خبرهای داغ:
شبکه سی ان ان در گزارشی به موضوع جرایم ناشی از نفرت در آمریکا پرداخته و می‎گوید این نوع از جرایم در آمریکا روندی رو به رشد داشته و به گفته تحلیگران لفاظی‌های دونالد ترامپ عامل تحریک این جرایم شده است.
کد خبر: ۹۱۹۱۰۸۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس آماری که به تازگی منتشر شده شمار جرایم ناشی از نفرت در آمریکا افزایش یافته است.

آمار منتشر شده در گزارش سالانه جرایم ناشی از نفرت که به سازمان اف‎بی‎آی ارسال شده نشان از ۱۶۰۳۹ مورد پرونده جرایم ناشی از نفرت دارد.

به گزارش سی‎ان‎ان، آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸، ۷۱۲۰ مورد جرایم ناشی از نفرت از سوی سازمان‌های اجرای قانون به سازمان اف‎بی‎آی گزارش شده است.

درحال حاضر تعداد کل پرونده‌های مربوط به این نوع از جرایم در آمریکا ۷۰۳۶ مورد گزارش شده که با انگیزه تعصبی رخ داده است. در ۸۴ پرونده فرد مهاجم بیش از یک انگیزه برای انجام این جرم داشته است.

طبق این گزارش در سال گذشته، ۵۹.۶ درصد از افرادی که قربانی جرایم کینه توزانه شده‎اند به دلیل نژاد، قومیت و برخی از تعصبات رخ داده است.

۱۸.۷ درصد از افراد قربانی انگیزه تعصبات مذهبی، ۱۶.۷ درصد قربانی تعصبات با گرایشات جنسی، ۲.۲ درصد از افراد قربانی تعصبات ناشی از هویت جنسیتی و ۲.۲ درصد از افراد قربانی معلولیت جسمی شدند.
 
 
داده‌های منتشر شده در این هفته نشان می‌دهد تعصبات کینه توزانه علیه شهروندان آفریقایی تبار بیشترین میزان از جرایم ناشی از نفرت را در آمریکا شامل می‌شوند که با تعصبات نژادی رخ می‌دهد.

در این گزارش آمده است در مجموع ۴۶.۹ درصد از این جرایم با انگیزه‌های نفرت از سیاه پوستان آفریقایی به ثبت رسیده است.


سخنگوی  اف‎بی‎آی می‌گوید، جرایم ناشی از نفرت به عنوان یک اقدام خاص علیه افراد، اموال یا جامعه تعریف شده است و اینگونه تخلفات می‌تواند در واقع بخشی از یک جرم باشد.

برایان لوین، مدیر مرکز مطالعات جرایم ناشی از نفرت در دانشگاه کالیفرنیا به سی ان ان گفت، در حدود ۳۰ درصد از جرایم کینه توزانه طی چند سال گذشته افزایش داشته است.
 
 
افزایش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا
 
بر اساس این گزارش که به تازگی منتشر شده، ۱۳ درصد از جرایم ناشی از نفرت علیه شهروندان لاتین تبار به دلیل نژاد صورت گرفته است. رقمی که طبق این گزارش طی سال‌های اخیر شاهد افزایش مداوم بوده است.

داده‌های جدید همچنین نشان می‌دهد که اقدام علیه مسلمانان ۱۴.۵ درصد از جرایم ناشی از نفرت را در آمریکا تشکیل می‌دهد.

هایدی بیرچ، مدیر پروژه حقوق فقرای جنوبی می‌گوید، "لفاظی‌های نژادپرستانه و کینه توزانه دونالد ترامپ، باعث تحریک این نوع از جرایم شده است؛ افزایش این نوع از جرایم در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتفاقی تصادفی به حساب نمی‌آید."

ارسال نظرات
پر بیننده ها