رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان در گفتگو با «بسیج»:
رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان گفت:بیانیه گام دوم انقلاب نیز باردیگر بر آرمان های ارزشمند شهدا و امام خمینی (ره)تاکید کرده ومتذکر می شود که باید با بهره گیری از یک ساختار والگوی مناسب،شکوفایی چشمگیری را با باور بر توانمندی های جوانان کشور در همه عرصه ها رقم بزنیم.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۶۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج با علی کاظمی؛رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران استان به گفتگو نشستیم...

 

به عنوان سوال اول نظر خود را درباره بیانیه گام دوم انقلاب وتبیین آن در جامعه بگویید؟

 

بیانیه گام دوم انقلاب آغازگر صعودی چشمگیرخواهد بود ازاین رو هریک از ما به عنوان یک انسان و شهروند در توسعه و یا عدم توسعه کشور نقش داریم؛اینجاست که بحث وحدت به میان می آید وثمره آن جز شکست قطعی برای دشمن نخواهد بود،همانطور که در دوران دفاع مقدس نیز بارها رزمندگان در شرایط سختی قرار گرفتند اما در نهایت با به کارگیری بهترین راه ها کمر دشمن را خم کرده وآنان را شکست دادند.

 

مقوله ایثار وشهادت چه جایگاهی در بیانیه گام دوم انقلاب دارد؟

 

در واقع جوانان با پیروی از بیانات رهبرمعظم انقلاب با نگاه وتفکر ایشان همراه می شوند وهمچون دلیر مردان دوران دفاع مقدس در رکاب فرامین رهبری امنیت،صلابت،اقتدار وآرامش را به ارمغان آورده و ما تازمانی که زنده هستیم مدیون آن قهرمانان جان بر کف خواهیم بود.

 

نقش بنیاد شهید وخانواده شهدا وایثارگران در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را بیان کنید؟

 

هیچگاه نباید فراموش کنیم که پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری و رشادت شهدای عزیز است پس جامعه ایثارگری و جهادگر از ارزش های بنیادی واساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند وبیانیه گام دوم انقلاب نیز باردیگر بر آرمان های ارزشمند شهدا و امام خمینی (ره)تاکید کرده ومتذکر می شود که باید با بهره گیری از یک ساختار والگوی مناسب،شکوفایی چشمگیری را با باور بر توانمندی های جوانان کشور در همه عرصه ها رقم بزنیم که این امر جز با وحدتی اثرگذار همچون وحدت رزمندگان دوران دفاع مقدس میسرنخواهد شد.

 

همچنین خانواده های شاهد وایثارگر نیز باید در رکاب ولایت،فرامین رهبری را با جان و دل پذیرفته  در راستای عملیاتی کردن آن پیشگام باشند که در این صورت دوستداران مرام و رسم شهدا نیز وارد میدان می شوند و وحدت وهمدلی در جامعه افزایش می یابد.

 

در پایان نقش بسیج در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت را بیان نمایید؟

 

بسیج همواره به عنوان شجره طیبه وبازوی توانمند انقلاب اسلامی نقشی اساسی در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت دارد؛تفکربسیجی که نشات گرفته از گذشت وفداکاری پایه ریزی شده است و قطعا می تواند در خط مقدم پاسداری از خون شهدا،آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی موثرباشد که یکی از این ارزش ها ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت به شمار می رود چرا که این فرهنگ در بسیج رشد کرده وبنیان داشته است.

 

لازم به ذکر است که تعداد شهدای بسیجی استان زنجان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس یک هزار و۲۰۹ نفر می باشند.

ارسال نظرات