسیج باشد.

هفته آینده، منازل سیل زدگان لرستان واگذار می شود

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی هرکجا احساس شود که مانعو خطری برای انقلاب اسلامی وجود دارد، با هر نوع سلیقه و گرایش و ابزاری، بسیج ورود می یابد. آنچه باعث پیروزی انقلاب شد فرهنگ و حضور بسیج بود که تعریف این حضور، در قالب سن و سال نبود.

معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به نقش بسیج در سرکوبی فتنه های دشمنان تصریح کرد: در قائله پس از جنگ، در بسج سازندگی، جهاد فرهنگی و اقتصادی، بازهم بسیج ورود یافت و در توطئه های دشمنان در مناسبت های مختلف، مجموعه ای که توانست کار را تمام کند، بسیج بود که می توان به فتنه 88 و 96 اشاره کرد.

سرهنگ طاهرخانی ادامه داد: امروز بسیج یار و مددکار انقلاب است، همچنان که در سیل و زلزله اخیر، بسیج همچنان در کنار مردم بوده و در رفع مایحتاج و ساخت سرپناه آنها را یاری رسانده است. در همین راستا تعهد استان قزوین بازسازی 420 واحد مسکونی و ساخت 26 واحد مسکونی بود که طی هفته آینده شاهد افتتاح این منازل و واگذاری آن به مردم خواهیم بود.

527 عنوان برنامه در هفته بسبج اجرا می شود

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از 527 برنامه رسمی که دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان های استان، برنامه های متنوع رادیویی و تلویزیونی در راستای انعکاس فعالیت های اقشار بسیج، برگزاری یادواره های شهدای بسیج به صورت استانی، شهرستانی و بخشی، اجرای نمایش و سرود در سطح استان، برگزاری مجمع فرماندهان واحد پیشگام دانش آموزی، برگزاری نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، برگزاری چهل نشست بصیرتی با محوریت بسیج و گام دوم انقلاب، از برنامه های شاخص در این هفته می باشد.

معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: همچنین ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان برای بسیجیان، برگزاری ایستگاه پزشکی، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق کم بهره، برگزاری همایش های تبیینی و بصیرتی، برگزاری همایش شکوه مقاومت با تجمع ده هزار نفری بسیجیان قزوین و شهرستا های استان، از دیگر برنامه های این هفته می باشد. همچنین بیش از چهل پروژه ه در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

سرهنگ طاهرخانی گفت: یکی از برنامه های ما جهت حفظ انسجام اقشار بسیج، رزمایش های الی بیت المقدس است که گردان بیت المقدس در این رزمایش توان خود را به نمایش خواهد گذاشت. این نمایش اقتدار، جهت آمادگی بسیجیان در مقابله با دسیسه های دشمنان به صورت نرم افزاری و سخت افزاری برگزار خواهد شد و گردان های سایبری از هفته آینده این رزمایش را آغاز خواهند کرد.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها