کارشناس مسایل دینی و فرهنگی در گفتگو با بسیج:
حجت الاسلام کریم پور در گفتگو باخبرنگار افتخاری بسیج ،گفت: بسیج مولود انقلاب و بسیجی ولایت مدار است.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۵۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان در این گفتگو ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که به تأسی از امام راحل که فرمودند «همه افتخارم این است که خود یک بسیجی هستم»، ما نیز توفیق حیات بسیجی را داشته باشیم.

حجت الاسلام سیّد مهران کریم پور افزود:  بسیجی یعنی همچون حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) که تمام وجودشان وقف اسلام بود و اگر آحاد جامعه در دوره حیات حکومت اسلامی وجودشان وقف اسلام نباشد، استمرار حیات حکومت اسلامی با نقصان جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی ادامه داد : امام علی (علیه السلام) تمام وجودشان وقف اسلام بود و بسیجیان نیز با الگو گیری از مولای خود، زندگیشان را وقف نظام اسلامی کردند.

کریم پور با بیان اینکه برخی در صدر اسلام از اطرافیان پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) متأسفانه به عافیت‌طلبی مشغول بودند، گفت: نتیجه آن شد وقتی که بزرگان به عافیت‌طلبی روی آوردند، وجودشان وقف اسلام نبود، بلکه وقف جمع‌آوری زر و اندوختن غنائم بود و در آخر دو امام معصوم ما با شمشیر و ۹ امام معصوم ما با جام زهر شهید شدند و امام دوازدهم در غیبت کبری هستند.

وی  تصریح کرد: شهدای عزیز ما خود را وقف اسلام کردند و با فرمانبرداری از ولی زمان خود با اعتقادی راسخ در آزمون عملی دفاع از انقلاب اسلامی شرکت و سربلند شدند.

حجت الاسلام کریم پور با اشاره به تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) در راه اندازی سازمان بسیج مستضعفین به نقش این نهاد ارزشمند در هشت سال دفاع مقدس و مقابله با انواع تهدیدات فراروی نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و تأکید کرد: بسیج مولود انقلاب و بسیجی ولایت مدار است.

ارسال نظرات