امام جمعه بهاباد با تبریک هفته وحد ت میلاد پیامبرگرامی اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) گفت : هفته وحدت، یادگاری مدبرانه و ارزشمند از معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است .
کد خبر: ۹۱۹۰۹۵۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک هفته و حد ت اظهارداشت : هفته وحد ت، یاد گاری مدبرانه و ارزشمند از معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است که با تدبیر و درایت ایشان، میلاد پیامبر اسلام(ص)، نمادی از تشکیل امت واحده ای گردید که آرزوی بزرگ اسلام عزیز است و در سایه این وحدت و همبستگی، نیل به کمالات فردی و جمعی مسلمین میسر می گردد.
خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه اهمیت وحد ت و اتحاد و دوری از تفرقه و اختلاف بر کسی پوشیده نیست بیان کرد: دشمنان همواره از راه ایجاد اختلاف سعی می‌کنند به اهداف خود برسند که یک نمونه آن جنگ‌های نیابتی در منطقه است که دشمن با ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی به دنبال تشدید جنگ میان شیعه و سنی و تقابل مسلمانان با یکدیگر بود.
ابراهیمی بشکانی هفته وحدت را نماد اتحاد و انسجام دنیای اسلام توصیف کرد و گفت: باید همه مسلمانان شیعه و سنی در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.
امام جمعه بهاباد تصریح کرد : در عصر کنونی نیاز به اتحاد و انسجام، از مسائل اساسی جهان اسلام است و وحدت، قوی ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام در مقابل توطئه های دشمنان و استعمارگران است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به عنوان اشرف پیامبران و خاتم پیامبران، دارای کمالات و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری منحصر به فرد هستند. گفت : به همین دلیل قرآن کریم همه ما و همه اقشار جامعه را فرمان داده به این که پیامبر اکرم (ص) را در زندگی خودمان الگو و اسوه قرار دهیم.
وی بابیان اینکه پیامبر(ص) مرد اخلاق است ولی در برابر دشمنان خدا خشم وی دشمن را از پای درمی‌آورد، افزود: رسول گرامی اسلام همواره به محرومان رسیدگی می‌کرد و کارهای شخصی خود را انجام می‌داد و مشورت می‌کرد وبرای پاسخ به دیگران نماز خود را کوتاه می‌کند.
ابراهیمی بشکانی همچنین میلاد رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفرصادق (ع) را تبریک گفت و افزود : بهترین و مهمترین فعالیت امام صادق (ع) تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه اسلامی در بخش های علمی و اعتقادی بود که توانست نقش مهمی در ترویج اندیشه های دینی داشته باشد ودرطول دوران امامت خود شاگردان زیادی راتربیت وبه جامعه معرفی کرده است .
وی عنوان نمود : امام صادق (ع) با مجاهدت های علمی خویش راه اسلام را از انحراف حفظ و مکتب تشیع را به عنوان راه حق به جهانیان معرفی کرد.
امام جمعه بهاباد به هفته کتاب وکتاب خوانی اشاره کردوباتبریک این هفته به کتابداران ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ضرورت امروز جامعه برشمرد واظهارداشت : كتاب، حافظه و زبان گویای تمدن بشریت است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند و با کتاب ماندگار می‌شوند.
ابراهیمی بشکانی درادامه خاطرنشاان کرد : درطول تاریخ همواره توصیه علما و بزرگان علم و ادب بر اهمیت کتاب و مطالعه بوده است. امروزه نیز اهمیت مطالعه در توسعه فردی و اجتماعی بر همگان آشکار است از این روز تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه امری است ضروری که باید مورد توجه جدی متولیان امور فرهنگی، خانواده ها و نظام آموزشی قرار گیرد.
انتهای پیام /د


ارسال نظرات