خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد به تشریح برنامه ها و اقداماتی که برای هفته بسیج در نظر گرفته شده است، پرداخت.
کد خبر: ۹۱۹۱۱۱۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج،  نشست خبری به مناسبت هفته بسیج امروز بیست و هفتم آبان ماه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی در سالن شهید رضوی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. سردار سلیمانی در این نشست صمیمانه با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های دیداری و شنیداری داخلی و خارجی به تشریح اقدامات و برنامه های بسیج در هفته بسیج پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


 وی گفت: امسال پنجم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همراه با چهلمین سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج در میهن اسلامی است، در این چهل سال مردم ایران و کشورهای اسلامی شاهد خدمات و برکات بسیج بوده اند .

 

* بسیج گسترده ترین شبکه مردمی در خدمت به میهن، ملت ایران و منافع کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج گسترده ترین شبکه مردمی در خدمت به میهن، ملت ایران و منافع کشور در طول چهل سال گذشته در عرصه های مختلف بوده است و با توجه به نیازمندی ها و ضرورت های نظام، پاسخگو و خدمت رسان بوده است تا جایی که به عنوان الگو برای تمام کشورهای مسلمان و آزاده شناخته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: چهلمین سالگرد تاسیس شجره طیبه بسیج مصادف با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، در اصل بیانیه گام دوم سندی راهبردی برای تکمیل موفقیت ها،کامیابی ها و توسعه علم و فناوری و ... برای ملت شریف ایران میباشد.


سردار سلیمانی به بیان برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته بسیج پرداخت و تصریح کرد: برنامه هایی سراسری در طول هفته بسیج از تاریخ 30 آبان برنامه ریزی شده است. اولین برنامه که در 30 آبان برگزار می شود حضور بسیجیان سپاه سیدالشهدا به همراه مسئولان و خدمتگزاران بسیج در مرقد مطهر امام راحل (ره) خواهد بود که این دیدار تجدید بیعت و میثاق با آرمانهای امام راحل است، علاوه بر این گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های ما در 30 آبان خواهد بود، آیین عطر افشانی گلزار شهدای سراسر کشور و برگزاری 400 یادواره شهدا در سراسر کشور با حضور مردم در اماکن مختلف نیز از سایر برنامه های روز 30 آبان می باشد.


وی در ادامه تشریح برنامه های هفته بسیج افزود: حضور بسیجیان و مسئولان در نماز جمعه در اول آذر و ایجاد گفتگویی صمیمی با مردم و تشکیل میزهای خدمت برای مردم یکی دیگر از برنامه هاست که با هدف ایراد سخنرانی مسئولان قبل از خطبه نماز جمعه و گفتگوی صمیمی با مردم اجرا خواهد شد، همچنین به همت بسیجیان و مردم در سراسر کشور دعای ندبه برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های یکم آذر می توان به برگزاری حلقات صالحین در محل‌های نماز جمعه اشاره کرد.

 

* بسیج، نماد 40 چهل سال خدمت، جهاد و شهادت

سردار سلیمانی در شرح برنامه های روز دوم آذر ماه خاطر نشان کرد: امسال هفته بسیج با عنوان چهل سال خدمت، جهاد و شهادت نامگذاری شده است، در طول این چهل سال بسیج در تمام عرصه ها فعالیت های برجسته ای داشته است، به ویژه جوانان بسیجی در عرصه علم و فناوری پیشرفت های قابل توجهی داشته اند، به همین خاطر در 2 آذر ماه که روز علم و فناوری است ، جشنواره جهادگران علم و فناوری را خواهیم داشت و اختراعات و فعالیت های جوانان در این حوزه در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، همچنین مراسم رونمایی از سامانه ناب در 2 آذر ماه برگزار خواهد شد.


وی در ادامه به برنامه های 3 آذر اشاره کرد و گفت: عنوان روز سوم، بسیج، سبک زندگی ایرانی و اسلامی است لذا در راستای ترویج این سبک زندگی جشنواره اسوه در سراسر استان ها برگزار خواهد شد، علاوه بر آن 620 مهد قرانی در سراسر کشور افتتاح می شود.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین به بیان برنامه های روز 4 آذر پرداخت و افزود: روز 4 آذر روز بسیج فرهنگ و بصیرت است و به همین منظور برنامه ای به منظور رونمایی از آثار و تولیدات فیلم و کتاب بسیج لحاظ شده است، از دیگر برنامه های 4 آذر جشنواره ملی شعر بسیج در استان یزد و آیین تکریم و بزرگداشت پیشکسوتان بسیجی در سراسر کشور خواهد بود.


سردار سلیمانی در ادامه افزود: در 5 آذرماه بر اساس سنت سال های گذشته در این روز که سالروز صدور فرمان امام راحل(ره) است،  به منظور گرامیداشت  پاسداری و  فداکاری های بسیجیان در دوران دفاع مقدس،  به صورت سازمان یافته مراسم شکوه پایداری را در سراسر کشور با حضور بسیجیان برگزار خواهیم کرد، همچنین در این روز گشت های محله محور رضویون به منظور برقراری امنیت بیشتر به صورت گسترده تر فعالیت خواهند کرد.

 

* افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در سراسر کشور توسط بسیج

وی با تشریح وضعیت پروژه های محرومیت زدایی بسیج در سراسر کشور، تصریح کرد: در 6 آذر ماه پروژه های محرومیت زدایی بسیج در سراسر کشور افتتاح خواهند شد، 6000 پروژه نیز تاکنون افتتاح شده است. همچنین رونمایی از آیین نظام جامع خدمت رسانی به بسیجیان و برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی برنامه های ما در این روز خواهد بود. برنامه دیگری نیز در یکی از استان ها به منظور تجلیل از گروه های جهادی و نقش آنان در امداد رسانی ، اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در 7 آذر خواهیم داشت.

 

* سابقه درخشان بسیج در عرصه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی

 سردار سلیمانی در ادامه نشست خبری امروز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با عملکرد بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی گفت:  بسیج سابقه درخشانی در عرصه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی داشته است. بخشی از برنامه های بسیج به همت گروه های جهادی محله محور و جغرافیا محور انجام می شود، هم اکنون در حدود 14 هزار گروه جهادی جغرافیا محور وجود دارد که عمده فعالیت ها و خدمات آن ها مشتمل بر حضورشان در مناطق مختلف کشور به منظور خدمت رسانی در زمینه های فرهنگی، آموزشی، زیر ساختی و .. می باشد. در حدود 6 هزار گروه جهادی محله محور هم خدماتشان مربوط به مشکلات و موضوعات محلات خودشان می باشد و منطقه خود را مدیریت می کنند.همچنین می توان از دیگر فعالیت های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بسیج به حضور گروه های جهادی بسیج در بحران هایی مانند سیل و زلزله اشاره کرد.


وی ادامه داد: از جمله فعالیت های دیگر بسیج حضور بسیج و گروه های جهادی در مناطق محروم و کمتر برخوردار است که خدمات آن ها شامل تامین منابع آب شرب، نیروگاه های خورشیدی، ارائه طرح جهاد روشنایی، طرح همگام با کشاورزان و همچنین خدمات مربوط به مدارس، پل ها، خانه های بهداشت و هر آنچه مربوط به ارتقای سطح زندگی مردم در این مناطق است، می شود.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اظهار داشت: ایجاد صندوق های قرض الحسنه مسجد محور، یکی دیگر از خدمات ارزنده ای است که بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی انجام داده است. در این طرح تسهیلاتی در اختیار جوانان جویای کار به منظور آموزش مهارت قرار می گیرد، همچنین بر  این اساس  تسهیلات بانکی و وام بدون تشریفات بانکی و اداری در اختیار مردم قرار می گیرد که تا اکنون حدود 27 هزار شغل مولد و بومی از طریق این صندوق ها ایجاد شده است. لازم به ذکر است در ایجاد این صندوق های قرض الحسنه، مردم و خیرین  بسیار کمک رسان  بودند.

 

* تخریب اموال عمومی حاصل فعالیت های منافقین وابسته به آمریکا است

سردار سلیمانی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اغتشاشات چند روز اخیر کشور خاطر نشان کرد: در مورد اعتراضات مردم در روز شنبه 25 آبان ماه نسبت به مسئله افزایش قیمت بنزین باید این مسئله را در نظر گرفت که اعتراض مردم به شیوه اعلام و اجرای سهمیه بندی سوخت بوده است که این اعتراض مردم در جراید، رسانه ها و نمایندگان مردمی منعکس شد . در حقیقت در جمهوری اسلامی ایران مردم به صورت کاملا آزاد نظرات خود را بیان می کنند، اما در این میان عده ای به تخریب اموال عمومی روی آوردند که حاصل فعالیت های منافقین وابسته به آمریکا بود که خوشبختانه با هوشیاری کامل و دقیق مردم با شکست مواجهه شد.


وی در ادامه افزود: هسته های منافقین وابسته به امریکا در اینجا و سایر کشورها همواره در راستای اجرای سیاست های امریکا به منافع کشورها صدمه می زنند. این بار هم از این مسئله سوءاستفاده کردند ولی به سرعت این مسئله مدیریت شد و آرامش کامل به آن مناطق برگشت. باید گفت که نیروهای امنیتی نیز با صبوری با وقایع اخیر برخورد کردند.

سردار سلیمانی در پایان این نشست از حضور اهالی رسانه  و انعکاس اخبار پیرامون فعالیت های بسیج قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها