مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) در درس اخلاق در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان درگز گفت: پیروی از هوای نفس آنچنان انسان را دچار تزلزل و گمراهی می‌کند که حتی اگر از یاران و سپاهیان پیامبر(ص) هم باشیم دچار گمراهی شده و با، ولی امر خود مخالفت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۹۱۱۶۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام برهان باقری در جمع طلاب حوزه علمیه امیر المومنین(ع) درگز به تشریح نعمت اختیار به انسان پرداخت و گفت: یکی از نشانه‌های عدل الهی عطای نعمت اختیار به انسان است، خدای تبارک و تعالی به انسان نعمت اختیار داد و راه درست را نیز به او نشان داد، این انسان است که اختیار دارد از هوای نفس خویش پیروی کند یا در راه خدا و سعادت قدم بردارد.

وی افزود: اگر اعلم علما هم باشیم ولیکن آدم نفس اماره باشیم مطمانا حرکت عالمانه نخواهیم داشت، اگر دانشمند باشیم یا مدرس یا روحانی، اما تابع نفس اماره باشیم، می‌شویم سامری.

حجت الاسلام باقری عالمی را که از هوای نفس خود پیروی می‌کند را همانند الاغی خواند که بر پشت خود بار کتاب دارد و افزود: اگر یک عالم و طلبه تابع هوای نفس خود باشد تفکرات و اندیشه‌هایی که بعنوان علم و فقه به همراه خود دارد همانند الاغی است که بارش کتاب است، از او دیگر حرکت عالمانه و جاهدانه نمی‌شود انتظار داشت.

وی افزود: برخی از ما عالم هستیم، تحصیلات دانشگاهی داریم و به جایگاه‌های ریاست و اجتهاد هم می‌رسیم، اما حرف‌هایی می‌زنیم که هیچ چارچوبی در دین ندارد و بیشتر دشمن را خوشحال می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه امام رضا علیه السلام گفت: کسی که تابع نفس اماره شد برای اینکه به جایگاه و مقام و ریاست و نمایندگی برسد پشت پا به همه چی می‌زند.

باقری هدف خداوند برای اعطای اختیار را آزمایش انسان‌ها برشمرد و گفت: خداوند ما را به گونه‌ای آفریده است که اگر از این موقعیت استفاده کنیم از ملائکه مقرب الهی هم می‌توانیم بالاتر برویم، ولی اگر تابع هوای نفس شدیم می‌شویم مثل همان حمار بلکه بدتر.

وی در ادامه افزود: خدا نخواست ما را امت واحده قرار دهد که هوا‌های نفسانی بر ما احاطه نکند بلکه برای اینکه ما را آزمایش کند به ما کتاب قرآن، پیامبر و اهل بیت و نعمت ولایت را عطا کرد و در روز قیامت هم از این نعمت‌هایی که به او داده است سوال می‌شود.

حجت الاسلام باقری گفت: پیروی از هوای نفس آنچنان انسان را دچار تزلزل و گمراهی می‌کند که حتی اگر از یاران و سپاهیان پیامبر هم باشیم دچار گمراهی شده و با، ولی امر خود مخالفت می‌کنیم.

وی نعمت، ولی را یکی از مهمترین نعمت‌های خداوند برای آزمایش ما بر شمرد و گفت: ولایت در هر زمانی مصداقش متفاوت است، زمانی پیامبر، ولی امت اسلامی بود و بعد ایشان علی علیه السلام و به همین ترتیب و اینک به نیابت از امام زمان علیه السلام ولایت در دستان رهبری است، اینکه ما امروز چگونه از فرمان، ولی خود پیروی می‌کنیم خود آزمونی است برای ما.

حجت الاسلام باقری در پایان جمهوری اسلامی ایران را هم نعمت خدا خواند گفت: خداوند هر نعمتی به ما عطا کرده است حکمتی داشته است، خداوند به واسطه نعمت جمهوری اسلامی می‌خواهد مردم را آزمایش کند تا ببینند در این زمان آمادگی پذیرش ظهور امام زمان را دارند یا نه و به فضل خداوند و جوانان عزیز این مملکت ما از این امتحان الهی هم سربلند بیرون می‌آییم و پرچم را به دستان مبارک امام زمان تقدیم خواهیم کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها