فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری هفته بسیج:

بزرگداشت هفته بسیج با بیش از 2 هزار برنامه در چهارمحال و بختیاری/ فرهنگ بسیجی شناسنامه انقلاب است/ فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اطاعت پذیری محض از اوامر ولی فقیه

سردار اکبری گفت: چهلمین سال تأسیس شجره طیبه بسیج با اجرای دوهزار و 52برنامه در استان چهارمحال و بختیاری گرامی داشته می شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۲۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست خبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت اعلام برنامه های گرامیداشت چهلمین سال تأسیس شجره طیبه بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم (علیه السلام) در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره 90هزار شهید بسیجی کشور، به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و بویژه شهدای حوادث اخیر ادای احترام کرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تقدیر و تشکر از حضور مردم فهیم و انقلابی استان چهارمحال و بختیاری در اجتماع خودجوش و راهپیمایی روز 28 آبان ماه برای اعلام انزجار از آشوبگران و فتنه گران، گفت: ولایمتداری مردم استان چهارمحال و بختیاری زبانزد خاص و عام است و در حوادث اخیر نیز ضمن عدم همراهی با آشوبگران، همچون دیماه سال 88 برای اعلام انزجار از فتنه گران و لبیک ولی امر مسلمین پیشتاز بودند.

وی ادامه داد: فرمانده کل سپاه و مسئولان ارشد سپاه از اینکه مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در صحنه بودند، تشکر کردند و ما نیز همین مردم را بسیجی می دانیم. زیرا بسیجی یعنی در صحنه بودن، به موقع عمل کردن، وقت شناسی و بصیرت داشتن.

سردار اکبری، با گرامیداشت یاد و خاطره 90هزار بسیجی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله و شهدای مدافع امنیت کشور، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) با تیزبینی و تیزهوشی دستور تأسیس سازمان بسیج را دادند و این ایام را به خانواده معظم 90هزار شهید بسیجی، بسیجیان عزیز پیشکسوت که همیشه در صحنه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حضور داشتند و 40 سال خدمت، 40 سال جهاد و 40 سال شهادت از ویژگی های شاخص آنان در طول تشکیل بسیج است تبریک می گویم.

وی تأکید کرد: بسیجی یعنی الگو، بسیجی یعنی ایمان عاشقانه، یعنی حضور ، یعنی فرهنگ، یعنی تلاش و جهاد صادقانه، یعنی عشق و ایمان و مجاهدت. فرهنگ بسیجی نشأت گرفته از روحیه ایمان و ایثار توأم با تلاش انقلابی عزیزان بسیجی می باشد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (علیه السلام) گفت: فرهنگ بسیجی است که می تواند بر همه تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند. بارها دیدیم که استمرار انقلاب اسلامی توسط بسیجیان رقم زده شد. بسیج یک فرهنگ است و اگر بخواهیم این فرهنگ را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم پیشرو بودن در همه عرصه های اساسی زندگی است.

سردار اکبری، افزود: هیچ ملت باشرفی از وجود مجموعه بسیجی در درون خود بی نیاز نیست. فرهنگ بسیجی شناسنامه انقلاب است. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ عشق به خدا. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ بندگی در مقابل خداوند متعال. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اسلام ناب محمدی.

وی ادامه داد: فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ جهاد با نفس، فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اطاعت پذیری محض از اوامر ولی فقیه. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ ولایتمداری، فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ پاسداری از اصول و ارزش های اسلامی و فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ عشق به شهدا. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ صدور انقلاب اسلامی و صدها فرهنگ دیگر که در قاموس بسیج ما وجود دارد.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیج یعنی ایثار و از خودگذشتگی، بسیج یعنی مقاومت، بسیج یعنی در صحنه بودن، که همه این شاخصه ها در بسیجیان ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شناخت فتنه ها بوده و از شاخصه های بسیج و بسیجیان است.

رئیس ستاد گرامیداشت چهلمین سال تأسیس شجره طیبه بسیج در استان گفت: به منظور گرامیداشت هفته بسیج امسال برنامه های متعددی در کشور و همچنین بالغ بر 2هزار و 52 برنامه در  استان چهارمحال و بختیاری  توسط مجموعه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، نواحی مقاومت و اقشار بسیج اجرا می شود.

سردار اکبری، افزود: برنامه های محوری گرامیداشت چهلمین سال تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) ، که در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی خواهد شد عبارتند از: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها، برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 سال بسیج در فرهنگسرای شهرکرد، برگزاری 3شب جشن با حضور شخصیت های کشوری و لشگری در فرهنگسرای شهرکرد، برپایی 10 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اعزام تیم های سلامت پزشکی به مناطق مختلف استان، همایش خانوادگی پیاده روی عمومی، برگزاری یادواره های شهدای پایگاهی و شهرستانی، آئین عطرافشانی قبور مطهر شهدای استان.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: افتتاح یکهزار و 250 پروژه محرومیت زدایی، برگزاری رزمایش فعالین فضای مجازی، جشنواره سرود پایگاهی، برگزاری شب شعر و خاطره، تجلیل از پیشکسوتان بسیج، خدمات رسانی عمومی، جشنواره جهادگران فناوری و جشنواره اسوه، سخنرانی فرماندهان بسیج قبل از خطبه های نماز جمعه، میقات صالحین، نشست های روشنگری و گشت های محله محور از دیگر برنامه های محوری گرامیداشت چهلمین سال تشکیل شجره طیبه بسیج در استان چهارمحال و بختیاری است.

سردار اکبری در ادامه، عناوین روزشمار چهلمین سال گرامیداشت هفته بسیج را به شرح ذیل عنوان کرد:

  • پنجشنبه 30 آبان ماه، روز " بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت"
  • جمعه 1 آذرماه، روز " بسیج، اخلاق و معنویت"
  • شنبه 2 آذرماه، روز " بسیج، علم و فناوری"
  • یکشنبه 3 آذرماه، روز " بسیج، سبک زندگی اسلامی ایرانی"
  • دوشنبه 4 آذرماه، روز " بسیج ، فرهنگ و بصیرت"
  • سه شنبه، 5 آذرماه، روز " بسیج، فرهنگ و بصیرت"
  • چهارشنبه 6 آذرماه، روز " بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی"

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در بخش دیگری از سخنان خود از اقشار مختلف مردم استان چهارمحال و بختیاری که همواره پشتیبان بسیج و سپاه بوده اند برای حضور در برنامه های گرامیداشت چهلمین سال تشکیل شجره طیبه بسیج دعوت کرد.

سردار اکبری به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: همه مردم عزیز ما که دل در گرو انقلاب دارند و دل در گرو پیشرفت نظام و کشور دارند، بسیجی هستند .

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری به حضور فرماندهان و مسئولین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در خدمت رسانی گروه جهادی اشاره کرد و گفت: حضور گروه خاص جهادی فرماندهان و مسئولین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در منطقه بارز و شوارز شهرستان لردگان، تأثیرگذاری بسیار زیادی هم برای مسئولین جهادی و هم برای مردم منطقه داشت.

وی، با اشاره به افتتاح یکهزار و 250 طرح محرومیت زدایی در هفته بسیج خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل 300 پروژه خانه محرومان است که با فعالیت گروه جهادی تکمیل شده و همچنین تعمیرات مساجد، تکایا، خانه های عالم، بحث های زیرساختی کشاورزی و دامداری و اقتصاد مقاومتی از دیگر پروژه های محرومیت زدایی به شمار می روند.

سردار اکبری از خدمت رسانی مجموعه بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان های کوهرنگ، اردل و لردگان خبر داد که اقدامات ارزشمندی برای کمک به محرومان و نیازمندان اجرا می کنند.

وی، با اشاره به برگزاری 3شب جشن هفته بسیج در فرهنگسرای شهرکرد گفت: از افراد شاخص کشوری و لشگری و خانواده معظم شهیدان احمدی روشن، حدادیان و قربان خواه برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ، گفت: بسیج جامعه پزشکی سپاه استان چهارمحال و بختیاری نیز به صورت مستمر با اعزام تیم های سلامت در قالب طرح شهید دکتر رهنمون، به بیماران مناطق محروم و افراد ارجاع داده شده از سوی کانون های بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان ها خدمت رسانی می کند.

 

ارسال نظرات