خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم عمامه‌گذاری طلاب گفت: علم حقیقی را باید صرفاً از خدا بخواهیم و با بندگی خالصانه به علوم حقیقی دست می‌یابیم.
کد خبر: ۹۱۹۱۲۵۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌ علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند اگر بنده‌ای مشمول عنایت خدا شود، به او فهم و درک عمیق در دین می‌دهد و این چیزی جدای از اطلاعات دینی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: حضرت در حدیث دیگری تأکید کرده‌اند اگر خانواده‌ای مورد لطف خدای متعال قرار گیرد، کاری می‌کند تا علوم اهل بیت(ع) در آن خانواده رواج پیدا کند و این مهم انتظار امام صادق(ع) از همه ماست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح ماجرای «عنوان بصری» پرداخت و خاطرنشان کرد: «عنوان بصری» شخصیتی بود که سن و سال زیادی داشت و با اینکه نزد یکی از شخصیت‌ها آموزش دینی می‌دید، پس از آنکه امام صادق(ع) در مدینه مستقر شدند نزد ایشان رفت تا علوم دینی را فرا بگیرد اما امام در ابتدا او را نپذیرفت.

امام جمعه قزوین ادامه داد: «عنوان بصری» از نزد امام خارج شد و از این اتفاق غمگین و ناراحت شد و با خود فکر کرد که اگر لیاقت و شایستگی داشت، امام صادق(ع) او را به شاگردی می‌پذیرفت و او را از علمش محروم نمی‌کرد.

وی افزود: پس از آن «عنوان بصری» دست به دعا برد و از خدای متعال و پیغمبر(ص) درخواست کرد تا لیاقت و شایستگی به او بدهند تا امام صادق(ع) او را به شاگردی قبول کند و این دعا و تضرّع در پیشگاه خدا باعث شد تا دلداده حضرت شود.

رییس شورای عالی حوزه‌ علمیه استان قزوین گفت: پس از این ماجرا دوباره نزد امام صادق(ع) رفت و این بار امام او را پذیرفت و برایش دعا کرد تا موفق شود و «عنوان بصری» نیز از امام خواست تا از علمشان او را محروم نکند و این گونه شد که به شاگردی امام صادق(ع) درآمد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: علم نوری است که خدا به هر بنده‌ای که لایق و شایسته بداند، عطا می‌کند و اگر ما نیز خواهان علم و دانش حقیقی هستیم، باید علم و فهم را از خداوند بخواهیم و اگر سراغ بندگی برویم به این مهم دست می‌یابیم.

وی بیان کرد: در متون دینی تأکید شده است اگر 40 شبانه روز خودمان را برای خدا خالص کنیم، چشمه‌های حکمت از قلب بر زبانمان جاری می‌شود و این مهم انسان را به بالاترین درجات فهم و کمال علمی می‌رساند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها