خبرهای داغ:
رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج در خراسان جنوبی گفت:40 عنوان برنامه شاخص به صورت در سطح استان،400عنوان برنامه در سطح شهرستانها و در مجموع بیش از 2هزار و650برنامه توسط رده های مختلف بسیج در هفته بسیج برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۹۱۱۹۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ حمید رضا برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان خراسان جنوبی در نشست خبری هفته بسیج با بیان اینکه امسال در 40 سالگی بسیج قرار داریم، اظهار داشت: بسیجیان هدایتگر و مبلغ راه شهیدان اند لذا همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند " بسیجیان مظهر قدرت ایران و شهدا هستند".

وی با بیان اینکه عزت، شرف، امنیت و عظمت ما در گرو پیروی از راه شهدا است، افزود: یکی از ماموریت های بسیج تداوم راه شهدا است که این مهم بر هیچ فردی پوشیده نیست و بر همگان ثابت شده است.

 برات زاده با بیان اینکه بسیج در هر عرصه ای تکلیفی داشته آن را به بهترین نحو به سرانجام رسانده است، گفت: بسیج به معنی دورکننده دشمنان از آرمانهای سیاسی، مظهر ایستادگی در مقابل دشمنان وخنثی کننده تردید و تفرقه در جامعه اسلامی است.

 وی با بیان اینکه بسیج همچون شجره طیبه ای است که چشم امید مستضعفان در سراسر عالم است، عنوان کرد: بسیج پدیده ای بی انتها و شاهکار حضرت امام(ره) و نشان از درایت و آینده نگری ایشان است.

 برات زاده بسیج را نماد زیبایی، فضیلت و یک فرمول برای حل مشکلات جامعه اسلامی دانست و افزود: بسیج امنیت، آرامش و پیشتازی در دفاع از انقلاب، خورشیدی بی غروب، نماد اعجاز خداوند بزرگ، عامل امید آفرینی در دل دوستداران نظام و یاس در دل دشمنان است.

وی با بیان اینکه شعار هفته بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت است اظهار کرد: در این هفته 40 عنوان برنامه شاخص به صورت هماهنگ در سطح استان، 400عنوان برنامه در سطح شهرستانها و در مجموع بیش از 2هزار و 650 برنامه توسط رده های مختلف بسیج در طول هفته بسیج برگزار می شود.

رئیس ستاد هفته بسیج خراسان جنوبی با اشاره به دیدار با نماینده ولی فقیه در 29 آبان گفت: دیدار با ائمه جمعه با حضور فرماندهان بسیج در سایر شهرستانهای استان نیز  از جمله برنامه های این روز است.

  برات زاده ادامه داد: 30 آبان اولین روز از هفته بسیج که با عنوان « بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است برنامه هایی همچون آیین عطر افشانی گلزار شهدا با عنوان عهد عاشقی و اجرای برنامه یاد یاران با حضور جوانان و نوجوانان بسیجی در بیرجند برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد:  آغاز اعزام گروه های جهادی دو روزه جهت کمک به ساخت مسکن محرومان از شهرستانهای نهبندان، بشرویه و قاین و برگزاری جشنواره استانی سرود انتظار در این روز با رقابت 11 گروه سرود از شهرستانها در مجتمع غدیر و آیین رونمایی از آثارو تولیدات فرهنگی و هنری مرتبط با گرامیداشت 40 سالگی بسیج در همان مکان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان با اشاره به برگزاری 400 یادواره شهدای بسیج در سطح کشور ادامه داد: یادواره شهدای بسیجی استان در 40 پایگاه بسیج مساجد و محلات همزمان در شب جمعه برگزار می شود.

وی بیان داشت: از برنامه های دومین روز هفته بسیج با شعار محوری «بسیج، اخلاق و معنویت» نامگذاری شده برگزاری دعای ندبه و سخنرانی با موضوع «بسیج زمینه ساز ظهور» در سطح استان، حضور سازمان یافته بسیجیان در میقات صالحین و شرکت در نماز جمعه، برپایی میز خدمت با حضور مسئولین و مدیران کل ادارات و نهادهای خدمت رسان، برپایی ایستگاه سلامت و ارائه خدمات درمانی و مشاوره حقوقی است.

برات زاده با بیان اینکه سومین روز هفته بسیج با عنوان «بسیج، علم و فناوری» نامگذاری شده است افزود: جشنواره ققنوس به همت بسیج دانشجویی در دانشکده علوم پزشکی بیرجند، همایش انقلابیون جوان در بیرجند، قاین، طبس و فردوس و گردهمایی بزرگ فعالان فضای مجازی توسط بسیج رسانه به مدت دو روز در حسینیه جماران برگزار می شود.

رئیس ستاد هفته بسیج خراسان جنوبی گفت: در چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی» جشنواه غذایی سلامت ساعت 8 صبح همزمان با برگزاری 11 جشنواره در سطح استان، جشن ازدواج اسلامی ـ ایرانی ساعت 9 صبح و جشنواره جهادگران علم و فناوری و نمایشگاه اختراعات و ابتکرات بسیج در مجتمع غدیر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در پنجمین روز هفته بسیج با شعار «بسیج، فرهنگ و بصیرت» 400 نشست روشنگری و بصیرتی در تمام رده های بسیج در طول هفته اجرا می شود اظهار کرد: آیین بزرگداشت و تکریم پیشکسوتان بسیجی به عنوان «جوانان دیروز رزمندگان دفاع سخت و جوانان امروز رزمندگان دفاع نرم» و مراسم اعطای نمادین پرچم گام دوم انقلاب ساعت 8:30 صبح در مجتمع غدیر برگزار می شود.

برات زاده عنوان کرد: برنامه محوری پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با عنوان «بسیج، دفاع و امنیت» رزمایش شکوه اقتدار و مقاومت با  حضور گسترده بسیجیان در سراسر کشور و اجتماع 10 هزار نفری بسیجیان ساعت 8:3صصبح در حسینیه جماران و اجرای گشتهای رضویون پایگاه های منتخب بسیج در محلات اجرا می شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه در آخرین روز از هفته بسیج با شعار «بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی » همایش اختتامیه استانی گروه های جهادی در مجتمع غدیر بیرجند ساعت 8:30صبح برگزار می شود.

رئیس ستاد هفته بسیج خراسان جنوبی برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین برنامه های هفته بسیج دانست و افزود: نمایشگاه خدمت رسانی بسیج در عرصه های مختلف چهارشنبه 29 آبان بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه جماران سالن شماره دو افتتاح می شود که دارای 40 غرفه در موضوعات استکبار ستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت، سبک زندگی اسلامی، خدمات رسانی و اقتصاد مقاوتی است و تا پایان هفته بسیج دائر است.

وی  از برگزاری یادواره شهدای عشایر استان در هفتم آذر ماه خبر داد و تصریح کرد: سخنران این مراسم نماینده ولی فقیه در استان است.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها