سردار یعقوبعلی نظری گفت: در تحقق گام دوم، بسیج را کیفی‌تر، کارامدتر و گسترده‌تر کنیم.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۴۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در مجتمع فرهنگی آیه‌ها اظهار کرد: تاریخ ۴ ساله ثابت کرد چقدر برای ما انقلاب و نظام اسلامی برکت داشته است. ۴۰ سال بسیجیان در همه عرصه‌ها حضور کمی و تاثیرگذار داشتند و ما اندیشه و عمل بسیجی را در درون و برون مرز کشورمان شاهد هستیم.
 
وی افزود: بسیج همان عصاره ملت عزیزمان ایران است و اگر نبود چهل سال خدمت و بصیرت است بسیجیان نمی‌توانستیم با دشمنان اسلام مقابله کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: بسیجیان علاوه بر معنویت از قوه خلاقیت برخوردار بودند و هرکجا که ذهن خلاق دیده می‌شود به طور حتم بسیجی در آن نطقه وجود دارد و ما اینجا پی به اهمیت و جایگاه و تفکر بسیجی می‌بریم و امیدواریم همانطور که بسیج در گام اول انقلاب نقش بسزایی داشته است در تحقق گام دوم، بسیج را کیفی‌تر، کارامدتر و گسترده‌تر کنیم.

وی عنوان کرد: بسیج گستردگی دارد  بطوریکه ۵۵۰۰ پایگاه بسیج محلات ۶۰۰۰ واحد دانش آموزی و ۱۰۰۰ کانون قشری در استان داریم داریم که همه این‌ها در هفته بسیج برنامه‌های مختلفی با توجه به شرایط و اقتضائات دارند.

سردار نظری خاطرنشان کرد: از پنجشنبه 30 آبان‌ماه ام هفته بسیج با عنوان روح مقاومت، ایثار و شهادت آغاز می شود و از برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار فرماندهان و مسئولین بسیج با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت اقتصادی سپاه و بسیج اشاره کرد و گفت: 6 تشکیلات در ارتباط با اقتصاد مقاومتی فعال هستند از جمله بسیج سازندگی که وظیفه آن ایجاد، حفظ و گسترش کارگاه‌های کوچک تولیدی است.
 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: ایجاد 1000 صندوق قرض‌الحسنه که 5 میلیارد تومان توسط مردم سرمایه‌گذاری شده است و به ازای هر صندوق 1.5 شغل ایجاد شده است از دیگر طرح های بسیج سازندگی است.
 
وی اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دیگر تشکیلاتی است که 16 دهستان را در پوشش خود دارد که 6 دهستان از آنها از گذشته فعال بودندکه به همت قرارگاه حدود 3 هزار شغل تثبیت شده است و حدود 250 نفر مهاجرت معکوس در ان اتفاق افتاده است.
 
سردار نظری به تشکیلات بسیج مهندسین کشاورزی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: بسیج مهندسین با طرح همگام با کشاورز کار خود را انجام می‌دهد. و همچنین بسیج مهندسین در حوزه صنعت تحت عنوان کلنیک صنعت در حفظ و تثبیت خطوط تولید فعالیت دارد و شرکت‌های دانش بنیان که زیر نظر معاونت علمی پژوهشی سپاه است برای تولید دانش و اشتغال و ایجاد استارتاپ فعایت دارد.

وی تصریح کرد: ورود بسیج به عرصه امنیت مبتنی بر دو بخش است؛ بسیج عمومی که تشکیلات نمی‌خواهد و همچنین گردان‌ها و گشت بسیج که ساختار‌هایی دارد و آموزش دیده اند تا در شرایط لازم وارد عرصه شوند.
 
سردار نظری ادامه داد: در حوزه فرهنگ محور اصلی ما شهدا و دفاع مقدس است و ما مبتنی بر گفتمان رهبری تولیدات فرهنگی و هنری داریم و همچنین امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اقدامات فرهنگی ماست.
 
 
وی در پایان گفت:  یکی از برنامه‌های محوری ما در هفته بسیج همایش اقتدار و مودت است که در ان افراد با لباس بسیج در 200 ایستگاه‌ در معابر مهم شهر حضور دارند و ارتباط خوبی با مردم ایجاد می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها