رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی رهبر معظم انقلاب با تصریح براینکه  سپاه نهادی سیال است و نقل و انتقال در آن با سرعت انجام میگیرد، خاطر نشان کرد: سپاه در هر شرایطی آمادگی لازم در مقابل تهدیدات سخت و نرم را دارد.
کد خبر: ۹۱۹۰۹۵۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آیت الله علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی مقام معظم رهبری ظهر امروز در جمع کارکنان سپاه کربلا به تبیین  ۸ فرمان رهبر معظم انقلاب به سپاه پاسداران پرداخت و گفت:باید چندنکته برای تبیین این ۸ فرمان مطرح کرد اول آنکه فلسفه مبانی بیانات رهبر انقلاب در هر مناسبتی به مسائل مهمی برمیگردد وناظر به مخاطب است اکه گر کارشناسان رصد کنند متوجه میشوند که این مطالب راهبردی است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید مشخص شود در هشت فرمان رهبری چه عاملی تعیین کننده بود، افزود:در وهله اول اقتضائات سپاه در هر مقطع زمانی ایجاب می‌کرد که این نکات را بیان کنند. معظم له  مدبر است و درمقطعی که متناسب با متغیر‌های مکانی و زمانی است، نکاتی را بیان می‌کنند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی مقام معظم رهبری در همین رابطه دومین عامل را  تهدیدات دشمن برشمرد و ادامه داد:‌تهدیدات و نوع تهدیداتی که امروز متوجه انقلاب است با تهدیدات گذشته متفاوت است.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های سپاه اشاره کرد و افزود: سپاه با نهاد‌های دیگر متفاوت است چرا که نهادی است صرفا برای انقلاب و پاسداری از انقلاب؛ و از طرفی کارکرد متنوع سپاه دربرابر نهاد‌های دیگر، کارکرد در برابر تهدیدات نرم و سخت آن را از نهاد‌های دیگر متمایز میکند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی رهبر معظم انقلاب با تصریح براینکه  سپاه نهادی سیال است و نقل و انتقال در آن با سرعت انجام میگیرد، خاطر نشان کرد: سپاه در هر شرایطی آمادگی لازم در مقابل تهدیدات سخت و نرم را دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: سپاه در برابر برخی حوادث نگران و دچار التهاب می‌شود، بد نیست، اما باید این التهاب در راستای اهداف اصلی نظام اسلامی هدایت شود، افزود:اگر ما دولت انقلابی و یا مجلس  انقلابی داشته باشیم سپاه کارکردش متفاوت است و اگر یک دولت و یا مجلس غیرانقلابی داشته باشیم سپاه نگران و متلهب است.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید براینکه سپاه در طی این چهل سال به یک درخت تناور تبدیل شده، ونباید کهنه بشود، اضافه کرد:ذات سپاه مردمی است و باید مردمی بماند لذا سپاه باید تلاش کند تا کهنه شدن را از خود دور و هر روز در هر زمان انقلابی‌تر شود.

رئیس عقیدتی و سیاسی دفتر مقام معظم رهبری دشمن شناسی، نگاه فرامرزی و تمدنی و رفتار تعاملی را از عمده  دستورات رهبر معظم انقلاب به سپاه برشمرد و گفت:توان و استراتژی و شیوه‌های عملکرد دشمن را باید شناخت و نسبت به اقدامات آن عمل کرد که امروزه دشمن توان مقابله با ایران را ندارد جز از طریق نفوذ.

آیت الله سعیدی در ادامه به چرایی خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود:ترامپ رئیس جمهور آمریکا  اقتدار ایران را در چهار مورد میداند؛ انسجام ملی تحت فرمان رهبری، قدرت دفاعی، قدرت انرژی و قدرت منطقه ای.

نماینده سابق، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروزه کسانی که در حال ایجاد دوقطبی در جامعه هستند و برضد انسجام ملی کار میکنند در پازل دشمن بازی می‌کنند، گفت:‌این افراد تلاش می‌کنندتا با ایجاد دوقطبی نظام را وادار به عقب نشینی کرده و آن را پای میز مذاکره بکشانند تا نظام درباره قدرت دفاعی و منطقه‌ای با امریکا مذاکره کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها