فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برنامه‌های اجرایی در استان گفت:چهل عنوان برنامه شاخص در قالب ۴۰۰ برنامه رده دراستان و در ۲ هزار رده‌های سپاه و بسیج و پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۳۰۶
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ رضا پورشمسی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس بسیج و گرامی داشت هفته بسیج در محل سپاه الغدیر استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره قریب به ۹۰ هزار شهید بسیجی در کشور گفت: شعار محوری هفته بسیج " چهل سال، خدمت جهاد و شهادت " است.

وی در ادامه اظهار داشت: تفکر بسیج یک تفکر عمیق الهی و ولایی است و فرهنگ بسیج با نگاه علوی و فرهنگ عاشورایی شکل گرفته است.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برنامه‌های اجرایی در استان گفت:چهل عنوان برنامه شاخص در قالب ۴۰۰ برنامه رده دراستان و در ۲ هزار رده‌های سپاه و بسیج و پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

پورشمسی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج گفت: اولین روز از هفته ۳۰ آذر با نام بسیج؛ مقاومت، ایثار و شهادت با عنوان برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام و شهدای انقلاب اسلامی عطر افشانی و گلباران مزار شهدا از میدان امیرچقماق شروع می‌شود و با چهل گلدان و شعار محوری بسیج این میدان مزین می‌شود و از این جا کلید می‌خورد تمامی گلزار‌های سراسر کشور گلباران و عطر افشانی می‌شود.

وی در ادامه افزود: روز دوم بسیج، اخلاق و معنویت رزمایش اقتدار بسیجیان در موقعیت شهید رشیدی برگزار می‌گردد.

پورشمسی یادآور شد: روز سوم بسیج علم و فناوری همایش بانوان انقلابی که شرایط فرهنگی و اجتماعی استان است و نگاه بسیج و سپاه به زن به عنوان یک عنصر ارزشمند و الگوی سوم بود که متأسفانه در تمدن شرق زن به بردگی گرفته شده و باید بار زندگی را به دوش بکشد و در غرب هم زن یک کالاست ولی در الگوی سوم اسلامی علاوه بر حضور زن در اجتماع حفظ حرمت‌ها و کرامت هاست بنابراین به عنوان شروع حرکتی برای معرفی زن در تمدن اسلامی و جشنواره جهادگران علم وفناوری و محیط و بستر مناسب یزد است که کسانی که کار‌های علمی و تحقیقی انجام می‌دهند که یک جشنواره علمی برگزار خواهد شد و مشکلاتی که در بدنه جامعه وجوت دارد در این پنل از مسئولان در خواست می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر خاطر نشان کرد: روز چهارم بسیج سبک زندگی اسلامی ایرانی کنگره ملی شعر بسیج در امتداد حضور با مشارکت بسیج هنرمندان کشور با میزبان یزد برگزار می‌شود که بحث شعر ائینی و اشعار انقلابی را بررسی می‌کنیم و ۷۰ شاعر در این کنگره از سراسر کشور حضور دارند.

پور شمسی در ادامهبرنامه‌های اجرایی در هفته بسیج را به شرح زیر تشریح نمود: روز پنجم بسیج فرهنگ و بصیرت شب خاطره گویی بسیج علیرغم ظرفیت‌های که در شهرستان‌ها وجود دارد کمتر به شهرستان‌ها نگاه شده و این برنامه در ۴ شهرستان بافق بهاباد ابرکوه و خاتم دنبال می‌کند.

روز ششم بسیج دفاع و امنیت شکوه اقتدار در پایگاه انقلاب برگزار می‌شود.

روزهفتم بسیج اقتصاد مقاومتی، جهاد و خدمت رسانی اعزام همزمان ۴۰ گروه برگزیده خدمت رسان جهادی در امیرچقماق و اعزام به مناطق کم برخوردار و محروم.

گروه‌های جهادی اجتماعی در ۱۷ منطقه استان خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند، خدمت رسان برای رفع محرومیت زدایی، تبلیغ مسائل دینی، جهاد روشنایی و صنعت که مشاوران زبده مشاوره صنعتی می‌دهد، میز خدمت با کارمندان بسیجی و چهل حقوقدان مشاور ه. حقوقی می‌دهد بسیج پزشکان و حمایتی برای تهیه جهیزیه و حمایتی جهادی کارگر و گشت‌های حفظ و حراست از بافت تاریخی و گروه جهادی رسانه با حضور خبرنگاران که دو مأموریت دارد به تصویر کشیدن خدمات و محرومیت‌ها در استان برای مطالبع گری.
روز هشتم جشنواره گروه‌های سرود و تواشیح که ۹۰ گروه سرود سازمان دهی شده در استان داریم به مناسبت چهل سالگی چهل گروه را دراین جشنواره شرکت می‌دهیم و قبلا در شهرستان‌ها برگزار شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات