خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: در استان قزوین، بنای ما براین است امکانات دولت را برای جوانانی که به کارهای خلاقانه و اقتصادی علاقمند هستند بسیج نماییم
کد خبر: ۹۱۹۱۲۴۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با جضور مدیران دستگاه های استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد بیان کرد: در کشور به دلیل عدم هماهنگی و نظارت، هر دستگاهی برای خود قوانینی را اجرا می کند. در حالی که فقط یک متولی باید امور موجود را ساماندهی و اجرا نماید.

وی گفت: اگر قرا است در حوزه تشکل های مردم نهاد مجوزی صادر شود، یک نفر امور مربوط را ساماندهی نماید و وقتی استاندار متولی ساماندهی سازمان های مردم نهاد باشد، همه دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند. لذا این مساله در دولت مطرح شده و ما به دنبال متولی هستیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: امروز هر کسی بدون رعایت تشریفات اداری، مجوزی را کسب می کند که گاها عملکرد اجرایی ندارد اما وجود یک متولی می تواند بر مشارکت و کار محوری دستگاه ها تاثیر مستقیم داشته باشد.

جمالی پور عنوان کرد: هرچقدر تعدد صدور مجوز زیاد باشد مشکلات کشور زیادتر می شود. همچنان که این امر در بانک ها مشکلات زیادی را به وجود آورده که همچنان دامنگیر کشور بوده و عدم نظارت بر شدت این امر می افزاید.

وی افزود: دولت و نظام در حال حاضر به این امر رسیده که ساماندهی در امور ایجاد شود تا روند تسهیل مشکلات بهتر شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: از صندوق حمایت کارآفرینی، برای کارآفرینی جوانان استفاده بیشتری نماییم چرا که بیشترین حمایت آن در خصوص جوانان و اشتغال در مشاغل کوچک است. امروز دولت باید خیلی کوچک شود و مابقی امور را در مشاغل به مردم و بخش خصوصی واگذار شود چرا که بخش بزرگی از اعتبارات را به خود دولت پیش خور می کنیم در حالیکه باید این اعتبارات به حمایت از بخش خصوصی اختصاص یابد.

جمالی پور اضافه کرد: ما عناصر هویت بخش زیادی در کشور داریم که می توانند در فرآیند امور به ما کمک کنند تا جامعه ای با آینده بهتر را رقم بزنیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: چیزی که برای هر جامعه ای بسیار خطرناک است این است که خودباوری در جوانان ضعیف شود و این امر پویایی جامعه را دچار مشکل می کند. جوامعی که در مسیر توسعه گام برداشته اند و سرآمد دنیا هستند، خودباوری ر در جوانان را تقویت کرده و فضایی را برای جوانان به عنوان کارآفرین ایجاد کردند.

وی ادامه داد: به امر خلاقیت بعنوان مهمترین عنصر در جامعه پرداخته نشده و هر چه دولت کوچکتر شده و مردم اثرگذاری بیشتری در امور داشته باشند، به سرعت می توانیم در مسیر تسعه قرار گیریم. هر چه قدر بروکراسی اداری بیشتر شود موجب ایجاد مشکلات در مسیر توسعه می شود.

جمالی پور عنوان کرد: در استان قزوین، بنای ما براین است امکانات دولت را برای جوانانی که به کارهای خلاقانه و اقتصادی علاقمند هستند بسیج نماییم. سیاست کشور در حوزه جوانان و فناوری بسیار خوب و حمایت گر است.

وی افزود: در بخش اعتبارات، بانک ها باید حمایت کنند و به دنبال این باشید که از جوانان علاقمند به خلاقیت حمایت نمایید. در این فرایند همه باید کمک کنند و امیدواریم اداره کل ورزش و جوانان در کنار دانشگاه آزاد، بتوانند فرصت هایی را برای پیشرفت و کشف استعداد جوانان ایجاد نمایند.

جمالی پور گفت: وظیفه ما تسهیلگری و حمایت دستگاه ها است و جوانان باید خواسته های خود را به ما بیان کنند. نشاط اجتماعی بخش مهمی از جامعه ماست و تلاش های موجود در این زمینه، کافی نیست. تشکل های مردم نهاد باید بتوانند در ایجاد نشاط فعال باشند.

وی بیان کرد: هرگونه پرخاشگری و رفتارهای غیرمدنی اثر ضد توسعه داشته و می تواند تربیت بد اجتماعی را رقم بزند. امر مهم احترام به هنجارهای اجتماعی، اعتقادات دینی و عقاید مردم است که باید با انجام طرح های مناسب اعتماد سازی و نشاط اجتماعی را ایجاد نماییم.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها