خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:

نسل جدید شناخت درستی از شهدا ندارند

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: نسل جدید کشورمان از شهدای هشت سال دفاع مقدس شناخت درستی ندارند.
کد خبر: ۹۱۹۱۵۷۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی در جمع کارکنان سپاه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره سپاه و روحانیت فرمایشات ارزشمندی دارند که همه آنها مهم است به طوری که «رشادت و شجاعت و کارایی نظامی‌ها، ایمان و معرفت و شور و حال عارفانه همچنین انقلابی‌گری و صمیمی بودن با ارکان انقلاب» را از جمله ویژگی‌های پاسداران برشمرده‌اند.

وی به گوشه‌ای از بیانات رهبری مبنی بر « اصل پاسداری این است که انسان حاضر باشد برای انقلاب و نظام از خودش بگذرد که قدم اول گذشتن از یک نام و نشان، ارزش مادی، ارتقا و ... می‌باشد»، اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در خطاب به فرماندهان می‌فرمایند «نباید بگذارید در سپاه عناصر اصلی پیروزی و موفقیت ضعیف شوند، روحیه تعبد، بیداری، خلوص در نیت و انقلابی».

این مسوول با بیان اینکه، مبادا اجازه دهیم که در سپاه روحیه محافظه‌کاری نهادینه‌ شود، اضافه کرد: امروز وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم، وزیر ورزش و جوانان ورزشگاه آزادی را در مهاباد افتتاح می‌کند، ولی نام شهید باکری از ورزشگاه ارومیه حذف می‌شود و کسی هم اعتراض نمی‌کند؛ سکوت محض را در این زمینه شاهد هستیم به طوری که فضای مجازی را رصد می‌کردم واکنش درخور توجهی نشان نداده‌اند، حال آنکه بسیج ورزشکاران باید در مواجهه با این سری مسائل واکنش مطلوبی داشته باشد.

نام شهید باکری در تاریخ انقلاب گم شده است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه نام شهید باکری در تاریخ انقلاب گم شده است، اضافه کرد: در یک سخنرانی به مناسب حماسه دوم بهمن ماه، در حضور استاندار و سایر مسوولان مطرح کردم که نام و یاد بزرگان ایلام، تبریز، مشهد و شیراز مطرح شده است ولی فرودگاه ارومیه به نام شهید باکری مزین نمی‌شود، حتی یکی از مسوولان اظهار کرد کرد که نام فوردگاه را به شهید باکری تغییر داده‌ایم، حال آنکه فقط ترمینال به نام این شهید بزرگ‌منش است.

وی بیان کرد: در خانه جوان ارومیه دورهمی دانش آموزان دبیرستانی برگزار می‌شود، هر بار از دانش آموزان سوال می‌کنم که تصاویر شهدا در سالن این فرهنگسرا متعلق به چه کسانی است، حتی یک‌ نفرشان شهید حمید باکری و مهدی باکری را تاکنون نشناخته‌اند.

نباید اجازه دهیم روحیه مطالبه‌گری در سپاه تضعیف شود

وی با بیان اینکه با عنایت به فرمایشات رهبری نباید اجازه دهیم روحیه مطالبه‌گری در سپاه تضعیف شود، چرا که در این صورت چیزی از شاکله سپاه باقی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: هر کسی را به نوعی به سمت خود جذب می‌کنند ولی ما باید در مواضع خود محکم بایستیم، حال آنکه اگر تاکنون غفلت نمی‌کردیم، اکنون بسیاری از مشکلات را نداشتیم.

سرایی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید مطالبات رهبری را در کانون توجه قرار دهند، اضافه کرد: همچنین ابتکار، نوآوری و خلاقیت باید در سرلوحه امور قرار گیرد؛ ظرفیت فضای مجازی باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهدا جان‌خودشان را در راه انقلاب هزینه کرده‌اند ما نیز باید مطابق با اقتضای زمان در عرصه بوده و هزینه کنیم، اظهار داشت: ورود سپاه به عرصه‌های خدمات اجتماعی از تاکیدهای دیگر رهبری است.

سرایی ضمن ابراز خشنودی از اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیاء در عرصه عمران و آبادانی فعالیت دارد و هیچ ارگان و سازمانی در این حد کارکرد ندارد، ادامه داد: سردار سلامی از روستاهای میانه بازدید کرد و به مناطق صعب‌العبور بازدید کرد؛ گروه‌های جهادی به مناطقی می‌روند که هلال‌احمر به هیچ عنوان امکان رفتن به چنین جاهایی را ندارد.

این مسوول بر لزوم فضاسازی رسانه‌ای و انعکاس خدمات سپاه تاکید کرد و ادامه داد: اقدام در این زمینه هم با اخلاص منافات ندارد، چرا که مردم را به نظام و انقلاب دلگرم می‌کند.

نگاه گسترده به جغرافیای مقاومت در منطقه از جمله سرفصل‌های بیانات رهبری است

وی ورود سپاه به عرصه فرهنگ و هنر، نگاه گسترده به جغرافیای مقاومت در منطقه را از جمله سرفصل‌های بیانات رهبری عنوان کرد و ادامه داد: ایران تنها کشوری است توانست هیمنه استکبار را به هم بریزد.

سرایی گوشه‌ای از بیانات رهبری مبنی بر «تلاش برای حفظ معنویت موجود در سپاه» را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: جلوگیری از پیر و محافظه‌کار شدن سپاه، آمادگی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و انجام کارهای بزرگ، ارزیابی قدرت دشمن به صورت واقعی، تامل بر جغرافیای مقاومت منطقه، پرهیز از ترس در مواجهه با دشمن، مردم‌دوستی و مردم‌داری، انس با قرآن و اهل بیت (ع) توصیه‌های رهبری در خطاب به پاسداران است.

به ریزش‌ها و رویش‌های سپاه توجه شود

وی ضمن اشاره به بیانات رهبری مبنی بر « از سپاه صد در صد راضی هستم ولی قانع نیستم» ادامه داد: گرچه این فرمایشات رهبری نویدبخش است، ولی با این همه باید کم و کاستی‌ها را جبران کنیم و به ریزش‌ها و رویش‌ها توجه کنیم.

این مسوول به نقش چشمگیر سپاه در حمایت از حرم اهل بیت (ع) در مواجهه با داعش اشاره کرد و بیان داشت: نسل و چهارم کشورمان با همراهی نسل انقلاب، امنیت را به منطقه برگرداندند؛ انقطاع نسل در سپاه نباید رخ دهد و نسل‌‌ها باید در کنار یکدیگر باشند؛ بازنشسته‌های سپاه مردانی تاریخ‌ساز هستند که باید قدر آنها را بدانیم.

‌مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان با اظهار اینکه سپاه به صورت مصداقی و با حمایت شخص خاص به عرصه انتخابات وارد نمی‌شود، اضافه کرد: در این مجموعه ارزشی و انقلاب فقط حضور حداکثری مردم در انتخابات حائز اهمیت است.

 این مسوول ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه نگاه سکولار به عرصه‌های مختلفی نفوذ کرده است، ادامه داد: آپارتمان 8 واحدی بدون نمازخانه ساخته می‌شود، که این معماری از همان نگاه سرچشمه گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات