خبرهای داغ:
امروز یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت دانشجویان در کنار علم آموزی، مطالبه گری و نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.
کد خبر: ۹۱۹۰۸۲۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  متن یادداشت الیاس ابراهیمی، مسئول بسیج دانشجویی فردوس به شرح زیر است:

امروز یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت دانشجویان در کنار علم آموزی، مطالبه گری و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

دانشجوی ما اگر نتواند شرایط و وضعیت کنونی جامعه خود را بشناسد و به موقع تصمیم بگیرد، بسیاری از مسائل جامعه آنچنان که شایسته است حل و فصل نخواهد شد.

یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای دانشجویان و جوانان آماده سازی زمینه برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی است که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این امر مهم را برای آینده کشور به خوبی ترسیم کرده است.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال فلج کردن نقش جوانان در کشور هستند و این خواسته رهبری از جوانان و دانشجویان تمامی نقشه‌های آنان را بر باد داده است.

امروزه جوانان و دانشجویان ما باید برای آینده این کشور خود را آماده داشته باشند تا این دولت جوان و حزب اللهی شکل گیرد و مشکلات و غصه‌هایی که وجود دارد از بین برود و زمینه تشکیل این دولت، تشکیل یک مجلس جوان و حزب اللهی می‌باشد.

همان طور که در ابتدای انقلاب دانشجویان پیرو خط امام با بصیرت و عمل به موقع و انقلابی لانه جاسوسی را تسخیر کردند، امروز هم دانشجویان و جوانان با همان روحیه باید این دولت را شکل دهند.

دانشگاه‌های ما نباید به بیانیه گام دوم انقلاب نگاه تشریفاتی داشته باشند و باید تمامی زمینه‌ها را برای گفتمان سازی و تبیین این بیانیه در دانشگاه انجام دهند.

به فرموده رهبری این بیانیه یک ترسیم کلی از گذشته و حال آینده انقلاب است. چهار نقطه اصلی که در بیانیه مورد تاکید بوده «عظمت حادثه‌ انقلاب و ماندگاری آن»، «عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز»، «چشم انداز پیش روی انقلاب»، «عظمت نقش نیروی جوان متعهد» است، که تبیین آن برای دانشجویان و جوانان امروز از اهمیت زیادی برخوردار است.

جمله گران بهای شهید بهشتی امروز به وضوح معنی خود را پیدا کرده است که دانشجو موذن جامعه است، اگر موذن خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها