خبرهای داغ:
به همت موسسه فرهنگی بین الحرمین،

کارگاه آموزشی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی در شاهرود

کارگاه آموزشی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی به همت موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۰۹۷۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود، در کارگاه آموزشی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی که با حضور مدیران شعبات، دانشجویان و اعضاء موسسه برگزار شد، اظهار کرد: جریانات انحرافی با استفاده از جهل مردم و همچنین با استفاده از فرصت مغتنمی که فضای مجازی در اختیار آن‌ها قرار داده است، اقدام به تبلیغات رسانه‌ای کرده و پیروان این فرقه‌ها ندانسته و بدون آگاهی لازم از آن‌ها پیروی می‌کنند.
وی افزود: عرفان‌های نوظهور در راستای ارائه سبک زندگی خاص و بر اساس آموزه‌های اومانیستی و انسان‌محوری توسط غرب ایجاد و ترویج می‌شوند و پیروانی را برای خود جمع‌آوری می‌کنند که این امر می‌تواند آسیب‌ها و صدمات فراوانی به جامعه وارد کند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: جریانات فکری انحرافی که هیچ منبع موثق و قابل قبولی ندارند، از روزنه‌های مختلفی مانند فقر فرهنگی، فقر اقتصادی، اعتقادات ضعیف دینی و... نفوذ کرده و نقشه‌های شوم خود را پیاده می‌کنند و متأسفانه افراد زیادی را به دنبال خود کشیده‌اند.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود تصریح کرد: یکی از مسائلی که باعث شده است تا برخی از افراد ندانسته وارد جریانات انحرافی شوند، عدم مطالعه کافی و به دست آوردن اطلاعات از فضای مجازی است.
وی با اشاره به این‌که امروز فضای مجازی، زمینه‌ای برای تبلیغ و ترویج عرفان‌های انحرافی شده است، افزود: مبلغان دین اسلام باید حضور خود را در فضای مجازی بیشتر کنند و با استفاده از این فرصت مناسب شبهات و انحرافات به وجود آمده توسط عرفان‌های کاذب را خنثی کنند.
ابراهیمی افزود: یکی مشکلات امروز جامعه زندگی‌های صنعتی است، زیرا صنعت سرعت ایجاد می‌کند و سرعت اگر با معنویت همراه نباشد منجر به اضطراب می‌شود؛ بلیه‌ای که بخش زیادی از مردم امروز گرفتار آن هستند.
وی اضافه کرد: بسیاری از مردم گرفتار استرس‌ها و اضطراب‌های فراوانی هستند، ازاین‌رو به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش به هرکسی اعتماد کرده و جذب او می‌شوند که این معنویت طلبی و آرامش‌طلبی، بازارگرمی برای ترویج جریانات فرقه‌ای ایجاد کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها