معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به مدیریت بحران در زمان بارش باران گفت: تیم‌های امدادی، درمانی و اورژانسی استان بوشهر در هنگام بارش باران‌ برای جلوگیری از حادثه و آسیب در آماده‌باش کامل و شبانه‌روزی قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۱۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مهرداد ستوده در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تاکنون به طور متوسط  75 میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت و در این راستا نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، با تاکید بر توجه به حوزه پیشگیری از وقوع حادثه در زمان بارش شدید باران گفت: در این راستا تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با حوادث از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

وی از آمادگی بالای مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی در زمان بارش شدید باران خبر داد و بیان کرد: در عرصه  تامین امکانات، همه مناطق استان بوشهر زون‌بندی شده و تیم‌های امدادی، درمانی و اورژانسی استان بوشهر در آماده‌باش کامل و شبانه‌روزی قرار دارند تا در صورت بروز حادثه و یا وقایع در زمینه جاری شدن سیلاب و یا آبگرفتگی معابر و یا بروز مشکلی جوابگوی حادثه دیدگان و کمک حال مردم باشند.

ستوده، با تاکید بر هوشیاری دریانوردان و صیادان در سفرهای دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر گفت:در این راستا اداره‌های شیلات، بنادر و دریانوردی و گمرکات با هماهنگی اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران استان بوشهر باید در زمان‌های بحرانی در خروجی شناورها تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری در زمینه تعطیلی مدارس در شرایط بحرانی و بارندگی خاطرنشان کرد: اعلام تعطیلی مدارس در شرایط بحرانی بر عهده فرمانداران شهرستان‌ها است که با مدیریت و تشخیص آنان در مواقع اضطراری و بارانی می‌توانند تعطیلی مدارس را اعلام کنند تا مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نشود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهربا تاکید بر اطلاع رسانی به موقع برای جلوگیری از حادثه‌ها در زمان بارش بارندگی و جاری شدن سیل افزود: دبیرخانه اطلاع رسانی در اداره کل هواشناسی استان بوشهر فعال شود تا مدیران دستگاه‌های اجرایی به موقع اطلاعات لازم را دریافت کنند.

ستوده، وظیفه آب منطقه‌ای استان بوشهر در زمان بارش باران و پیش بینی سیلابی شدن رودخانه‌ها را مهم دانست و تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر باید با پیش بینی بروز سیلاب و اطلاع رسانی به فرمانداران برای پیشگیری از بروز حادثه در دستور کار خود قرار دهد.

وی، با بیان اینکه فرمانداران موظف به مدیریت مناطق در محاصره سیلاب هستند خاطر نشان کرد: در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن حذف ماموریت‌های غیرضروری باید همواره در دسترس باشند و مرخصی‌ها با هماهنگی لازم انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با قدردانی از همکاری تیم‌های امدادی و دستگاه‌های مختلف در رسیدگی به حادثه دیدگان گفت: ارائه خدمات کالایی به حادثه دیدگان با هماهنگی فرمانداران انجام شود و تیم‌های امدادی و درمانی خدمات خود را با همکاری لازم ارائه دهند.

ستوده، با بیان اینکه در استان بوشهر همدلی و همکاری قابل وصفی در همه عرصه‌ها وجود دارد افزود: در این شرایط اتحاد، همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای امدادرسان ستودنی است و تاکنون خوشبختانه مشکلی اعلام نشده است.

وی، نقش مدیریت بحران را در  تصمیم‌گیری رسیدگی به بحران‌ها مهم دانست و تاکید کرد: تصمیم‌گیری مدیریت بحران در زمان‌های بروز مشکلات و بحران، تصمیم استاندار محسوب می‌شود و همه باید به این مهم توجه ویژه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات