مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به ثبت ۷۱.۶ میلی‌متر بارش باران در استان بوشهر گفت: بارش باران حجم آب سد رئیسعلی دلواری و سدهای دیگر استان بوشهر را افزایش داد.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۳۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، علی محمدی عصر امروز در نشست بررسی وضعیت بارش باران در استان بوشهر از ثبت 71.6 میلی‌متر بارش باران در استان خبر داد و اظهار داشت: بارش باران در 2 روز گذشته از نوع سیلابی نیست و تاکنون 71.6 میلی‌متر بارش باران ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه این میزان بارش در سال گذشته 82.5 میلی‌متر بوده است گفت:  میزان بارش باران امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش دارد.

محمدی بیان کرد: این میزان بارندگی نسبت به بلند مدت که 23 میلی‌متر است بیش از 211 درصد افزایش نشان می‌دهد و میزان بارش باران 66 میلی‌متر و در جنوب استان 72 میلی‌متر ثبت شده است.

وی از آبگیری سدهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بارش باران حجم آب سد رئیسعلی دلواری و سدهای دیگر استان بوشهر را افزایش داد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر هم با اشاره به بارش مطلوب باران و خوشحالی کشاورزان خاطرنشان کرد: بارش باران سبب خوشحالی کشاورزی برای سالی پربار در تولید محصولات کشاورزی شد.

محمدتقی منوچهری از کشت غله و گندم در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد:براساس برنامه‌ریزی‌ها امسال 95 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر به زیر کشت گندم آبی و دیم می‌رود.

وی با بیان اینکه 7 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به زیر کشت کلزا اختصاص دارد گفت:باتوجه به آغاز زمان کشت گندم تاکنون 10 درصد از سطح ابلاغی گندم و کلزا در استان بوشهر به زیر کشت رفته است و 11 هزار تن میزان بذر مورد نیاز بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا 36 هزار تن کود شیمیایی پیش‌بینی شده که تاکنون 8 هزار تن در بین کشاورزان توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات