جنگ تحمیلی اقتصادی اقتضاء می‌کند تا ملت ایران با دو ابزار «بصیرت» و «سعه‌ صدر» که از دوران دفاع مقدس به دست آورده است، با مشکلات روبه‌رو شده و اجازه سوءاستفاده دشمنان از وضعیت کنونی را ندهد.
کد خبر: ۹۱۹۱۰۵۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حامد افروغ؛ هشت سال جنگ تحمیلی اگر چه با لفظ «دفاع مقدس» در یاد و خاطره مردم ما حک شده اما این باعث نمی‌شود که سختی‌های آن و فشار و تنگنایی که به ملت ایران تحمیل شد، فراموش شود.

جنگ تحمیلی از طرف دیگر عرصه آزمایشی شد برای مردمی که در طول تاریخ خود حکومت‌ها و افراد زیادی را دیده‌اند و همین سختی‌ها و فشارهای تحمیلی مانند کوره‌ای که آهن را در آن تفت می‌دهند تا هم مقاوم شود هم سر و شکلی بیابد، باعث شد تا روح بلند و آرمان‌خواه ملت ایران علاوه بر تقویت، شکل و شمایل شایسته خود را نیز بیابد و از این روست که از آن با لفظ پر مسمای «دفاع مقدس» یاد می‌کنند.

یکی از برکات دفاع مقدس این بود که «دیده بصیرت» و «سعه صدر» به ملت ایران بخشید، دو ابزاری که باعث هلاکت و زبونی انواع و اقسام دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران شد و هنوز هم با همین دو ابزار است که بسیاری از نفوذی‌ها و دشمنان ایران اسلامی سرشان به طاق عزت ملت کوبیده می‌شود.

با نیم نگاهی به اوضاع منطقه که تقریبا در همه‌شان با بهانه تورم و وضعیت بد معیشتی مردم کشورهای منطقه به خودزنی و اغتشاشات کور دچار شده‌اند و با پالس‌های منفی و گراهای مسمومی که از دشمنان و رقیبان کشور دریافت می‌کنیم، که مترصد وقوع چنین اغتشاشاتی در ایران اسلامی نیز هستند، در می‌یابیم که ما نیز در معرض فتنه‌ها و موج‌سواری‌های جدید دشمن هستیم که بیش از پیش بصیرت و سعه‌ صدر ملت را می‌طلبد. 

اخیرا که بنزین گران شده و دشمنان با ولع اخبار ایران را دنبال می‌کنند تا بلکه با شنیدن صدای فریاد خشمگینانه ملت یا دیدن دود آتش فتنه بتوانند ماهی خود را از آب گل‌آلود وضعیت سخت معیشت ملت بگیرند، باید با تاسی از ایام دفاع مقدس بحران‌ها را با درایت و سعه صدر پیش ببریم همانطور که در برخی موارد اختلاف فرماندهی جنگ که در بدنه فرماندهان رخ داد، با وجود تقدیم شهدای بسیار اما مجال فتنه‌انگیزی داده نشد تا اصل موضوع یعنی مدیریت جنگ تحت الشعاع قرار نگیرد.

امروز هم که در یک جنگ تحمیلی اقتصادی و فرهنگی هستیم، می‌باید با درایت و بصیرت و درس‌آموزی از تجربیات گذشته بدون تهییج از فضاسازی‌های مجازی و رسانه‌ای ایام باقی‌مانده از جنگ اقتصادی را هم با کیاست از سر بگذرانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات